חגיגות יום העצמאות בעיר התחתית
חגיגות יום העצמאות בעיר התחתית

חגיגות העצמאות: קליש רותם התמוגגה, המגיבים הרבה פחות

אמש, בתום חגיגות העצמאות, העלתה ראש העיר עינת קליש רותם פוסט וכתבה: "מעריכים שקרוב ל-50,000 איש הגיעו לבמה המרכזית בעיר התחתית - בערך פי שניים ממוריה בשנים הקודמות - בתחבורה ציבורית שפעלה כמו טוקיו ב-rush hour". תגובות הגולשים לא איחרו לבוא, ורובן היו קשות

פורסם בתאריך: 9.5.19 10:59

אמש (בין רביעי לחמישי), בתום חגיגות ערב יום העצמאות, העלתה ראש העיר עינת קליש רותם פוסט בדף הפייסבוק שלה וכתבה: "מעריכים שקרוב ל-50,000 איש הגיעו לבמה המרכזית בעיר התחתית – בערך פי שניים ממוריה בשנים הקודמות – בתחבורה ציבורית שפעלה כמו טוקיו ב-rush hour". תגובות הגולשים לא איחרו לבוא, ורובן היו קשות.

"כמו טוקיו?", תהתה גולשת אחת, "מטרוניות מפוצצות ותחבורה ציבורית קורסת", וגולשת אחרת כתבה: "ביטלת את כל הבמות הקטנות שקיימות שנים, והיה צריך לנסוע לבמה בעיר דחוסה במלא אנשים. זה נראה לך גאווה? ממש לא".

גולש נוסף כתב: "במילה אחת – אכזבה. כאשר עושים שינויים כאלו ואחרים יש לנתח ולחשוב על כל הדברים מ-א' ועד ת', ובתוכנית הזו היו כל כך הרבה דברים חסרים, כולל העברת מסרים לא נכונה ולא שלמה לתושבים. חבל מאוד, מאכזב כמו שנרשם, כי באמת יום העצמאות הוא מהימים הבודדים בשנה אשר בהם התושב המקומי אמור ליהנות מהפקה עירונית קלאסית. הניסיון לשים את העיר התחתית לפני הכל לא אמורה לבוא על חשבון התושבים".

גולש אחר כתב: "קליש רותם היקרה, בחרתי בך בלב שלם, ואני לגמרי בעד לא לשפוך כסף על אמנים שמנצלים את יום החגיגות הזה כדי לנפח את כיסם
בשביל חצי שעה של הופעה. אבל יחד עם זאת אתמל היה מאכזב. לראשונה זה שנים רבות משפחתי ואני חגגנו עצמאות. הזיקוקים, שלא רק שהחלו ב-20:50 במקום ב-21:00 כפי שנאמר ולכן רבים פספסו אותם, הם היו פשוט עלובים וכולנו התאכזבנו. ראינו מרחוק את הזיקוקים של הקריות שהיו מרשימים, כך שנהנינו מהם. הרעיון להפעיל את הכרמלית ולעשות בעיר התחתית במה הוא נפלא ונהדר, אבל לא על חשבון צובחוץ במוריה. התורים לכרמלית היו מזוויעים, ורק מלראותם פשוט לא התקרבנו. ההןפעה של מיכל ינאי בגן האם – באמת? בערב יום העצמאות? יש לי בנים בני 11 ו-8 שזה פשוט לא דיבר אליהם והיה ילדותי ברמות. מקווה שבשנה הבאה זה ייראה אחרת ותחזירי את מוריה לחגיגות העצמאות, לא במקום אלא בנוסף, כך שכולם יוכלו ליהנות מהחג של כולנו. את לא אמורה לשעשע את הציבור, אבל יום אחד בשנה את אמורה לתת לכולנו הרגשת גאווה שאנו חיפאים".

 

עינת קליש רותם וירדנה ארזי בבמה בהדר

עינת קליש רותם וירדנה ארזי בבמה בהדר

 

 

אחת מהגולשות כתבה: "אני ועוד אלפי חיפאים מתביישים בך. את ביזיון ואכזבה כאחד. השארת אלפי חיפאים עם תחושת יום כיפור ביום שאמור היה להיות יום משמח. הרסת את השמחה בשכונות שידעו במשך שנים מהי שמחת יום העצמאות. לא ראינו במות וזיקוקים, ובטח ובטח לא דגלי ישראל. תלית לנו שניים וחצי דגלים בשכונות, וגם הם לא נראים כמו דגלים מלבד צבעם. איפה המגן דוד? ומה בכלל חשבת לעצמך, שהעיר התחתית מעניינת אותנו? או המושבה הגרמנית? מצטערת ומקללת את הרגע שבחרתי בך. ושלא נדבר על הצבע המחריד של מעברי החציה. לא נותר לנו אלא לחכות שיחלפו להם ארבע השנים הבאות ושחיפה היפה תחזור להיות מה שהיתה לפנייך".

ועוד גולש סיכם: "טוקיו זה ממש לא היה, אפילו לא קרוב. אמנם חגיגות היו – אי אפשר שלא כשנטע ברזילי ועוד על הבמה – אבל לסגור צירי תנועה רבים כל כך ובסוף לבחור במה מצומצמת ופינתית שמקשה על ההנאה, שלא לדבר על המטרוניות שלא עמדו בעומס והיוו סכנה ממשית לילדים ולמבוגרים שרק ביקשו לחגוג כמו תמיד. ללא ספק תכנון לקוי. נקווה שהלקחים יופקו לחגיגות העצמאות הבאות".

 

חגיגות יום העצמאות 2019

חגיגות יום העצמאות 2019

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

40 תגובות
  1. העיר מספר 1

    אלופה קליש! די לתת במה לכל הממורמרים שרק מחפשים מה לא בסדר ולא רואים את התמונה הגדולה!
    הרבה יותר אנשים יכלו להגיע- זאת השורה התחתונה.
    היה צפוף בתחבצ? די להיות ישראלים מפונקים! כל אחד שנסע ברכבות תחתיות באירופה יודע כמה צפוף יכול להיות. זה מחיר ההנגשה. תוציאו את הראש מהתחת.

  2. אין חדשות רעות אז מצטטים את גולש

    גולש זה מאכל הונגרי.
    ולעניין, לא מדובר ביציאה לעבודה, אלא לבילוי, ובילוי שאינו קבוע, לכן זה בסדר שהיה כמו ראש האוור.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בכל העולם מרכז העיר הוא מרכז החגיגות.
    ובכלל מה לחגוג כאשר השלטון קונה ביטחון בפרוטקשן _ עצוב

  4. אהרון נהרי

    עושה רושם שקליש מקבלת ייעוץ מביבי איך לנהוג. מצד אחד לא מגיבה על שאלות. ומהצד השני, משבחת את עצמה בלי סוף…ובלי כיסוי. וואו, איזו נפילה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אי התחשבות בתושבים מכל המגזרים קשי יום מבוגרים נוער וילדיפ

  6. אופיר

    אחוזה נראתה כמו כל יום רגיל. ללא קישוטים ללא דגלים (2 זוגות בין אחוזה לקריית ספר. בושה !)
    הזנחת את אלה שבאמת משלמים הרבה ארנונה וילדי אחוזה הוזנחו ביום העצמאות הזה.
    לא תמיד נדרש לשנות בכדי להראות שאתה קיים. מקווה שתסיקי מסקנות לגבי השנה הבאה.

  7. יהונתן

    איך היא נבחרה עד עכשיו לא מובן זה כאילו שקברו את העיר זיקוקים עלובים ומיקום קטן היא פשוט חרפה לעיר!

  8. יונה

    קליש – אולי כדאי ללמוד מהקריות כיצד חוגגים?
    וטענת ל 50000 בעיר( מענין כמה באו לקרית אתא/קרית ביאליק), הגעתי עד לבאר ראיתי את הפלא התשיעי(פקק עצום) הפלא העשירי( קרטונית) העדפתי לבצע אחורה פנה ונסעתי לראות את הצעירים של מוצקין על הבמה ולקנח בקרית אתא ( הגעתי בשעה 23.30 והמקום נראה כאילו השעה רק 20.00

  9. אבו צברי

    קליש, בחרתי בך, אך את אכזבתי אותי קשות, אחד המקריםמהבודדים שאני מתחרט עליהם.

  10. מיכה

    היה תכנון מעולה וההפקות היו ברמה!
    לחיפאים הממורמרים לא מגיע ראש עיר כזאת

  11. במוריה היה נפלא.?היה כיף לטייל

    חברה, תפסיקו להתלונן. בכתבה בחרו רק את אלה שמתלוננים.? דווקא נהניתי מאוד. לחבורה הייתה באמת כמו ביפן. גם שמה דוחפים ועוד איך. יורדים יותר מוקדם לעצמאות והכל מסתדר. יונה תפסיק לדרבן שיתלוננו. הבלגן שעשית בעיר מרגישים אותו כולנו. למה אין מקום לשבת בתחנות האוטובוס ? למה? הכיסאות צרות ומתאימות רק לחתולים. למה? חצי שנה עבדתם על שיקום תחנות האוטובוסים והתוצאה זוועה!

  12. א י

    יום עצמאות גזה משמים לא היה לי בכל מעל ל 50 שנות קיומי.
    עצוב.

  13. מאוכזב מקליש

    אנשים לא העריכו את יונה יהב ושהוא היה האבא של העיר הזו, עכשיו אנשים אוכלים את הקליש. אתמול היינו במסיבה בעיר התחתית והתאכזבנו קשות, את הזיקוקים הסתירו הבניינים של העיר התחתית ונאלצנו לראות אותם על מסך שהעירייה שמה לקהל, הזוי… מעבר לזה נטע ברזילאי הופיעה מוקדם ועד שהגענו עם העומס שהיה בכרמלית כבר פיספסנו אותה ולא היה כבר מה לראות. גם לא היתה תאורה ודגלים לחג כמו בשנים קודמת. בקיצור ביזיון. אצל יהב היה שמח בעיר חיפה בעצמאות, חבל…

  14. אפרת

    קליש , גם את הבמה בקרית שפרינצק ביטלת..וכל התושבים הלכו לטירת הכרמל ..מה עשית ….אמיתי, אכזבנ שוב …!!כולם מחכים כבר שתסיימי את הקדנציה שלך..

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש רותם ..מחכים כבר לבחירות הבאות..את הדבר הכי רע שקרה לחיפה בשנה האחרונה

  16. רעיון מצויין להוציא את הבמות מאיזורי המגורים.

    נהניתי מאוד מהאירועים בעיר התחתית. יצאתי יותר מוקדם וחזרתי יותר מאוחר. היה כיף. טיילנו, מזג האוויר היה מצויין. תודה על השינוי באווירה ובתכנון. זו פעם ראשונה בשנים האחרונות שהרגשתי את יום העצמאות. מה עושים כל הבכיינים פה? חברים, איפה האנרגיות שלכם? לא הייתי צריך לחפש חנייה. היה כיף !

  17. גדי

    מאוכזב בהחלט ממש בזיון מה שהיה שם. כנראה מה שאמרו עלייך נכון. בבחירות הבאות את הקול שלי יהיה מובטח למי שיבטיח להעיף אותך ויפה שעה אחת קודם.

  18. גליה היה יום עצוב ביותר....פשוט לא האמנתי שיום העצמאות...יום עצוב בחיפ

    יו

  19. איזה כותרת מכוונת לקיטורים נגד קליש

    מעניין מי מממן את כותבי המאמרים. מה ה-״נגד״ הזה? עיכבתי אחרי כל הכתבות על פעילויות ראש עירית חיפה וכולם נגדה. אם זה מכוונת אז בכלל לא מתייחסים לתכנים. וכל המגיבים שמגבים את תוכן הכתבות האלה נראים לי מאנשי ראש העיר הקודם. זה ברור כשמש. אני חיפאי שלא בחרתי בקליד ורואה שינוי בעל משמעות בגישה לעיר. גישה אחראית שמכוונת לטובת העיר.

  20. פפפפי

    היה מצויין יום העצמאות הכי יפה בשנים האחרונות בחיפה כל אלו שבוכים מפונקים בכיינים שמדברים מתוך אינטרסים רוצים במה ליד כל בית תכנון מצויין של החגיגות

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה כועסים על קליש היא שומרת על הקופה תרדו לעיר התחתית כי הרמז או אחוזה זה רעש המולה מפריע לה לישון למי שלא יודע היא גרה בין רמז לאחוזה חסכנית כמו בבית פעם בשבוע מבשלים שאר הימים כריך אז תסבלו עוד 4שנים גם ככה אין שדה תעופה אין כלום ולא יהייה כלום לחיי קליש

  22. הדבר הטוב שעבר לעיר התחתית במקום הבמה הקטנה המזעזעת במוריה וחניקת התושבים.

    יש מקום לתת שאטלים ועוד אוטובוסים לעיר התחתית.
    כל השאר היה מצוין שם זה המקום לחגוג!

  23. קובי סורוזון

    הרעיון להוריד את האירועים לעיר התחתית היה מעולה, הרעיון להשתמש בתחבורה ציבורית – עוד יותר מעולה…
    יש ללמוד להבא מהטעויות:
    1. לתגבר תחבורה ציבורית.. אנחנו נסענו במטרונית, היא לא עמדה בעומס – הדלתות לא נסגרו מרוב כמויות הסרדינים. גם בהלוך וגם בחזור. היה צורך במטרונית כל 2 דקות,ולא בתדירות שהיתה.
    לתגבר אוטובוסים מכל השכונות לכיוון העיר התחתית.
    לתגבר רכבת פרברית (יש הרי תחנה בעיר התחתית) ואפשר היה להשתמש בה.
    2. מפת החניונים שפרסמה עיריית חיפה היתה לקויה, לדוגמה קניון חיפה – היה סגור ולא היה ניתן לחנות בו, למרות שהופיע במפה הרשמית שהפיצה העירייה.
    3. לאפשר במטרונית לקנות כמות כרטיסים.. משפחות עמדו מול המכונה דקות רבות , כשכל םעם ניתן לקנות כרטיס בודד אחד – סיוט וטמטום.

  24. רון

    היה ממש עלוב וגרוע. נסענו שני הורים, ילד בן 7 וילדה בת 10 למרכז הכרמל באוטובוס כפי שהומלץ. חיכינו שעה ועשרים כדי להיכנס לכרמלית, עוד רבע שעה המתנה בתחנה, נסיעה כשכל הקרונות דחוסים עד אפס מקום עם מלא אנשים, הגענו לעיר התחתית, לילדים לא היה מה לראות שם. התחלנו ללכת לתחנות אוטובוס מכיוון שלא העלנו בדעתנו לנסוע שוב בכרמלית בגלל התור הארוך גם בחזרה. לא היו אוטובוסים, עשרות אנשים חיכו לאוטובוסים של אגד שלא הגיעו. סגרו כבישים ואף אחד לא הצליח להבין איפה יש תחבורה למרות שהשומרים אמרו שיפתחו חסימות כשיגיעו אוטובוסים. האירוע המרכזי העיר התחתית כניראה היה טוב לתושבי הקריות שלרשותם יש מטרונית. בקיצור בושה וחרפה. עינת קליש כשלון!

  25. מנשה

    למה יש מלא ערבים בתפקידים בעיריה .תמיד דופקים את האשכנזים

  26. שלום

    מי מעניין אותו החגיגות כשהפשע משתולל לכם ברחובות והעיר התחתית זה כבר מזמן לא בחיפה קרית חיים בלאד

  27. אין גם חינם וגם מסודר

    הישראלי אוהב חינם ואיפה שחינם הוא עף על זה
    אנשים חכמים מוותרים על אירועים כאלה המוניים עם בלגן ומוצאים בילוי שקט יותר

  28. תושב הקריה

    בקריית חיים היה עלוב. לא סתם קיבלה שריקות בוז מהקהל. בנתיים..קליש אכזבה ענקית!!!

  29. חנה

    המקום הכי טוב לראות זיקוקין הוא מגן הזכרון או מטייל לואי. הבמות? מעולם לא התחברתי. כאדם נמוך קומה – לא נהניתי מבמות אף פעם… גם צפיפות לא נעימה לי….השקט בשכונות המגורים היה ממש נחמד! יש מקום לחשיבה מחודשת לגבי שכונות מרוחקות… אולי להחזיר את ריקודי העם והשמחה האמיתית (מצעד המיוחדות – למי שזוכר).אגב זיקוקין – ברור שהשנה היו פחות… בשנה שעברה חגגנו 70 והיה טירוף של הכל. קצת צניעות, פחות אלכוהול….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר