ישיבת המועצה שלא מן המניין בעניין החניה בחופים (צילום: חגית הורנשטיין)
ישיבת המועצה שלא מן המניין בעניין החניה בחופים (צילום: חגית הורנשטיין)

"עד שלא יהיה כרטיס תושב, לא תשתנה מדיניות החניה"

מ"מ מקום ראש העיר נחשון צוק תמך באישור הצעות ההחלטה של האופוזיציה שלפיהן תושבי חיפה יחנו בחינם בחופי הים, אלא שלדבריו מדיניות זו תיבחן מחדש עם הנפקת כרטיסי תושב ו"מועצת העיר משנה חדשות לבקרים החלטות שהיו קודם"

פורסם בתאריך: 11.6.19 20:04

בישיבת מועצת העיר שלא מן המניין שנערכה הערב (שלישי) התקבלו שתי הצעות החלטה שהציגה האופוזיציה. לפי הצעה אחת, תושבי חיפה יחנו בחינם בחוף הים, ולפי ההצעה השנייה תוקם ועדה שתבחן את האופן הנכון לגבות כספים תמורת החניה בחופים מתושבי ערים אחרות. שתי ההצעות התקבלו פה אחד, אך בשתיהן אין כדי להבטיח שמדיניות זו לא תשונה בקרוב. 18 חברי המועצה שנכחו בישיבה הצביעו בעד שתי ההצעות.

את הישיבה שהתכנסה לבקשתם של חברי האופוזיציה העירונית, ושממנה נעדרה ראש העיר עינת קליש רותם, פתח מ"מ ראש העיר נחשון צוק בדברים: "העירייה משקיעה 30 מיליון שקל בשנה בחופים – משאב מרכזי לטובת כולנו. 'מפרסומים שונים עולה', כך אני קורא פה בהצעה. נחמד, מעניין. התשובה היא – אין שום כוונה לשנות את המדיניות כרגע. לא קרה שום דבר. אני מבקש – אם אתם רוצים לדבר, זה אפשרי. אם לא, אז בואו נצביע ישר. אנחנו מצביעים בעד שתי ההצעות שלכם. כמובן שזו הטרדה, נורא דחוף לדבר על החניה, אי אפשר לחכות שבועיים, אבל הכל עורבא פרח. התשובה היא לא היתה תוכנית לגבות כסף".

 

 

צוק הזכיר בדבריו את חוף בת גלים, שבו כבר עתה גובים כסף תמורת החניה, והציע לא לדון בו. בתגובה שאלה חברת המועצה חדוה אלמוג מהאופוזיציה על  כוונתו במילה "כרגע" ואם הוא מתכוון לכך שבינתיים העירייה לא תגבה כספים תמורת חניה או שהרעיון יורד מסדר היום בכלל. צוק השיב: "כמו שכתוב, כמו שראש העיר הודיעה – עד שלא יהיה כרטיס תושב, שזה חודשים רבים קדימה, לא יהיה שינוי במדיניות החניה. כשיהיה כרטיס תושב יהיה דיון, הנושא יוסבר לציבור, ונראה מה עושים. אין כרגע מדיניות, היא לא נקבעה, לא היה שום דיון רציני בנושא, לא היו החלטות. כשיהיה כרטיס תושב בעוד כמה חודשים, לדעתי לפחות חצי שנה, אז כמו כל מוסד נבחר מועצת העיר משנה חדשות לבקרים החלטות שהיו קודם. כרגע אני מציע להצביע על מה שכבר קיים היום. להצביע על המובן מאליו".

יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן מהאופוזיציה אמר כי הוא מבקש למנוע את התהוותה של מציאות שבה תושבי חיפה ישלמו תמורת חניה בחופים, בין אם יהיה כרטיס תושב ובין אם לא. לדבריו, במקרה שיהיה שינוי כלשהו במדיניות החניה, היוזמה תצטרך לעבור במועצת העיר. צוק העיר שדרישה זו אינה קיימת בהצעת האופוזיציה, אבל למרות זאת הוא מקבל את הדרישה שמועצת העיר היא זו שתטיל על תושבי העיר את החובה לשלם.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. מגיע לארנונה שלנו לפחות ניהול מקצועי בעיר!!

    לקליש וצוק אין מושכ מה הם עושים
    הכל בתהליך למידה ניסוי ובלבול
    הגיע זמן שבמקום דוברים ימנו ניהול מקצועי לעיריה לתושבים מגיע אנשים מנוסים ולא חבורת ילדים כושלת

  2. המצב עגום מאד

    מי שבוחרת לנהל עיר עם צוות חסר נסיון שלא תתפלא שזה מנוהל מביך עקום ובסוף אם יהיה מקרי אסון גם תעמדו לועדת חקירה וצצטרכי לתת הסבר.

  3. אוהד עירון

    וטוב שראש העיר נחשון צוק, השתתף בדיון…אפילו בלי העוזרת לידו הידוע בשם עינת .

  4. חיפאית

    זוכרת שיונה יהב הבטיח כרטיסי תושב כבר במערכת הבחירות ב-2013. אז הבטיח (: מקווה שבניגוד אליו קליש גם תקיים.

  5. חיפאי שאכפת לו

    סוף סוף יש יורזים נאותים לחכמי חלם חכמי קליש…
    פשוט בדיחה הגברת הזאת וכל הלהקה סביבה.

  6. חסן שוקרי

    איך אני מקבל את הכרטיס תושב . להגיש מכתבים לעריה באופן פיזי , אולי מענה טלפוני , או אולי אתר אינטרנט אשר קורס אחרי כמה דקות , אולי דרך הכרמלית( בתקוה שלא תושבת) או אולי דרך משרד החינוך( אשר מחליט איפה תלמידים ילמדו) . ממתין לכרטיס תושב

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה לא יקרה הגיבר. הזו קליש לא יודעת לנהל אפילו את בבית שלה אז איך אתם רוצים שתנהל עיר רצינו שינוי קבלנו אותה מקוים שתיגמור מהר לפני הקדנסיה כי חבל על העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר