תחנת רכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל)
תחנת רכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל)

התחבורה הציבורית: מה ימשיך לפעול ומה לא

משרד התחבורה הודיע: הרכבת תפסיק לפעול מחר, הקווים המאספים של חברת אגד יימשכו בתדירות מוגבלת, הקווים בתוך חיפה יצומצמו וייסעו בתדירות נמוכה, והמטרונית תפעל במתכונת חירום

פורסם בתאריך: 25.3.20 17:46

החל ממחר (חמישי) תופסק לחלוטין פעילותה של רכבת ישראל ותצומצם פעילותה של התחבורה הציבורית למינימום הנדרש – כך הודיע שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף קורונה.

פעילותם של הקווים המאספים של חברת אגד תימשך בתדירות מוגבלת, וקווי התחבורה בתוך חיפה יצומצמו ויפעלו בתדירות נמוכה.

המטרונית תפעל במתכונת חירום בכל שלושת הקווים שלה. הן יחלו את נסיעתן בשעה 5:00, כאשר התדירות של קו 1, המקשר בין מרכזית הקריות למרכזית חוף הכרמל, תהיה כל 12 דקות מנקודת המוצא, והתדירות של קו 2, שנוסע מקרית אתא לקריה הרפואית רמב"ם ולתחנת הרכבת בת גלים, ותדירותו של קו 3, שנוסע ממרכזית המפרץ להדר, תהיה כל 20 דקות. שלושת הקווים יסיימו את פעילותם מדי יום בשעה 20:00. בימים שישי ושבת יושבתו כל קווי המטרונית עד ליום ראשון בבוקר.

שירות תיק-תק בחיפה, אשר מאפשר נסיעה בהזמנה מראש באמצעות אפליקציה, ימשיך לפעול לטובת עובדי המפעלים החיוניים, ומספר הנוסעים יוגבל בהתאם להנחיות. מוניות השירות בחיפה ימשיכו אף הן לפעול בהתאם להנחיות.

 

 

מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמסר כי משרד התחבורה נענה לבקשתה של ראש העיר עינת קליש רותם לבטל את פעילותה של הכרמלית. עוד נמסר כי שר התחבורה סמוטריץ', מנכ"לית המשרד קרן טרנר ומנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אמיר אסרף פועלים ביחד עם מפעילי התחבורה הציבורית לגיבוש תוכנית חירום שמטרתה היא לסייע לחברות התחבורה הציבורית בהתאם להבנות שהושגו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שר האוצר משה כחלון ועם מנכ"ל משרדו שי באב"ד.

סמוטריץ': "אני שמח שהשכל הישר ניצח. כל עוד יש חלקים במשק שממשיכים לעבוד, בין אם מדובר במגזר כלכלי ובין אם בשירותים חברתיים, נדרש לספק שירותי תחבורה ציבורית. לא ניתן לקבוע שאנשים ימשיכו לעבוד אך לא לאפשר להם להגיע למקום העבודה. התחבורה הציבורית תצומצם למינימום ההכרחי, ואני קורא לציבור לא להשתמש בה אלא אם אין שום ברירה אחרת, ורק למטרות שלשמן קיים היתר יציאה מהבית בהתאם לתקנות החדשות. אם יוחלט בהמשך על סגירת המשק ניתן יהיה להפסיק את התחבורה הציבורית רק לאחר שיוסדרו חלופות הן לעובדים חיוניים, הן לשירותים חברתיים בסיסיים, והן לאוכלוסיות החלשות לצורך הצטיידות במצרכי מזון ובמוצרי יסוד".

 


 

 


ה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חיפאי

    תסגרו את התחבורה אתם חושבים שאתם עושים טובה לאנשים יכול להיות שאתם עוזרים למאה ובתמורה פוגעים במאות ותחליפו את שר התחבורה הוא יושן בעמידה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר