משפחה עם מספר נפשות גבוה מהממוצע בחיפה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
משפחה עם מספר נפשות גבוה מהממוצע בחיפה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

ממוצע הנפשות במשפחה בחיפה נמוך מהממוצע הארצי

לפי נתוני הלמ"ס שהתפרסמו לרגל יום המשפחה, ממוצע הנפשות במשפחה בחיפה עומד על 3.13 בעוד שהממוצע הארצי הוא 3.73 נפשות למשפחה. בתל אביב הממוצע נמוך עוד יותר - 3.0 נפשות למשפחה. העיר שבה הממוצע הוא הגבוה ביותר היא בית שמש עם 5.08 נפשות במשפחה

פורסם בתאריך: 4.2.19 16:18

לקראת יום המשפחה שיחול מחר (שלישי) פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נתונים על המשפחות בישראל, ומהם עולה כי ממוצע הנפשות למשפחה בחיפה הוא נמוך באופן משמעותי מהממוצע הארצי. לפי הנתונים, בשנת 2017 היה ממוצע הנפשות למשפחה בחיפה 3.13 בלבד לעומת ממוצע ארצי של 3.73 נפשות למשפחה.

עיון בהשוואה שערכה הלמ"ס בהיבט של ממוצע הנפשות למשפחה בין 16 הערים הגדולות אשר מונות 100,000 תושבים ויותר, מלמד כי הנתון בחיפה הוא כמעט זהה לממוצע בתל אביב – 3.00 נפשות למשפחה. ניתן לראות בכך מאפיין נוסף אשר מצביע על הידמותה של חיפה לתל אביב – מגמה שלפחות בחלק מתחומי החיים קיימת חתירה להרחבתה – אך עם זאת יש לציין כי תל אביב אינה העיר עם ממוצע הנפשות למשפחה הנמוך ביותר אלא בת ים עם 2.98 נפשות למשפחה. העיר שבה ממוצע הנפשות למשפחה הוא הגבוה ביותר היא בית שמש עם 5.08 נפשות למשפחה.

 

 

נתוני הלמ"ס מלמדים גם על שיעור נמוך של משפחות עם ילדים עד גיל 17 בחיפה ביחס לממוצע הארצי. מבין 73,200 המשפחות המתגוררות בחיפה, 42.3 אחוז בלבד הן משפחות עם ילדים עד גיל 17 לעומת ממוצע ארצי של 54.2 אחוז.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר