המכון לחקר כתבי הרמב"ם שהפך לישיבה
המכון לחקר כתבי הרמב"ם שהפך לישיבה

קליש רותם ואלפר סיכמו: ישיבת רמת בגין תפונה מחר

הישיבה התורנית ברמת בגין, שקמה במבנה שאמור היה לשמש מכון לחקר כתבי הרמב"ם, תפונה מחר בהתאם להסכם הקואליציוני בין ראש העיר עינת קליש רותם לסגנה מיכי אלפר, המשמש יו"ר סיעת דגל לתושב. היעד החדש: נוה שאנן

פורסם בתאריך: 14.3.19 14:46

הישיבה התורנית בשכונת רמת בגין בחיפה תפונה מחר (שישי) ותעתיק את מושבה למבנה בשכונת נוה שאנן. הישיבה עמדה בעין הסערה בחודש דצמבר 2017, כאשר תושבים ברמת בגין התלוננו כי קבוצת חרדים מהזרם הליטאי השתלטה על מבנה שאמור היה להיות מכון לחקר כתבי הרמב"ם והפכה אותו לישיבה. בעקבות התלונות הגיעו למקום פקחים של עיריית חיפה שפינו ממנו מיטות ומזרונים ופירקו קירות גבס שנבנו בו. העירייה טענה אז כי היא הקצתה את המקום למרכז העולמי לחקר כתבי הרמב"ם ולא לישיבה. בתגובה לפינוי פנתה העמותה שמפעילה את הישיבה לבית משפט השלום בעיר, שקבע כי העירייה פעלה ללא סמכות או צו שיפוטי.

גם לאחר מכן המשיכו תושבי רמת בגין למחות על הניסיונות לטענתם לכפות התחרדות על השכונה ויצאו בקמפיין שבו נתלו ברחובות שלטים שדורשים מהתושבים ללכת בלבוש צנוע, וזאת במטרה להציג כיצד תיראה השכונה בעתיד אם תצליח "ההשתלטות החרדית".

 

 

במהלך קמפיין הבחירות שלה נתנה עינת קליש רותם, אז יו"ר סיעת חיים בחיפה שבאופוזיציה, את דעתה על הסוגיה, ובהסכם הקואליציוני שנחתם בינה לבין יו"ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר, נקבע בסעיף 14 כי יינתן "פתרון מיידי להעתקת ישיבה לצעירים משכונת רמת בגין למבנה במיקום מוסכם". פינויה של הישיבה מחר מיישם למעשה את מה שסוכם עוד לפני הבחירות.

יהודה כהן, מנהל עמותת הרב דוד אסף המנהלת את הישיבה: "ראש העיר לשעבר יונה יהב זרק אותנו מכל מקום אחר שהיינו בו ולמעשה כפה עלינו להגיע למבנה הזה כאופציה אחרונה. נכון שעל פי כל חוק וכל דין אנחנו יכולים להישאר במבנה כי זה מבנה שלנו, אבל העמותה הבינה את המשמעות של המחאה מצד השכנים, ותלמידי הישיבה שמחים מאוד לחזור הביתה לשכונתם, נוה שאנן".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. תושב חילוני

    למה לנווה שאנן??
    יש כאן מספיק.
    את גורמת למלחמת אחים שתתפתח פה. את לא צריכה לחזק אותם עוד כאן.

  2. דייר בנווה שאנן

    אולי תעבירי אותם לרמת אלון?
    שיהיו בשכונה שלך?
    מצטער שהצבעתי לך

  3. גדי

    סוף סוף יש לנו ראש עיר שעומדת במילה ובהסכמים שלה, כל הכבוד.
    והכל למען כלל האוכלוסיה בלי לפגוע באף מגזר.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש מספיק שחורים נווה שאנן. שילכו לשכונה אחרת כמו מחנה דוד או נווה יוסף

  5. נושי

    והחילונים שותקים… מפגרים
    צריך גם להפגין כדי שזה ילך לשכונה אחרת

  6. נווה שאנן חילונית בלב

    ברבי.. אתה מוכן להתערב? בשביל מה נשלחת לשם?

  7. תושב נוה שאנן.

    אני מודה מאד לעינת קליש רותם שהעבירה את הבעיה מרמת בגין לנוה שאנן. הבחירה בה היתה מקח טעות (גילוי נאות: אני לא הצבעתי לה). יבוא יום שבנוה שאנן תהיינה מכות ברחוב- זכרו את עינת! ובאמת, מדוע לא תעבירי את הישיבה לרמת ספיר, ליד ביתך?

  8. הפיצוץ בין חילונים לדתיים מתקרב

    למה הורסים את השכונה היפה שלנו?
    מוכר עובר לטירת כרמל
    חאלס.
    מפגרת

  9. כלומר הפקירה תושבי נוה שאנן

    לאן הם עוברים בנוה שאנן?
    זה נעשה בשיצוף ציבור עם תושבי נוה שאנן
    עוד קומבינה מסריחה מאחורי גב התושבים בדיוק כמונשעשה יהב.
    לאן הם עוברים בנוה שאנן ?.?.? למה מסתירים…

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נוה שאנן הפכה להיות הפח זבל של קליש.
    זה התשלום על טמטום הציבור, הסכמי משילוט על חשבונכם!

  11. זאב

    על מה הזעם?? הם כבר היו פה עד לפני שנה ולא הרגשתם אותם.
    קבלתם פעם מכות מהם??

  12. יהודה

    הממלכתיות הנוטפת מהתגובות כאן היא מלבבת מאוד…
    כך מתנהגים אנשים נאורים? נורמטיבים? האנשים הללו זקוקים לאישור מכם להתגורר בנוה שאנן או בכל מקום אחר? אולי אתם תבקשו אישור? "שחורים"?? הגזענות הזו חוצה גבולות. תקראו רגוע את התגובות ותראו לאן זה הגיע. מישהו עשה רע לציבור החילוני? תחליפו את הדיון מחרדי לאתיופי ואז זה כבר בסדר? בושה.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התחרדות של שכונות זה דבר מסוכן…
    אין מזה דרך חזרה
    קליש מכרה את השכונה לסגן שלה

  14. כרמליתא

    איזו טעות. נווה שאנן היא מוקד עבור שכונות השינה הקרובות- רמת חן, רמת רמז, נווה יוסף, רמת אלון, גבעת זמר העתידה לקום ואפילו רמת ספיר האהובה על ראש העיר. כאן באים לעשות קניות, לשתות קפה או בירה ולעבוד. נווה שאנן היא גם היעד המרכזי בו שוכרים סטודנטים בטכניון. החרדים, בהכללה, מנהלים סדר יום מקביל לרוב האוכלוסיה החילונית-מסורתית. לרוב, הם לא שותים קפה בחוץ, לא לומדים בטכניון, עובדים וקונים בחנויות המיועדות להם וגם צורכים תרבות אחרת (זיקוקים והופעות ביום העצמאות אינם כוס התה של רובם). רק ההבדלים הללו מספיקים כדי לשנות את אופי השכונה לגמרי, מבלי לדבר בכלל על המבטים הלא נעימים ללבוש קצר בימי הקיץ או חלילה לאלימות המילולית או הפיזית שעלולה להגיע. מי שחושב שזה בחיים לא יקרה אצלנו- אשרי המאמין. שלטי חוצות לאירועי הגאווה ותמונות של נשים בפרסומות שבתחנות אוטובוס כבר רוססו בשכונה. איזה סטודנט ירצה לגור במקום כזה? וכמה זמן ייקח לשכונות השינה הקרובות לקמול? שיהיה לנו בהצלחה.

  15. חיפאי

    תגובות מעניינות מאוד. כמה שנאה…
    אז רק נבהיר את העובדות:

    מדובר במוסד לימודי המקביל בשכבת הגיל לתיכון (חוק חינוך חובה).
    במוסד הלימודי הנ"ל לומדים ילדים תושבי נווה שאנן, ממשפחות שרובן מתגוררות בנו"ש עשרות שנים.
    כמו לכל ילד בגלאי כיתות ט'-י"ב מגיע לילדים האלו מבנה בשכונתם אשר בו יכלו ללמוד.

    אבל יונה יהב חשב אחרת – לשחורים לא מגיע.
    ולכן ההורים נאלצו לשלם מכספם שכירות עבור מבנה. כן, שיוון בנטל: חילונים מקבלים בית ספר בחינם והשחורים הם הרי סוג ב' – שישלמו לבד.
    כך זה התקיים במשך כ-7 שנים. ומשום מה לא היו תלונות. למה? כי הילדים ה"שחורים" לא מפריעים. הם לא משוטטים שתויים בלילות עם מוזיקה רועשת, לא יושבים על ברזלים. ביום הם לומדים ובלילה הם ישנים.

    אבל ליונה יהב זה לא הספיק. הוא אילץ באיומים את בעל המבנה לזרוק את השחורים מהמבנה. באמצע שנת הלימודים. רגע אחרי שעשו שיפוץ במבנה.
    הישיבה נאלצה לנדוד במבנים שכורים עד שסוף-סוף נאלצה להשתכן במבנה של עמותת מכון לחקר הרמב"ם. כן, מבנה פרטי שבעליו ביקשו מהישיבה להתארח אצלם. כן, שוב שיפוץ על חשבונם.
    אבל הרדיפות לא נגמרו. יונה יהב שלח כ-40 בריונים באישון לילה שפרצו למבנה הפרטי, שברו את הקירות וזרקו ציוד אישי וציבורי למכולת זבל שהביאו עמם.
    בית המשפט הורה ליונה יהב להסתלק מהמבנה ולהחזיר את הישיבה למקום. אבל לקח עוד כמה חודשים עד שסיימו שיפוץ בפעם השלישית. כרגע מתנהלת טביעה אישית נגד יונה יהב ובריוניו על הנזק שנגרם.

    ועכשיו, כשנבחרה ראש עיר שדואגת לכל אוכלוסייה בלי שנאה וגזענות, הילדים סוף-סוף יכולים לחזור וללמוד ליד הבית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר