הדרך לתל אביב
הדרך לתל אביב

ההגירה השלילית נמשכת: לאן עוזבים תושבי חיפה?

בשנת 2017 נרשם מאזן הגירה שלילי של 1,437 תושבים בין חיפה לשמונה יישובים בסביבתה הקרובה - קרית ביאליק, קרית אתא, קרית מוצקין, קרית ים, נשר, טירת כרמל, יקנעם ועתלית. מאזן ההגירה השלילי בין חיפה לתל אביב-יפו הסתכם ב-387 תושבים

פורסם בתאריך: 19.2.19 07:55

נמשכת המגמה שלפיה ההגירה השלילית מחיפה היא לערים בסביבה הקרובה של העיר ולתל אביב-יפו – זוהי המסקנה העולה מניתוח נתונים מפורטים של מאזן ההגירה השלילית מחיפה בשנת 2016 שנכללו בקובץ הרשויות המקומיות בישראל בשנת 2017 שפרסמה אתמול (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).

כפי שחשף "כלבו – חיפה והצפון" בחודש יולי, בשנת 2017 נרשמה בחיפה הגירה שלילית של 2,369 תושבים (ההפרש בין מספר התושבים שעזבו את חיפה ועברו להתגורר ביישובים אחרים בארץ לבין מספר התושבים שעברו להתגורר בחיפה מיישובים אחרים בארץ). לפי נתוני הלמ"ס, ב-2017 עזבו את חיפה 9,870 תושבים לעומת 7,501 תושבים בלבד שעברו להתגורר בה.

 

 

מעבר לנתונים בסיסיים אלה פרסמה אתמול הלמ"ס שתי רשימות המפרטות אותם – רשימת יישובים שאליהם עזבו תושבי חיפה ורשימת יישובים שמהם עברו תושבים לחיפה. לפי הנתונים, בשנת 2017 נרשם מאזן הגירה שלילי של 1,437 תושבים בין חיפה לשמונה יישובים הנמצאים בסביבתה הקרובה – קרית ביאליק, קרית אתא, קרית מוצקין, קרית ים, נשר, טירת כרמל, יקנעם ועתלית. המאזן נובע מכך שב-2017 עברו 3,590 מתושבי חיפה להתגורר בשמונה היישובים האלה לעומת 2,153 תושבים בלבד שעברו מהם לחיפה. נתוני 2017 מצביעים על המשך מגמה מכיוון שבדומה להם, בשנת 2016 נרשם מאזן הגירה שלילי של 1,617 תושבים בין חיפה לשמונת היישובים.

גם לתל אביב-יפו, באופן לא מפתיע לנוכח נתוני השנים הקודמות, מפסידה חיפה תושבים רבים בסיכום המאזן בין יוצאים לנכנסים. ב-2017 נרשם מאזן הגירה שלילי של 387 תושבים בין חיפה לתל אביב-יפו כתוצאה מכך ש-880 מתושבי חיפה עברו לעיר הגדולה לעומת 493 תושבים בלבד שעשו את הובלות המיטלטלין שלהם בדרך ההפוכה. גם כאן מדובר בהמשך מגמה מכיוון שב-2016 נרשם מאזן הגירה שלילי של 338 תושבים בין חיפה לתל אביב-יפו – נתון דומה לזה של 2017.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. חיפאי חנוק

    חיפה עיר מרוחקת מהמרכז, הארנונה הגבוהה בארץ, מנגנון מנופח בעירייה צריך להטיל תשלום לכל עובד עירייה חיפה שלא גר בחיפה ומשלם ארנונה לעיריית.

  2. מסי

    ב2020 גם אני עוזב. שלום ולא להתראות. ראש עיר הזויה, דירות יקרות בטירוף (אם אתה מדבר על משהו נורמלי). אין מספיק מקומות עבודה.

  3. משיח

    העיר נהפכת אט אט לעיר ערבית ( העיר התחתית כבר נהפכה לערבית נטו כנל שכונת הדר) והתושבים היהודים עוברים לערים יהודיות יותר !!! היום הקריות זה הדבר הבא המקום פשוט משתדרג בצורה יוצאת מן הכלל

  4. אבנר בן נר

    אל דאגה….קליש תאריך את מסלול שדה התעופה וכך יבואו המונים מאירופה להתגורר בחיפה. כאילו ש…חחחחחחח…מצד שני אולי כדאי שתתמקד בשיפור העיר והקטנת זיהום האוויר, ותנאים נוחים ביותר לתעשיות היי-טק …ליצירת מקומות עבודה. בעצם, הסעיף האחרון פחות חשוב כי הרי טירת הכרמל ויוקנעם זה ממש כאן..ושם יש תנאים נוחים לתעשיות ההיי-טק. אז שתתמקד בהקטנת זיהום האוויר, בתחבורה פנימית נוחה מאד (וגם בשבת) ובניקיון ואחרון חביב מאד, בפתיחת חזית הים.

  5. משיח אתה טועה

    שנה הבאה הדר מתאכלסת באלפי חרדים שתעבור לשליטתם. גם כוחם בערייה יגדל פי עשרות מונים אפילו לכמותם באוכלוסיה.

  6. מה הפלא? ראשי ערים ללא חוט שדרה

    הנה לפני יומיים התבשרנו שקאליש במקום לקצץ משרות בעירייה ולהפחית ארנונה מוסיפה תקנים.טירוף.
    עיר של 260,000 תושבים שמשנה לשנה תושביה(בעיקר היהודים)נוטשים את העיר מעסיקה יותר מ5000 עובדים!
    לשם השוואה ת"א יפו על חצי מיליון התושבים שלה עם אלפי תיירי פנים וחוץ שמבקרים שם יום יום העיר מעסיקה כ-7000 עובדים בעירייה.
    אז מה אתם מתפלאים שהעיר מתרוקנת מתושביה היהודים? את האוכלוסיה החלשה בעיר גם ככה הארנונה לא מעניינת כי באיזור ג' הארנונה לא גבוהה(שלא לדבר על ההנחות שניתנו לחלק מהאוכלוסיה שם..) עם ראשי עיר כמו זו וכמו הקודם לפניה שלא חושבים על האזרח לצערנו המגמה הזו עשויה להימשך.

  7. הזוי

    אחרי שקליש נכנעה גם היא לסחטנות הועד, הראתה שגם היא תפזר בלי סוף, ברור לכולם שהארנונה בקדנציה הזאת
    תעלה עוד יותר מבקודמת.
    תושבי חיפה איבדו אמון ודורשים ועדה קרואה לניהול העירייה עם הגרעון הכי גדול בישראל.
    מי שיכנסו הן אוכלוסיות שמראש מסדרים להן פטורים מארנונה – לכולם זה ברור. חרדים ערבים..

  8. לבדוק 20% מעובדי עיריית חיפה לא תושבי העיר

    20% מעובדי עיריית חיפה ותאגידיה (קרוב ל-1000 איש) אינם תושבי חיפה.
    במצב כזה למה לגור בכלל בחיפה?
    אפשר גם לא לגור בחיפה, לשלם ארנונה נמוכה בנשר או הקריות ולעבוד בעיריית חיפה על חשבון אלו שכן משלמים אותה.
    מה רע? סידור מצוין. הפראייר החיפאי יממן את אלף העובדים של הערים מסביב בעירייה שלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר