מצעד המחאה (צילום: אלה אהרונוב)
מצעד המחאה (צילום: אלה אהרונוב)

"ישראל תתעוררי, תיכף רוצחים גם אותי"

באירועי היום הבין לאומי למאבק באלימות נגד נשים ערכו כ-150 איש מצעד מכיכר זיו בנוה שאנן אל המרכז הקהילתי בית אבא חושי, שם התקיימה עצרת. הצועדים קראו "דם נשים אינו הפקר", "זו לא טעות, זו מדיניות" ו"מפסיקות לפחד, מתחילות להתאגד"

פורסם בתאריך: 25.11.19 19:13

כ-150 איש השתתפו היום (שני) באירועי היום הבין לאומי למאבק באלימות נגד נשים שהתקיימו בפעם החמישית בחיפה. המשתתפים צעדו מכיכר זיו בנוה שאנן אל המרכז הקהילתי בית אבא חושי, שבו התקיימה עצרת.

הצועדים נשאו שלטים וקראו "דם נשים אינו הפקר", "זו לא טעות, זו מדיניות", "נשים אינן שקופות, הן עושות מהפכות", "נשים דורשות ביטחון ברחובות ובבתים", "לא תישארי לבד, אנחנו פה לתת לך יד", "ישראל תתעוררי, תיכף רוצחים גם אותי" ו"מפסיקות לפחד, מתחילות להתאגד".

בעצרת נאמו חברות מועצת העיר נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה ושהירה שלבי מחד"ש, אסיה איסטושינה מארגון אשה לאשה, שרונה דניאלי מארגון רוח נשית, גליה הרצוג – מדריכה בנוער העובד והלומד, ונציג ההורים אלעד הראל.

לזימי: "אני רואה כאן הרבה בני נוער. אתם נותנים תקווה. לפני שנה, כשהשבתנו את כל המשק, דבר לא השתנה. זה הזמן שלנו להפסיק להיות נחמדות ולא לפחד לשבש את סדר היום הציבורי על כל המשתמע מכך. לא לפחד מכוחניות שלוקחת חיים. אני מאחלת לכולנו שהאור יגבר על החושך".

שלבי: "אני משתתפת בהפגנות האלו כבר יותר מ-30 שנה, ונשים עדיין נרצחות. הן לא מעזות להיות עצמן כי אף אחד לא מוכן לשמוע. אנחנו בתנועה הפמיניסטית שאלנו את עצמנו במשך הרבה זמן איפה הדור הבא. ועכשיו אני רואה אתכם. אתם אלה שלא תשתקו על זה. המאבק הוא לא רק על אלימות נגד נשים – החברה כולה מתדרדרת לאלימות. זהו מאבק לשוויון. אתם, הצעירים שנמצאים כאן, תהיו אחראים להחזיר לנו את ערכי השוויון. המשיכו את המאבק הזה ואנחנו נשרת אתכם".

בסיום העצרת שר כל הקהל ביחד את השיר "עוד יהיה לי" של המשוררת רחל שפירא והמלחין ירוסלב יעקובוביץ'.

 

משתתפי מצעד המחאה (צילום: אלה אהרונוב)

משתתפי מצעד המחאה (צילום: אלה אהרונוב)

 

 

אתמול, כחלק מקמפיין של ארגון ויצ"ו והרשויות המקומיות בשם "הנורות האדומות", הוארו באדום האיצטדיון העירוני ומבני ציבור ברחבי הארץ במטרה להעלות את המודעות למאבק באלימות נגד נשים.

ראש העיר עינת קליש רותם העלתה פוסט לפייסבוק וצירפה תמונה שלה עם צמיד שעליו נכתב "נשים סוף לאלימות". "בשנה שעברה היינו בין הערים הראשונות שנרתמו להתגייסות המאבק למען תקציב חירום ולשביתה הכללית בעניין", היא כתבה, "וכן, אל לשכתי הגיעו כבר עם כניסתי לתפקיד פניות לסיוע למעון חירום לנשים מוכות שנענו מיד. שורדות אלימות בחיפה יזכו לכל שירות ומענה שהן וילדיהן צריכים, אנחנו פה למענכן ואתכן. מי ייתן והיום הזה יהפוך למיותר בחברה נטולת אלימות, ועד אז – אנחנו פה. נעשה ככל שניתן כדי לסייע לצאת אל חיים חדשים ולמגר את התופעה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר