ניצול שואה (צילום: גיל כהן-מגן)
ניצול שואה (צילום: גיל כהן-מגן)

העירייה תמנה עובד מיוחד לטיפול בניצולי שואה

בחיפה מתגוררים כ-4,000 ניצולי שואה שמתקיימים מאבטחת הכנסה. אגף הרווחה יעסיק לראשונה עובד סוציאלי שיעסוק בתיאום בין הגורמים המטפלים בניצולי שואה, באיתור ניצולים שאינם מוכרים לאגף הרווחה ובהסרת חסמים בטיפול בהם

פורסם בתאריך: 27.12.18 11:48

לראשונה באגף הרווחה העירוני יועסק עובד סוציאלי בתפקיד ליווי ניצולי שואה בחיפה. במסגרת תפקידו יתבקש העובד הסוציאלי לתכלל את כל השירותים הניתנים לאזרחים ותיקים ניצולי שואה בעיר, לתאם בין כל הגורמים הפועלים למענם, להסיר חסמים בתוך העירייה בכל הקשור למענים לניצולי שואה, לפתח רצף שירותים לניצולים ולאתר אזרחים ותיקים ניצולי שואה שאינם מוכרים לאגף.

בחיפה מתגוררים אלפי ניצולי שואה המתקיימים בקושי רב מדמי הבטחת הכנסה, שחלקם אפילו לא מוכר לאגף הרווחה. לאחרונה פרסמה העירייה מכרז למציאת העובד שייסגר ביום ראשון בשעה 12:00.

 

 

מנהלת אגף הרווחה מאירה קופרמן: "התפקיד החדש הוא במסגרת תוכנית חדשה של משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים שמתקצב את התקנים הדרושים לכך. המטרה היא לנסות ולהגיע לניצולי שואה, עם עדיפות לכאלה שמתקיימים מאבטחת הכנסה".

כמה ניצולי שואה כאלה מתגוררים בחיפה?

"בחיפה מתגוררים יותר מ-4,000 ניצולי שואה שידוע לנו שהם מתקיימים רק מקצבאות הבטחת הכנסה. זה מספר גדול מאוד, ולצערנו עד עכשיו לא איתרנו את כולם. בעבר היו גם בעיות עם תקצוב הנושא על ידי משרד האוצר, אבל עכשיו אנחנו מקבלים תקנים וגם תקציב לתת שירותים לניצולי שואה – החל מאיתור ועד לפיתוח שירותים ייחודיים לפי הצרכים שלהם. משרד הרווחה הגדיר את סל השירותים ואנחנו נעניק אותו".

מהם הצרכים הייחודיים?

"נעסוק בצרכים שונים כגון טיפולי שיניים, טיפולים בנושא שמיעה וסיוע כלכלי. נוסף על כך נקיים תוכניות להפגת בדידות מתוך כוונה להגיע לביתם של האזרחים הוותיקים הללו ולעזור להם שם. במסגרת אותו השירות הם יוכלו לקבל טיפולי פיזיותרפיה בביתם, התעמלות, החלמה רוחנית ועוד. תוכנית נוספת קשורה לסופי השבוע, בעת שלשכות הרווחה סגורות, כדי שניתן יהיה לתת לניצולים מענה. למעשה, באחד ממרכזי היום כבר פתחנו שירות בימי שישי בשעות הבוקר, וזו פעילות חדשה מוצלחת מאוד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר