אורי יצחקי והפאה שסופקה לה על ידי עמותת זכרון מנחם (צילום: גיל יצחקי)
אורי יצחקי והפאה שסופקה לה על ידי עמותת זכרון מנחם (צילום: גיל יצחקי)

"אני קוראת לכולן לתרום שיער. זו מצווה"

ב-26-24 בדצמבר יתקיים המבצע צמה של עוצמה - הקמפיין השנתי השישי של עמותת זכרון מנחם שמספקת פאות משיער טבעי לחולות סרטן. אורי יצחקי בת ה-16, שתרמה בעבר פעמיים, נזקקה אף היא לפאה לאחר שחלתה. זהו סיפורה

פורסם בתאריך: 19.12.18 10:13

אורי יצחקי בת ה-16, תלמידת כיתה י"א בבית הספר חוגים בחיפה, לא תיארה לעצמה שלאחר פעמיים שבהן היא תרמה את שיערה לעמותת זכרון מנחם המסייעת לילדים ולבני נוער חולי סרטן היא תזדקק לפאה בעצמה.

עמותת זכרון מנחם מסייעת לחולי סרטן בגילאים 25-0, מארגנת להם מחנות נופש, מסיבות וטיולים, תומכת בהם בזמן שהייתם בבתי החולים ועורכת פעילויות תמיכה להורים. אחת מהיוזמות המרכזיות של העמותה היא ייצור פאות משיער שנתרם במספרות ברחבי הארץ, כאשר לייצורה של פאה אחת דרושות שבע תרומות של צמות שאורכה של כל אחת מהן היא 30 ס"מ לפחות.

יצחקי נחשפה למבצע תרומת השיער בפעם הראשונה כשהיתה בת 10. היא הגיעה למספרה וביקשה מהספר לקצר את שיערה הארוך, והספר הציע לה לקצרו ב-30 ס"מ ולמסור אותו כתרומה לזכרון מנחם. היא הסכימה, וכעבור שנתיים עשתה זאת שוב.

לפני כשנה, בינואר 2018, גילתה אובחנה יצחקי כחולת סרטן. במשך שנתיים היא חשה כאבים ברגליים, ולאחר ניתוח ברגלה הימנית התגלה אצלה גידול ממאיר. היא הפסיקה את לימודיה והחלה בטיפולי כימותרפיה. כבר לאחר הטיפול הראשון החל שיערה לנשור.

 

אורי יצחקי לאחר טיפול הכימותרפיה הראשון (צילום: גיל יצחקי)

 

 

"כאשר גיליתי שאני צריכה לעבור כימותרפיה פניתי מיד לזכרון מנחם, ופאנית מירושלים הכינה לי פאה בדיוק לפי מה שביקשתי", מספרת יצחקי, "רציתי שהפאה תהיה זהה לשיער שהיה לי, ונעזרתי בה המון, גם אחרי שסיימתי את הטיפולים".

מה הרגשת כשנודע לך שחלית?

"לא עיכלתי. עד שהתחלתי את הכימותרפיה הראשונה לא הבנתי מה זה אומר להיות חולת סרטן ולהיות קירחת. כשזה קרה זה היה קשה מאוד. את מסתכלת במראה ורואה פתאום מולך אדם שהוא לא את אלא יותר כמו הצל שלך. הפאה עזרה לי לקבל את עצמי, להסכים להביט במראה ולהיות שלמה עם מה שאני רואה. אני ממליצה לנשים שיודעות שעליהן לעבור כימותרפיה לפנות לזכרון מנחם. העמותה תשמח לספק להן פאה ולעזור בכל דרך אפשרית".

לאחר שלושה ניתוחים, שהאחרון שבהם בוצע באוגוסט וכלל השתלת עור, התבשרה יצחקי שהגוף שלה נקי, ואחרי חג סוכות היא שבה ללימודים.

ב-26-24 בדצמבר יתקיים המבצע צמה של עוצמה – הקמפיין השנתי השישי של עמותת זכרון מנחם בשיתוף עם מותג טיפוח השיער PANTENE לאיסוף תרומות שיער. מטרתו של הקמפיין היא לאפשר לכל אשה, נערה וילדה שמתמודדות עם מחלת הסרטן לקבל פאה איכותית משיער טבעי בחינם. בשלושת ימי המבצע יסייעו 21 מספרות בחיפה למעוניינות לתרום ויגזזו את שיערן ללא תשלום.

"אני קוראת לכולן לבוא ולתרום שיער. זו מצווה שגורמת אחר כך להרגשה טובה", מסכמת אומרת יצחקי.

 

אורי יצחקי לאחר התרומה הראשונה (צילום: גיל יצחקי)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר