הבריכה האולימפית בריו (צילום מתוך האתר של חברת Myrtha Pools)
הבריכה האולימפית בריו (צילום מתוך האתר של חברת Myrtha Pools)

העירייה מתכננת: בריכה אולימפית בנאות פרס

סמוך לאיצטדיון העירוני בשכונת נאות פרס מתכננת עיריית חיפה להקים בריכה אולימפית שתשמש גם לקיום תחרויות בין לאומיות וגם כבריכה עירונית. על הפרויקט תופקד חברת Myrtha Pools האיטלקית שהקימה בין השאר את הבריכה ששימשה את אולימפיאדת ריו 2016

פורסם בתאריך: 17.10.19 12:19

עיריית חיפה מתכננת הקמה של בריכה אולימפית בשכונת נאות פרס, סמוך לאיצטדיון העירוני. הבריכה, שאורכה יהיה 51.5 מטר (אורכה של בריכה אולימפית הוא 50 מטר, אך ההארכה תאפשר חלוקה לשתי בריכות של 25 מטר כל אחת), תעמוד בתנאים של איגוד השחייה הבין לאומי FINA, והיא נועדה לפי התכנון לארח תחרויות שחייה וכדורמים בין לאומיות. נוסף על כך היא תשמש בריכה עירונית לכל תושבי העיר, ובכך תהפוך לבריכה העירונית הראשונה והיחידה בעיר מאז סגירתה של בריכת הפועל בהדר.

היוזמה להקמתה של הבריכה עלתה לראשונה בתוכנית העבודה שגיבש אמיר נפתלי, שנשכר כיועץ לעמותה לפיתוח תיירות בחיפה (עפת"ח), והיא תקדם את הקמתה של קריית ספורט שתוכננה לקום במקום ביחד עם האיצטדיון ועם אולם ספורט רב תכליתי שטרם הוקם. היעד שהוצב להקמתה של הבריכה הוא חודש יולי 2020, כלומר בעוד כעשרה חודשים.

ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי העירייה הגישה מועמדות למימון הקמתה של הבריכה במסגרת קול קורא שהוציא הטוטו לתמיכה במימון של הקמת בריכות שחייה. מימון זה אמור לשמש חלק מתקציב ההקמה אם העירייה תוכרז כאחת מהרשויות המקומיות שזכו בכך.

בינתיים הטילה העירייה על החברה הכלכלית את המשימה להוציא את התוכנית אל הפועל. לפני ימים אחדים פרסמה החברה הודעה על בחינת קיומם של ספקים עבור "התקשרות לאספקת והתקנת בריכת שחייה". בהודעה נכתב כי בכוונתה של החברה להתקשר עם חברת Myrtha Pools האיטלקית בהסכם לאספקת הבריכה בהתאם למפורט בחוות דעת מקצועית שהיא קיבלה. יצוין כי Myrtha Pools הקימה בין השאר את הבריכה ששימשה את אולימפיאדת ריו 2016, וברזומה שלה ניתן למצוא הקמה של בריכות ופארקי מים בארצות הברית, באירופה ובאסיה.

 

 

את חוות הדעת הוציא אבי מדינה – הנדסאי אדריכלות שעוסק בתכנון בריכות שחייה ציבוריות בארץ ובעולם – ולפיה "המוצר של חברת מירטה עומד בתנאי סף בסיסיים למוצר הנדרש במסגרת פרויקט הקמת הבריכה בחיפה, אשר אמורה לארח ולשמש את קבוצות השחיינים המקומיות לצד אירוח תחרויות רשמיות כבר בשנת 2020". הפרמטרים שבחן מדינה הם עמידה בתקן של FINA, עמידות בפני קורוזיה, חומר הציפוי של קרקעית הבריכה ודפנותיה, זמן ביצוע, רמת דיוק מקסימלית, חוזק מבני, אחריות ושירות.

מסקנתו של מדינה היתה כי "מהניסיון הרב שצברתי בפרויקטים שונים שתכננתי וממקורות מידע אינטרנטיים נוספים שנבדקו, הריני לקבוע כי חברת Myrtha Pools היא היחידה העומדת בתנאים הנדרשים, ולכן מהווה ספק יחיד". בהודעתה של החברה הכלכלית נכתב כי לשם בחינת קיומם של ספקים בהתאם לנדרש על פי הוראות הנוהל, ספקים הסבורים כי ביכולתם לבצע את ההתקשרות בהתאם לפרמטרים שפורטו בחוות הדעת רשאים להגיש מועמדות עד 24 באוקטובר.

הבריכה המתוכננת תיבנה בשיטות חדישות ללא צורך בחציבת הקרקע אלא על משטח יצוק, ויתאפשרו פירוקה והעתקתה ממקום למקום – נתונים שמוזילים את עלות בנייתה בניגוד לבריכות חצובות.

גורם בעירייה אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אחרי עשרות שנים שבהן אין בחיפה בריכה עירונית, סוף סוף תהיה בעיר בריכה כזו. היא תוכל לארח תחרויות שחייה בין לאומיות, ובכך תסייע לפיתוחו של ענף השחייה בעיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נו…מתי חברי האופוזיציה ( ערפדי יהב) יגישו שאילתה ויפנו למשרד הפנים בכדי לבטל את הפרוייקט???

  2. פאול

    זו בכלל תוכנית של ההנהגה הקודמת.
    הם מתהדרים בנוצות לא להם… מביך.
    אבל העיקר שיהיה בהצלחה. שידרוג לתושבי חיפה לפני בריחת הצעירים המהגרים לערים השכנות…

  3. כעסני

    ומי ישתמש בבריכה? תושבי רמות פרס?
    תתחילו להשקיע בתשתיות במרכז העיר ובפרוייקטים חברתיים!!! יש לנו פאקינג נוער שיושב על ברזלים כל היום ומחפש מכוניות להוריד להן מראות! על מה אתם מדברים בכלל????!?!?

  4. קיזלר איתן

    זו הייתה התכנית של יונה יהב
    רק לאחר שבדק עלויות ירד ממנה
    מה שטויות האלו יש בריכה אולימפית מהמשוכללות בעולם ! כן בעולם בוינגייט מרחק של 70 ק"מ בדיוק.
    חשבתי שנרפאנו מהמגלומניה של יש לי הכי

    גדול נוסח יונה יהב ???????

    האם קליש יודעת מזה ????
    איתן קיזלר

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זורקים כספים למקומות הלא נכונים. . שוב פרויקט יחצני וחלול.

  6. דורי

    ראשת עיר כל כך הזויה שגם כשיש לה רעיון נחמד קשה לקבל בהבנה. בעיני כל דבר שהוא אטרקטיבי ומוצאים כסף לממנו- ברכה .
    בכל מקרה סופרים את הימים לסיום הקדנציה שלה ושל הצוות הדפוק שמנהל אותה ( הצבעתי לה והבאתי 200 איש ) מודה טעות איומה שלא תחזור .

  7. כאילו שהעירייה לא מספיק טובעת

    כמה יעלה, מי מממן ומה אפשר היה לעשות עם הכסף?

  8. הקופה ריקה או לא? פייר, התבלבלנו

    הקמת בריכה אולימפית זה בעצם הקמת אצטדיון לשחייה. כי בלי יציעים היא לא תוכל לארח כלום.
    הקמת אצטדיון בתקנים אולימפיים לבריכה, כמו וינגייט (שבקושי רב עומד בתקנים מצומצמים) זו משימה לאומית.
    המדינה צריכה לסייע לחיפה להקים מתקן כזה, שאינו קיים למעשה בישראל ולכן אין פה אירוח תחרויות גדולות.
    הקמת מתקן כזה, במינימום, זה 100 מליון שקל.
    זה מחייב המון מערכות מים, חשמל, מיזוג, אירוח, חדרי הלבשה, עיתונאים. אצטדיון לכל דבר ועניין.
    השאלה כמובן מאיפה מצאו לפתע 100 מליון שקל כאשר מספרים לציבור שהקופה ריקה ומקצצים ארועי ספורט כמו מרתון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר