רג'א זעאתרה ושהירה שלבי. "אנחנו פה כדי להגיד שאני לא מתנצל" (צילום: חגית הורנשטיין)
רג'א זעאתרה ושהירה שלבי. "אנחנו פה כדי להגיד שאני לא מתנצל" (צילום: חגית הורנשטיין)

שלבי תמונה לסגנית ראש העיר במקום זעאתרה

יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה הודיע כי שהירה שלבי תכהן כסגנית ראש העיר ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו שלדבריו מפחד מהדו קיום. "אני גאה להכריז שלראשונה בחיפה אשה ערבייה פלסטינית תהיה סגנית ראש העיר", אמר זעאתרה

פורסם בתאריך: 12.12.18 12:44

במסיבת עיתונאים שהתכנסה היום (רביעי) בקפה שטרודל במושבה הגרמנית הודיע יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה שחברת המועצה השנייה מטעם הסיעה שהירה שלבי תתמנה במקומו לסגנית ראש העיר.

בפתח דבריו הודה זעאתרה לכל התומכים – יהודים וערבים – שהתקשרו אליו בימים האחרונים להביע סולידריות עם מינויו ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו שלדבריו "מפחד מהדו קיום בין יהודים לערבים בחיפה, מפחד מראש העיר החדשה ומפחד מהדמוקרטיה". זעאתרה כינה את נתניהו "האיש המסוכן, הפירומן שיושב בבלפור 10" והוסיף: "הוא מפחד מזה שבחיפה יש חיים משותפים אמיתיים. בחיפה יהודים וערבים לא רק אוכלים ביחד אלא עובדים ביחד, לומדים ביחד ומנהלים ביחד את החיים בהרמוניה, גם אם לא מסכימים על הכל. זה טבעי, זה דמוקרטי, ודמוקרטיה מפחידה את האיש המסוכן הזה. הוא מפחד מזה שנציגי הציבור הערבים יהיו חלק לגיטימי מהציבוריות הישראלית. הוא מפחד מזה שאנחנו נהיה חלק מהקואליציה העירונית".

זעאתרה לא נסוג מהדברים המיוחסים לו ואמר: "אנחנו פה כדי להגיד שאני לא מתנצל. נחגוג 100 שנים של מפלגה שמאמינה בשוויון ובחיים נורמליים". עם זאת אמר זעאתרה שהוא אינו תומך בטרור ומתנגד לכל פגיעה בחפים מפשע.

זעאתרה אמר שמה שנדרש בחיפה הוא לא להסיר את מועמדותו של אדם כזה או אחר, אלא שאנשים ימשיכו לפחד זה מזה ושפוליטיקאים שעושים הון פוליטי מחרחורי ריב ומדון ימשיכו לשלוט. הוא הדגיש שהוא אינו חוזר בו מהעמדות ההיסטוריות של מפלגתו: "לעם שמתנגד לכיבוש יש זכות להתנגד בכל האמצעים הלגיטימיים העומדים לרשותו. זו העמדה שלנו".

זעאתרה שיגר ברכה לראש העיר עינת קליש רותם שאותה כינה "מנהיגה אמיצה שהוכיחה שהיא יכולה להביא לשינוי" למרות הלחצים העזים שהופעלו עליה. לדבריו, "לא הגענו לעירייה במנהרה של חיזבאללה, הגענו ב-6,715 קולות של אזרחיות ואזרחים ישראלים".

 

 

מינויה של שלבי ייכנס לתוקף בעוד שנתיים וחצי כצפוי. "אני גאה להכריז שלראשונה בחיפה אשה ערבייה פלסטינית תהיה סגנית ראש העיר", אמר זעאתרה.

שלבי הודתה לזעאתרה ואמרה שהיא גאה בו על כך שהוא מוכן לשלם מחיר אישי למען הציבור שבחר בו ולמען העיר. עם זאת היא כינתה את המעמד "רגע עצוב לדמוקרטיה הישראלית" והוסיפה: "הרגע הזה אומר שהדמוקרטיה הישראלית פשטה את הרגל סופית. זה רגע שאומר שממשלה מתערבת בהחלטות של ראש עיר ורודפת אחרי אזרח פעיל פוליטית שאומר את העמדות שלו".

לאחר מסיבת העיתונאים פרסמה קליש רותם ציוץ בטוויטר שבו היא כתבה: "המגזר הערבי היה במשך ההיסטוריה ויישאר גם בתקופתנו חלק מהנהגת חיפה. המלחמה האישית נגד זעאתרה הסתיימה. לא אתן שנציגי הליכוד המקומיים, שכועסים על כך שהם לא קיבלו ג'ובים, ינהלו מלחמה נגד האוכלוסייה הערבית בחיפה".

תנועת הימין אם תרצו הזדרזה להוציא תגובה על כך שזעאתרה לא ישמש סגן ראש העיר: "ניצחון השפיות בחיפה הוא הוכחה לכוחו של הציבור הציוני הנלחם למען זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל. 30,000 המכתבים ומאות החתימות ששלחו פעילי ותומכי אם תרצו לראש העיר ולחברי המועצה סייעו לדחוף את המחאה הציבורית הגדולה וגרמו לקליש רותם לחזור בה. לגבי זעאתרה, יידע כל נבחר ציבור שיש מחיר לתמיכה ב-BDS ובטרור. הציבור לא יסבול אדם שפועל נגד מדינת ישראל ובמקביל מבקש ליהנות ממנעמיה. אנו קוראים לרשויות לפתוח בחקירה פלילית נגד זעאתרה על מעשיו ועל אמירותיו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. רפאל

    נכון , כי היא מאוד "מתונה" באמת! תבדקו את ההצהרות שלה. נדמה לי אגב שגם ווליד חמיס במפלגה, אם כי לא בטוח. בקיצור…

  2. אבנר בן נר

    פתרון מכובד . כל הכבוד לראש העיר שלנו וגם לראשי חד"ש בעיר שעושים הכל למען חיים משותפים בעירנו האהובה.

  3. דו חירטוט

    לא הבנתי?! זעטרה תוקף את נתניהו שלדבריו פוחד מהדו קיום? ממתי דו קיום כולל בתוכו תמיכה בחיזבאללה ובחמאס? נרצחו פה עשרות אנשים בחיפה עצמה , משפחות וילדים. נורו מאות טילים, אם לא אלפים במשך חודשיים על חיפה. תמיכה במי שעשה זאת, נחשבת לדו קיום? בושה לנו שאנו מאפשרים זאת.

  4. גדי איזיקנדל

    פשוט מחדל ואפסות של ראש העיר ד"ר עינת (אני בשוויץ) קליש.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ביזיון . שינוי בכאילו. לא נשכח ולא נסלח. הליכוד בחוץ. כנראה שכאלה ושכמותם עדיפים בעיניה !!!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דו קיום מבוסס על כבוד הדדי והוא לא חד צדדי !

  7. לבטל את ההסכם הקואליציוני עם חדש

    גם מספר 2 שלו תמכה החמאס וחזבאללה.
    קליש צריכה לבטל את ההסכם הקואליציוני ולדרוש לנבא מהערבים בחיפה שמדברים על דו קיום ושכנטת לבחור נציגים שמשקפים זאת ולא את צמד המסיתים והקיצונים האלו. גם היא לא ראויה לשום תפקיד בדיוק כמוהוקליש צריכה חהפסיק להתחבא המו שפנה ולבטל ההסכם איתם
    בנוסף איפה כל מנהיגי חיפה הערבים המתונים שייצאו ויגנו את הפרובוקציות של זעתרה ושלבי?? קולכם לא נשמע.. הדמויות האלו מייצגות אתכם??

  8. חבובות הביתה

    מדובר באש גסה ובורה. ההתבטאות שלה במועצת העיר בצעקות וגסות. לא ברור לי איך הציבור הערבי יכול בו זצניץ לדבר על כבוד הדדי שכנות ושיתוף פעולה ולבחור את אלו שמייצגים בדיוק הפוך. גם מגוחל שהוא מחמיא לקליש, כולנו זוכרעם את הכתבה איתו שבוע לפני הבחירות כשטען שהם תומכים ביהב והציבור הערבי כולו יצביע רק ליהב. כזה עלוב, מגיע לציבור הערבי נציגים רציניים ולא החבובות הקומוניסטריות תומכי חמאס עם הצעיפים האדומים.

  9. קליש תעמדי במילתך

    האדון לא יכול להחליט את מי הוא ממנה לסגן
    מועצת העיר צריכה להתכנס ולאשר את המינוי, מוטב לפסול את המינוי וכן לפסול סגן חמישי בשכר
    קליש התחייבה לייעל ולהפסיק בזבוזים ודורשת סגן חמישי בשכר??
    תפסיקי לשקר לבוחריך. מה שעשית זאת אותה פוליטיקה מלוכלכת, תעמולה שקרית בבחירות.
    תעמדי מאחורי מילתך ובטלי את הסגן החמישי בשכר.

  10. שפי

    עינת גבורה ,וביבי שילמד שעדיף לא להפגיז באזור שהוא לא מכיר , כשלון שמצטרף לנסיון הפוטש בגדעון סער שכשל . שמשון עידו יאלץ להפרד מהלשכה והעוזר , ומפלגת חדש תמשיך כמו עד היום , בתוספת חמוצי האינטרסנטים שלא קיבלו את הגובים , ולא נקפח את כל תמימי הליכוד שימשיכו לכתוב עינת השמאלנית המסריחה , כי תקליט שהושתל במוחם אי אפשר להפסיק

  11. חיפאי גאה

    אני מעריץ את שהירה שלבי. היא גם חלוצה במציאות שבה מעמד האישה צומח וגם מצילה את המצב. אני מתבייש בה שהיא חברה למפלגה לתומך חיזבאללה, אך אני בטוח שהיא תהיה אחראית וטובה יותר לחיפה

  12. אחד

    הכל מס-חרה. אני מפקפק ביעילות דר קליש על תאריה. ניהול והסתכלות והבנה לציבור 0 . לא היתה צריכה להכנס לפלונטר הזה.

  13. אתי

    להדיח את עינת קליש להצביע אי אמון בעינת קליש ולהדיחה חד משמעית

  14. שי

    6500 תושבים ערבים בחיפה בחרו בנציג שתומך בפעילות חיזבאללה וחמאס. 6500!!!
    עם דו קיום כזה מי צריך אוייבים???

  15. דן

    נבלה הוחלף בטריפה.
    ניתחון חלקי לעת עתה.
    חד"ש צריכים לעוף מהקואליציה.

  16. דני דין

    יש צורך בהצהרה של גב שלבי שאיננה תומכת במה שתומך זעאתרה.נחכה ונראה ושלא נתבדה.

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החמאס עושה מסיבת עיתונאים בחיפה בודהה קליש השמאל היה עיוור ונשאר למרות מה שעבר…

  18. חיפאי ציוני

    'חיפה מרכז השמונה' נקראת על שם שמונה אנשים שנרצחו בידי הארגון שחד"ש כל כך תומך…
    בושה וחרפה הקליש הזאת..

  19. רונן

    הקליש\אה מכה שנית! שלבי היא גם תמכה בפעילות חמאס באחד המבצעים האחרונים, לא?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר