השר משה כחלון במפגש עם פעילים לתיקון חוק הלאום (צילום: רמי שלוש)
השר משה כחלון במפגש עם פעילים לתיקון חוק הלאום (צילום: רמי שלוש)

כחלון לפעילים דרוזים על חוק הלאום: "אין בעיה של שוויון"

שר האוצר משה כחלון אמר לקבוצה של פעילים, רובם דרוזים, שהשתתפו בצעדת מחאה למען תיקון חוק הלאום כי לא מדובר בחוק שפוגע בעקרון השוויון מכיוון שלכל אזרחי המדינה יש חופש פעולה, חופש תנועה וחופש ביטוי

פורסם בתאריך: 18.1.19 08:59

כמה עשרות פעילים, רובם מהעדה הדרוזית, הגיעו אתמול (חמישי) במסגרת צעדת המחאה לתיקון חוק הלאום לבית יד לבנים בחיפה, הסמוך לביתו של שר האוצר משה כחלון, למפגש עם כחלון ועם הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון על מנת לשמוע את עמדתם בנוגע לתיקון חוק הלאום.

כחלון אמר לפעילים כי הוא מתחייב לטפל במה שהוא כינה "העוול שנגרם לעדה הדרוזית". על טענתו של נכה צה"ל שנפצע בלבנון כי החוק פוגע בעקרון השוויון ענה כחלון כי לדעתו אין בעיה של חוסר שוויון כי לכל אזרחי המדינה יש חופש פעולה, חופש תנועה וחופש ביטוי. "יש פה סמנטיקה שאתה מתווכח איתה", אמר כחלון.

 

 

יעלון חזר על העמדה שהביע בעבר בעד תיקון החוק ואמר: "נעשה פה עוול לבני העדה. זו פגיעה בערך השוויון בקבוצות מיעוטים בכלל ובדרוזים בפרט, ולכן יצאתי מיד בקריאה לתקן את החוק ולהחזיר את השוויון בתוך החוק. חבל שהגענו למשבר הזה, הוא מיותר. אני מתחייב שכאשר אגיע לעמדת השפעה, החוק הזה יעבור את התיקון הראוי ברוח מגילת העצמאות".

בשבוע האחרון יזם המטה לתיקון חוק הלאום צעדות מחאה ברחבי הארץ אל בתיהם של ראשי הרשימות המתמודדות בבחירות בדרישה לתיקון החוק. עם אנשי המטה נפגשו בני גנץ, יאיר לפיד ואורלי לוי אבקסיס. היום צפויים הפעילים להיפגש עם שרת המשפטים איילת שקד.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני דין

    כאשר נחקק חוק הלאום לא נעמד כחלון על שתי רגלים אחוריות לסכל אותו ועכשיו לאור הבחירות קולות הדרוזים נחוצים לו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר