כלניות (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
כלניות (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הסקר שימפה את הכלניות לפי צבען

הגן הבוטני באוניברסיטת תל אביב והחברה להגנת הטבע מזמינים את הציבור להשתתף בסקר שימפה את צבעי הכלניות בישראל. הסקר יגדיר את גבול התפוצה של הכלניות שאינן אדומות ואת הגורמים האקולוגיים שמשפיעים על מגוון הצבעים שלהן

פורסם בתאריך: 5.2.19 11:18

יצא לדרך מיזם חדש של הגן הבוטני באוניברסיטת תל אביב והחברה להגנת הטבע: סקר צבעי כלניות בישראל המבוצע גם בחיפה, ששטחיה הפתוחים משופעים בכלניות. הכלניות אמנם נחשבות לפרח אדום, אך באזורים שונים ברחבי הארץ ניתן לראות גם כלניות בצבעים אחרים, ובהם לבן, ורוד, סגול וכחול.

הציבור בישראל הוזמן להשתתף בסקר, שנועד למפות את הצבעים השונים של הכלניות. הסקר יאפשר לתעד את הפרישה של הצבעים השונים בטבע ולהגדיר את גבול התפוצה של הכלניות שאינן אדומות ואת הגורמים האקולוגיים שמשפיעים על מגוון הצבעים של הכלניות.

 

 

הסקר נערך בחודשי הפריחה – ינואר עד מרץ – וההשתתפות בו היא פשוטה: המתנדבים מתבקשים לבחור משבצת קרקע ששטחה הוא 10X10 מטרים באזור שבו יש הרבה כלניות או משבצת אקראית בתוך השטח שבו גדלות הכלניות, ובתוכה לספור את הכלניות ולדווח בטופס אינטרנטי כמה כלניות מכל צבע נמצאות בתוך המשבצת שנבחרה, וכן לשלוח תמונות מייצגות של הכלניות בצבעים השונים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר