שדרות בן גוריון (צילום: עדי אביקזר)
שדרות בן גוריון (צילום: עדי אביקזר)

"מצב התנועה והבטיחות בשדרות בן גוריון – סכנת נפשות"

במכתב ששלח יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה לראש העיר עינת קליש רותם הוא מתריע מפני נסיעה פרועה בשדרות בן גוריון במהלך חודש דצמבר ודורש לחסום את השדרה לתנועת כלי רכב. זעאתרה: "למרות פניותי, הבעיה לא נפתרה ואף מחריפה"

פורסם בתאריך: 8.12.19 14:01

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה דורש מראש העיר עינת קליש רותם לחסום את השדרה לתנועת רכבים מצומת המגינים עד לכיכר אונסק"ו או לפחות עד צומת אלנבי בימי חמישי, שישי ושבת בערב.

במכתב שכותרתו היא "מצב התנועה והבטיחות בשדרות בן גוריון – סכנת נפשות" כתב היום (ראשון) זעאתרה: "זה כמה שבועות, ובמיוחד מתחילת חודש דצמבר, אני מקבל פניות ותלונות של בעלי עסקים ותושבים באזור המושבה הגרמנית, בעיקר בשדרות בן גוריון, על התנהגות פרועה של נהגי מכוניות ואופנועים שהופכים את השדרה לזירת מרוצים בשעות הלילה, במיוחד בסופי שבוע. פניתי בעניין כמה פעמים הן לתחנת משטרת חיפה והן למחלקת הביטחון בעירייה, ולמרות הגישה החיובית הבעיה לא נפתרה ואף מחריפה, והיא צפויה להחריף עוד יותר עם אירועי 'החג של החגים' שבמהלכם פוקדים את העיר ואת האזור רבבות אנשים".

לדבריו של זעאתרה "העץ המואר שהוצב בצומת הרחובות המגינים ושדרות בן גוריון מושך מאות ואלפי אנשים שבאים להצטלם על רקע העץ והאורות, כשברקע מקדש הבהאיים. מעבר לסכנה הממשית של תאונות דרכים ודריסת הולכי רגל, התושבים ובעלי העסקים מתלוננים על מטרדי הרעש שנמשכים עד לשעות הקטנות של הלילה. אציין כי רק שלשום (שישי, 6 בדצמבר) נכנסה מכונית בעמודים במעלה השדרה ושברה שלושה מהם. למרבה המזל לא היו הולכי רגל באותה הנקודה באותו הזמן, וכך נמנע אסון גדול. מעבר לפקקי התנועה האדירים שמצב זה יוצר, מדובר בסכנה נפשות של ממש".

 

 

זעאתרה הוסיף כי הוא פונה אל ראש העיר "בהמלצה להנחות את הגורמים הרלוונטיים בעירייה ובמשטרה לנקוט צעדים יש בהם למנוע אסון חלילה ולשפר את המצב: 1. לחסום את השדרה לתנועת רכבים מצומת המגינים עד לכיכר אונסק"ו או לפחות עד צומת אלנבי בימי חמישי, שישי ושבת בערב. 2. לחלופין – להציב ארבע ניידות משטרה ו/או סיירות עירוניות לפחות, תוך פיזורן לאורך השדרה ותוך תגבורם בכוחות רגליים כדי ליצור הרתעה מול עברייני תנועה שעושים בשדרה כבשלם ומסכנים את המבקרים ואת התיירים. 3. כדי להתגבר על בעיית הבטיחות באזור העץ הצעתי למשטרה לאפשר לכלי רכב לנסוע בנתיבים של המטרונית לכיוון קרית אליעזר במהלך השבת, וכך ליצור אזור סטרילי ממכוניות לפחות בימי שישי בערב".

העתקים שלח זעאתרה למנכ"ל עיריית חיפה איתן שטיאסני, למנהל אגף הביטחון ושירותי חירום בעירייה יאיר זילברמן ולמפקד תחנת חיפה של משטרת ישראל נצ"מ אמיר גולדשטיין.

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. אזרח מודאג שבחר שינוי . קליש ,תעשי משהו

    הייתי באמצע השבוע עם ילדי בשדרות המושבה הגרמנית. רכבי פאר של חברינו מהכפרים. שמים מוזיקה רועשת. שופוני. באק פייר מאגזוזי לחץ. חרקות של צמיגים. נסיעה פרועה מעלה ומטה שוב ושוב ללא תכלית.
    מבהילים את הילדים. ממש לא נעים להסתובב שם.
    בעלי הדוכנים של התריס ,ערמונים והבלונים אמרו לי שחבל שאין משטרה והאנשים האלה לא חיפאים אלא מהכפרים השכנים ושהם ממש הורסים להם את החג.

    צריך לשים שם ניידת משטרה. לבדוק רשיונות , צמיגים רחבים שלא לפי הרשיון , פנסי ערפל , חלונות מושחרים. לטרטר אותם שוב ושוב עם דוחות… ואולי זה יעזור ויפסיקו להגיע לשם…
    אגב חלק מהסיבוב דוואין שלהם והא גם בעיר התחתית.. כולל וילי (הרמות גלגל) של אופנועי ספורט.
    ממש בלתי נסבל !!!

  2. חיפאי

    לא צריך לסגור שום כביש… והמכתב לעירייה לא רלוונטי – צריך להפנותו למשטרה.

  3. מה באמת צריך במושבה

    מה שצריך זה להוריד את העץ מהשדרה ולהציב אותו בחצר של אחת הכנסיות.
    להוריד את הקישוטים המוגזמים שזוללים חשמל (כולל במסעדות, הגזמות פראיות ממש, וכיעור בטעם רע במיוחד וזול)
    לקשט אזורים נוספים בחיפה עבור חנוכה – מרכז הכרמל, טיילת דדו וקרית חיים.
    ולגרור מיידית כל רכב שחונה בצורה פרועה ולהציב ניידת תנועה שתעצור כל רכב שמתפרע.
    בנוסף לא יזיק להחזיר איזה במפר או שניים באמצע השדרה.
    ולפקח על הוצאת השולחנות במסעדות שכמעט וחוסמת את המדרכות כולל העפת שלטים שהם שמים על המדרכות.

  4. אחד העם

    איפה המשטרה? יש במושבה כמות נהגים פורעי חוק שיכולה לאכלס בית כלא שלם. שהמשטרה תתחיל לעשות את העבודה ולעצור את העבריינים

  5. איפה המשטרה??

    מישהו ראה משטרה בחיפה? או משטרת תנועה?
    אני יכול להעיד כמי שנוסע הרבה בחיפה ראיתי ניידת תנועה אולי 3 פעמים בשנה האחרונה
    לא ברור לי איפה הם, אבל יש הרגשה של אוזלת יד בחיפה וראש העיר צריכה לשבת עם המשטרה
    ולדרוש שיטור קבוע במושבה, בחופי הים ובאזורי בילוי במוצש

  6. הנאיבי

    מעניין מיהם הנהגים הפרועים
    מאיפה הם מגיעים?
    בני איזו דת שלום ואהבה הם?
    איזו תרבות הם ספגו בבית?
    באיזו שפה הם קיבלו חינוך?
    הם פשוט "נהגים פרועים"
    סתם כאלה שנולדו והתחנכו בירח
    אין להם שמות או פנים או מוצא או שפה
    סתם חייזרים שהגיעו מכוכב אחר
    מעניין…

  7. גל

    השנה כבר מוגזם מה שקורה שם וראש העיר מתעלמת. להפסיק מיד את החגיגה המוגזמת שם.
    זה כביש וישאר כביש ויש לעצור את פורעי החוק. ראש עיר בובה שיודעת להילחם בדברים הלא נכונים.

  8. ערבי חיפאי

    יהודים יקרים. אני יודע שכול הערבים נראים לכם אותו דבר. אבל חשוב בכל זאת להבחין בין שני סוגי ערבים. מי שעושה את כל הבלאגן במושבה אלה ערבים מהכפרים. ערביי חיפה סובלים מהם באותה מידה כמו כל חיפאי אחר. האנשים האלה גדלו כל חייהם בכפר ולא באו במגע עם תרבות. שם בכפר אין להם חוקים כי המשטרה לא אוכפת אותם. אז כשהם מגיעים לחיפה הם חושבים שגם פה אין חוק ואין תרבות. כשהמשטרה לא אוכפת את החוק, המתפרעים רק הולכים ונעשים יותר מגעילים ויותר אלימים. צריך לטפל בבעיה של ערביי הכפרים. בסופו של דבר אם לא מטפלים בבעיה זה יגיע לכל מקום בארץ. המדינה חייבת להשליט חוק וסדר.

  9. אבי

    לערבי חיפאי אתה צודק אבל יש גם חלק לחיפאים. בכפרים לא נותנים למשטרה להיכנס. כל תחנת משטרה שנפתחת בכפרים נשרפת אחרי שבוע. החוק לא מתאים להם. בחגן פרוטקשיין ואלימות זו התרבות החדשה שהביאו לחיפה. שנים של חיים בדוקיום נפלא נזרקות לפח. חבל!!!

  10. אבי

    לערבי חיפאי אתה צודק אבל יש גם חלק לחיפאים. בכפרים לא נותנים למשטרה להיכנס. כל תחנת משטרה שנפתחת בכפרים נשרפת אחרי שבוע. החוק לא מתאים להם. בחגן פרוטקשיין ואלימות זו התרבות החדשה שהביאו לחיפה. שנים של חיים בדוקיום נפלא נזרקות לפח. חבל!!!
    איזה תגובה קיימת??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר