עצרת מחאה במרכז זיו בנוה שאנן (צילום: אלה אהרונוב)
עצרת מחאה במרכז זיו בנוה שאנן (צילום: אלה אהרונוב)

"הסדר הציבורי לא יושב כל עוד דם הנשים הוא הפקר"

במוקד המחאה בעצרות הרבות שהתקיימו בחיפה נגד האלימות כלפי נשים עמדה הביקורת על החלטת הממשלה לא להעביר תקציב לתוכנית החירום לטיפול בנשים בסיכון. "זהו תוצר של מדיניות קלוקלת", אמרה צמרת הרשקו מארגון אשה לאשה

פורסם בתאריך: 4.12.18 17:20

מספר רב של עצרות והפגנות התקיימו היום (שלישי) בחיפה במסגרת השביתה שהוכרזה במחאה על האלימות כלפי נשים. במוקד המחאה עמדה הביקורת שמתחו הדוברות הרבות על החלטת הממשלה מהשבוע שעבר לא להעביר תקציב לתוכנית החירום לטיפול בנשים בסיכון.

האירוע המרכזי התקיים בשעה 10:00 באוניברסיטה, ששבתה מלימודים למשך שעתיים. באירוע נאמו דיקנית הסטודנטים פרופ' ג'ני קורמן, מנהלת המרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בחיפה עו"ד שני אלוני, אשת החינוך נבילה אספניולי ונציגי הסטודנטים יסמין מורג, שרון תורג'מן, אנואר סעיד ויקין חאלד.

אלוני אמרה באירוע המרכזי באוניברסיטה: "אומרים לנו תמיד שאנחנו עושות עבודת קודש, וכשאת עושה עבודת קודש לא נעים לדבר על כסף. אבל אני רוצה לדבר על כסף ועל מספרים. אלימות נגד נשים היא לא גזרת גורל ולא טבע האדם. זאת החלטה למה יש כסף במדינה שלנו ולמה לא. בחודשיים האחרונים החליטה ממשלת ישראל להוסיף 63 מיליארד שקל לתקציב הביטחון. אם רק שני אחוזים מהתוספת הזו יועברו למאבק באלימות נגד נשים, כולנו נרגיש בטוחות יותר".

הסטודנטיות חאלד וסעיד אמרו: "הפעם לא נסתפק בלהגיד די, הפעם נפעל יד ביד בשיתוף פעולה מלא. אנחנו דורשות מהממשלה להעביר את כל התקציבים לתוכנית החירום לטיפול באלימות כלפי נשים. הגיע הזמן לחיות בביטחון. בשם האנושות נפעל. אין לך כל זכות לגזול ממני את חיי. נולדנו לחיות".

 

 

חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג אמרה בעצרת במרכז הכרמל: "ממשלת ישראל והכנסת צריכות להתבייש על ההצבעות נגד העברות תקציבים למען הטיפול בנשים בסיכון. זה לא עניין של משמעת קואליציונית, זה עניין של אחריות וחובה לאומית לדאוג שגברים אלימים יטופלו ולדאוג לנשים בסיכון. כחברת מועצת העיר אעשה הכל כדי לשפר זאת במסגרת התקציבים העירוניים".

רכזת ארגון אשה לאשה מרכז פמיניסטי חיפה צמרת הרשקו אמרה בעצרת: "אנחנו כאן ביחד, נשים יהודיות, נשים ערביות, נשים עניות, נשים עשירות וגם גברים שותפים לדרך. כולנו מתאחדות במחאה שלא תשקוט עד שישונו סדרי העדיפויות הממשלתיים, המוסדיים והחברתיים. 24 נשים קיפחו רק השנה את חייהן ונרצחו. זו אינה גזרת גורל, זהו תוצר של הזנחה מתמשכת, של מדיניות קלוקלת ושל סדרי עדיפויות מעוותים. אנחנו צועקות היום בקול הסולידריות עם אחיותינו בכל הארץ – די! אנחנו מבטיחות לנשים שנרצחו כי נמשיך במאבק עד שהדרישות שלנו ייענו במלואן. הסדר הציבורי לא יושב כל עוד דם נשים הוא הפקר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אליעזר

    המאבק צודק בהחלט אך הפתרון הוא לא בתקציב כזה או אחר אלא בחינוך מגיל אפס.

    ללמד את עשרת הדברות תוך הדגשה שמדובר בצו אלוקי שהאדם לא יכול לשנות. נקודה. חינוך לערכים המושתתים על בינת אנוש בלבד הוא בסיס לא מוצק. האמונה בבורא עולם הבוחן כליות ולב היא הערובה למניעת התופעה המזויעה. לכן אצל אנשים דתיים זה לא קורה. למעט מקרה אחד ששמעתי עליו לפני שנים שגם כמובן מזעזע ביותר ד' ישמור. הרבה סוגי פשע ואלימות פיזית ימוגרו אם יחנכו כמו שצריך את יסודות האמונה.

  2. חבל לי על הסתדרות

    כרגיל – הערבים מאשימים 'את הממשלה' ואף פעם לא את עצמם. אלה שהחליטו לאמץ את התרבות המזרח תיכונית היו צריכים להביט סביבם ולראות מה קרה למזרח התיכון. ברור שהתקשורת תעצים את השקר המזרח תיכוני של 'הממשלה אשמה'.

  3. Oy Vay

    מציע לייבא מיליון פליטים סוריים כדי למלא מחסור במאבטחים לנשים, לעובדות סציאליות, לאחיות, למורים,לקשישים, לילדים בגנים, לשמאלנים, לחרדים, לחברי הכנסת, לחזירי הבר החיפאיים ולכל דיכפין…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר