רחוב אלנבי בחיפה (צילום: סיעת חיים בחיפה)
רחוב אלנבי בחיפה (צילום: סיעת חיים בחיפה)

הצעה לסדר במועצת העיר חיפה: טיילת באלנבי

ד"ר עינת קליש רותם מציעה להקים טיילת שתעבור דרך שלוש שכונות בצד הרחוב הארוך. במקביל היא מתחה ביקורת על מצב התשתיות ברחוב

פורסם בתאריך: 2.4.17 17:02

מועצת העיר תדון בישיבתה ביום שלישי בהצעה לסדר שהגישה חברת המועצה ד"ר עינת קליש רותם מסיעת חיים בחיפה שבאופוזיציה להקים טיילת לאורך רחוב דרך אלנבי – מהמושבה הגרמנית ועד הים. קליש רותם מציעה להקים את הטיילת לאורך שלוש שכונות שבהן עוברת דרך אלנבי – המושבה הגרמנית, קרית אליהו וקרית אליעזר – ולהכשיר לצדה גם רצועה המיועדת לשביל אופניים.

לפי הצעתה של קליש רותם, הטיילת ושביל האופניים יוקמו מצדה הצפוני של דרך אלנבי, שהיא מהרחובות הארוכים בעיר. בהצעה נכתב: "דרך אלנבי מהווה לא רק עורק תחבורה חשוב למרכז העיר אלא גם רחוב ש'סוגר ותופר' שלוש שכונות גדולות וותיקות היושבות על קו הים. בקצהו המערבי מגיע הרחוב לאחת מהנקודות החשובות של העיר – ראש הכרמל – נקודת המפגש הדרמטית של הים עם רכס הכרמל, מערת אליהו, הרכבל, מרכז הגלישה החיפאי והארצי ותחילת טיילת יוברט המפרי ושקמונה. דרך אלנבי מחברת תושבים רבים של השכונות אל חופי הים ברגל. לאורך הדופן הצפונית ברחוב קיימים שטחים לא מבוטלים שאינם שימושיים כיום, שהיו יכולים להפוך לטיילת נפלאה להולכי רגל ולרוכבי אופניים שתחבר את שלוש השכונות הללו עם הים".

בהמשך הצעתה מתחה קליש רותם ביקורת על המצב הקיים של התשתיות הציבוריות בדרך אלנבי: "במציאות לא רק שאין טיילת מכובדת אלא שהמדרכות סדוקות ואין פתרונות חניה לתושבי הרחוב למרות מצוקת החניה הקשה בו. מעבר למצב התשתיות הקשה של הרחוב יש כאן פוטנציאל לא מבוטל. תושבים מדווחים שהם פנו בעבר פעמים רבות לעירייה בנושא הטיפול בתשתיות, ובכללן המדרכות והחניה, ונענו כי הנושא יידחה בגלל ההמתנה לתוכנית ההתחדשות העירונית של קרית אליעזר. למעשה, במשך שנים הנושא נדחה משנה לשנה. כולנו מכירים את הפרקטיקה של תוכניות התחדשות עירונית, שנמשכות שנים רבות מאוד, ומימושן עוד שנים רבות אחר כך. בלי קשר למועד אישור תוכניות התחדשות ומימושן, הרחוב החשוב הזה יצטרך לקבל מענה וטיפול מיוחד בין כה וכה".

בסיום הצעתה הביעה קליש רותם תקווה שהשטחים בעלי הפוטנציאל להפוך לטיילת אל הים לא יוקצו לשטחי בנייה של עוד מגדלי מגורים, למרות האילוץ הידוע למצוא שטחים לעוד בניינים כדי להפחית צפיפויות וגובה בנייה ולהפוך את תוכניות ההתחדשות לכלכליות: "מבחינה תכנונית ראוי להפריד בין תוכנית התחדשות השכונה והבניינים שלה לבין תוכנית הטיילת ושיקום התשתיות של דרך אלנבי, באופן שבו שני הפרויקטים יבוצעו בנפרד אך בתיאום, ובזמנים שונים בלי תלות אחד בשני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר