טופס ארנונה לשנת 2019
טופס ארנונה לשנת 2019

קליש רותם: "נבקש ממשרד הפנים לא להעלות את הארנונה"

בפוסט שהעלתה בפייסבוק בישרה עינת קליש רותם כי היא הנחתה את גזבר עיריית חיפה ג'אקי ואקים "להגיש בקשה למשרד הפנים שלא להעלות את הארנונה 'האוטומטית' למגורים ולעסקים בשנת 2019". אם משרד הפנים יאשר את הבקשה תחסוך כל משפחה כ-2.50 שקלים בחודש

פורסם בתאריך: 19.12.18 17:33

בפוסט שהעלתה היום (רביעי) בפייסבוק בישרה ראש העיר עינת קליש רותם כי היא הנחתה השבוע את גזבר עיריית חיפה ג'אקי ואקים "להגיש בקשה למשרד הפנים שלא להעלות את הארנונה 'האוטומטית' למגורים ולעסקים בשנת 2019" והוסיפה: "עיריית חיפה יכולה בהחלט לעמוד בזה".

עוד כתבה ראש העיר כי "במסגרת התכניות לשיפור איכות חיי התושבים בעיר נבקש ממשרד הפנים להעלות את הארנונה למפעלים מזהמים בעשרה אחוזים. כל הבקשות האלו כמובן טעונות אישור שר הפנים".

תחת הכותרת "מתחילים לדאוג לכיס שלכם!" סיפרה קליש רותם כי "בשבועות האחרונים אנחנו מקיימים פגישות ארוכות ללימוד מעמיק של כל סעיפי התקציב וההוצאות של עיריית חיפה. אני מאמינה שכבר בקרוב מאד נוכל לחסוך עשרות מליוני שקלים לציבור ולתעל אותם לצרכים אחרים, מהותיים יותר, וכל זה עוד לפני שהתחלנו לעבוד על התייעלות".

 

 

מה שקליש רותם לא סיפרה הוא שמשרד הפנים הורה לכל הרשויות המקומיות בארץ, ובהן כמובן גם עיריית חיפה, להסתפק בשנת 2019 בהעלאת ארנונה אוטומטית בשיעור של 0.32 אחוז בלבד ביחס לשנת 2018 – שיעור ההעלאה הנמוך ביותר ב-12 השנים האחרונות. יצוין כי העלאת הארנונה הצפויה תואמת את נוסחת העדכון הקבועה בחוק ואשר מורה על עדכון הארנונה בשיעור של הסכום המתקבל מחיבור של מחצית שיעור עדכון המדד ומחצית שיעור עדכון מדד השכר הציבורי.

אם משרד הפנים אכן יאשר לעירייה לא להעלות את הארנונה, הרי שמשפחה שמשלמת ארנונה בסך של 10,000 שקל בשנה תחסוך כ-30 שקל בשנה או כ-2.50 שקלים בחודש.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה לדבריה של קליש רותם כי "הבקשה מצריכה אישור של שר הפנים ושר האוצר במסגרת בקשות חריגות". על השאלה כיצד ניתן יהיה לשנות את הסכומים לאחר שפנקסי הארנונה כבר נשלחו לתושבים נמסר כי "עד לחודש מרץ יידונו כל הבקשות לשינויים". באשר להצהרתה של ראש העיר כי היא תבקש להעלות את הארנונה למפעלים מזהמים נמסר ממשרד הפנים כי המשרד לאיכות הסביבה הוא זה שצריך לקבוע מיהם המפעלים המזהמים ומהי רמת הזיהום שלהם וכי "עד שהבקשה לא תונח לפנינו לא נוכל להגיב".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. הצבעתי קליש

    אתם מחפשים אותה למרות כל מה שטענתם בסרטון שהכנתם לקראת בחירתה. זה נכון שהחיסכון יהיה 30 ש"ח לשנה אבל מדובר בשינוי מרענן לעומת מדיניות יונה יהב שהקפיץ את הארנונה במהלך הקדנציה שלו ב-20%. עניין הארנונה הוא אחד המתסכלים את התושבים ולכן רבים הגיעו לקלפי והצביעו נגד יהב.

  2. חייה בפייסבוק

    מקווה שהיא זכרה לתייג את @אריה מכלוף דרעי בפוסט שלה, שיראה את זה בפיד שלו. כי בקשה רשמית אמיתית הם בטוח "ישכחו" לשלוח כמו עם הסגן החמישי.
    בשביל 30₪ חבל להטריד את כל העולם, רק לחשב ולשלוח תיקונים לכל העיר יעלה יותר. ולא חסר מה לתקן בעיר הזאת.
    ומהתוספת 10% למזהמים בכלל חבל על הזמן ואין סיכוי לאישור השר. היא תגיד תודה אם הוא לא יוציא את המפעלים מתחום השיפוט של חיפה, באמצעות הועדה הגאוגרפית במשרד הפנים, והם יקבלו ממנו הנחה של 100% במקום העלאה של 10

  3. חחח

    יהב היה מבקש העלאה של 3 אחוז ושולח את הגזבר המליונר להתבכיין שייפגעו שירותים חיוניים אם לא יעלו בשיעור חריג.
    בואו נראה שהיא בכלל יודעת למלא את הטפססים לגבי בקשת הארנונה כי לא ממש בטוח

  4. ישראלי

    הארנונה בחיפה ובשכונת קריית חיים הגבוהה ביותר בארץ,כדי להטיב עם התושב היא חייבת לרדת בלפחות 10% מלמעלה.כיום יש מצב שהמעמד הבינוני והנמוך אינו עומד בתשלומים, וצובר פיגורים וריבית. טוב יהיה גם לקיים מבצע הנחות לבעלי החוב בארנונה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר