משרד רישוי (צילום: ניר שמול)
משרד רישוי (צילום: ניר שמול)

הצהרה על סיום הליווי של נהג חדש – רק בטלפון או באינטרנט

כחלק מהמאמץ לקצר תורים במשרד הרישוי, החל ב-1 בפברואר לא ניתן יהיה להצהיר עוד על סיום תקופת הליווי של נהג חדש במשרד הרישוי - הליך שהוסיף מאוד לעומס על אשנבי הקבלה בסניפי המשרד

פורסם בתאריך: 23.1.19 07:21

נמשכים המאמצים לקיצור התורים בסניפי משרדי הרישוי השונים ברחבי הארץ, לרבות בחיפה. משרד התחבורה מסר אתמול (שלישי) כי החל ב-1 בפברואר כבר לא ניתן יהיה לחתום על הצהרת סיום תוכנית ליווי הנהיגה של נהג חדש בסניפי משרדי הרישוי, וזאת במטרה להקל על התורים ולקצר את זמן ההמתנה בהם. במסגרת המהלך החדש יוכלו נהגים חדשים להצהיר על סיום תוכנית הליווי רק באמצעות הטלפון הנייד או אתר האינטרנט של משרד התחבורה.

תוכנית הרישיון המדורג מחייבת כל נהג צעיר שגילו מתחת ל-24 לנהוג עם נהג מלווה במשך שישה חודשים. לפי התוכנית, נהג שעבר בהצלחה את המבחן המעשי (טסט) מקבל היתר נהיגה לתקופה של חצי שנה, המותנה בחובת ליווי של נהג מלווה למשך כל תקופת ההיתר.

 

 

הנוהל החדש קובע כי נהגים חדשים שעברו בהצלחה את הטסט מ-15 ביולי 2018 ואילך יוכלו להגיש תצהיר לצורך הסרת מגבלת הליווי רק באמצעות טלפון נייד או אתר האינטרנט של משרד התחבורה. הסרת המגבלה תתאפשר לאחר הצהרת הנהג החדש כי סיים את תוכנית הליווי המחייבת. נוסף על כך נדרש הנהג לציין את פרטי הנהגים החונכים.

עד כה יכלו הנהגים החדשים לחתום על ההצהרה גם במשרד הרישוי. עם אישור ההצהרה, המגבלה מוסרת ורישיון הקבע נשלח לביתו של הנהג. ממשרד התחבורה נמסר כי מדי שנה ניתן רישיון נהיגה לכ-150,000 נהגים חדשים, ועד עתה רבים מהם הגיעו למשרדי הרישוי לצורך מסירת התצהיר ויצרו עומס גדול באשנבי הקבלה. הזנת ההצהרה המקוונת על סיום תוכנית הליווי תחסוך מהנהג את הצורך להגיע למשרד הרישוי, ולהערכת המשרד היא תקל באופן משמעותי על התורים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר