רכבת האמוניה (צילום: רכבת ישראל)
רכבת האמוניה (צילום: רכבת ישראל)

מתחת לאף: מטען של 820 טון אמוניה בתחומי העיר

רכבת שנשאה 44 מיכלים שבכל אחד מהם 20 טון אמוניה עברה אמש בתחומי העיר חיפה. ברכבת ישראל מתגאים: "אנו צופים כי בשנה הראשונה לפעילות הובלת האמוניה ברכבת יובלו באמצעותה כ-60,000 טון של אמוניה"

פורסם בתאריך: 19.2.19 16:33

מטען של 820 טון אמוניה עבר אמש (בלילה שבין שני לשלישי) בתחומי העיר חיפה בדרך לדרום. המטען עבר באמצעות 44 מיכלי אמוניה שנשאה רכבת משא, כאשר בכל מיכל 20 טון אמוניה – כך נמסר מרכבת ישראל. לצד המיכלים היו על הרכבת גם שני מיכלי נטרול ייעודיים אשר משמשים למענה ראשוני במקרה של דליפת החומר מהמיכלים.

ברכבת מדגישים כי הם מקווים להפעיל מדי שבוע רכבת דומה, ובסך הכל להוביל כ-60,000 טון אמוניה בשנה הראשונה מחיפה לדרום ארץ. ברכבת מבקשים להרגיע את הציבור החיפאי ומציינים שהמטען עבר בתוואי מסילתי המבודד מהכבישים העמוסים וכי הרכבת החליפה למעשה שיירה של יותר מ-40 משאיות, תוך הקטנת הגודש בכבישים והגברת הבטיחות בהם.

 

 

מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל מובילה מדי שנה מאות אלפי טון של חומרים מסוכנים כגון ברום, מתיל ברומיד ומתאן. חומרים אלה מובלים בקרונות ייעודיים ומאובטחים בתוואי מסילה המבודד ברובו מאזורי מגורים ותעבורה. במקרה של תקלה, פוטנציאל התאונה הוא נמוך משמעותית ביחס למשאיות הנוסעות בכבישים פקוקים. אנו צופים כי בשנה הראשונה לפעילות הובלת האמוניה ברכבת יובלו באמצעותה כ-60,000 טון של אמוניה שיוסטו מהובלה במשאיות, תוך הקלה ניכרת של הגודש בכבישים ושיפור הבטיחות של האזרחים".

 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. קשה להאמין איזו הפקרות

    מזעזע, פעם אחת שקרון יירד מהפסים וזה יתפזר ו-200 תושבי בת גלים יהיו מאושפזים במצב קשה עם עשרות הרוגים ואז נראה כמה יתגאו.. פשוט הלם שכל זה עובר לנו עשרות מטרים מהחלונות.

  2. אלי

    מופקר מי שסגר את מיכל האמוניה הבטוח בשקרים והצגת פייק ניוז. 3000 איש הלכו הביתה ועכשין הרכבת עוברת במרגז העיר. מוםקרים הם מי שדאג לסגור כת המיכל הבטוח

  3. דני דין

    התפטרנו ממיכל האמוניה וקיבלנו רכבת שלמה .עדיף כבר מיכל .אם יהיה פיצוץ זה יגיע עד קיסריה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר