אריה בליטנטל (צילום: אדיר נמרוד כץ)
אריה בליטנטל (צילום: אדיר נמרוד כץ)

בליטנטל: "להאריך את מועד הגשת בקשות ההנחה בארנונה"

חבר מועצת העיר אריה בליטנטל, המשמש יו"ר משותף לוועדת ההנחות בארנונה, מבקש מראש העיר עינת קליש רותם להאריך את מועד הגשת הבקשות להנחה בארנונה עד לסוף השנה. בליטנטל: "על פי החוק ניתן לבקש הנחה בארנונה עד 31 במרץ, אבל לנוכח המצב הקשה צריך לאפשר לתושבים להגיש בקשה עד לסוף השנה"

פורסם בתאריך: 5.5.20 08:11

חבר מועצת העיר אריה בליטנטל מסיעת אגודת ישראל, המשמש יו"ר משותף לוועדת ההנחות בארנונה, פנה לראש העיר עינת קליש רותם בבקשה להאריך את מועד הגשת הבקשות להנחה בארנונה עד לסוף שנת 2020. על פי החוק ניתן להגיש בקשות להנחה בארנונה עד 31 במרץ.

לטענתו של בליטנטל, אשר חבר בקואליציה העירונית, ייתכן שרבים לא הספיקו להגיש בקשות להנחה עד לתאריך המיועד, וזאת בשל משבר הקורונה שהחל בחודש מרץ. במכתבו לקליש כתב בליטנטל: "עקב משבר הקורונה, אבקש לאפשר לתושבים להגיש בקשות להנחות בארנונה עד לסוף השנה. החלטה חשובה זו תקל על משפחות רבות שנקלעו למצוקה עקב המשבר”.

 

 

כזכור, בעלי עסקים בעיר זכאים לפטור מלא מארנונה לשלושה חודשים מ-1 במרץ עד 31 למאי בעקבות החלטת הממשלה שעליה חתם שר הפנים אריה דרעי ואשר אומצה על ידי הרשויות המקומיות, ובהן עיריית חיפה. אלא שלטענתו של בליטנטל, בזמן שעסקים מקבלים הנחה אוטומטית, תושבים רבים לא הספיקו לבקש הנחה, ואם בקשתו תאושר הם יוכלו לעשות זאת. סיבה נוספת שבגינה פנה בליטנטל לראש העיר היא העובדה כי רבים נפגעו כלכלית כתוצאה מהמצב, ולכן תושבים רבים יותר יזדקקו להגיש בקשת הנחה בארנונה מאשר בעבר.

בליטנטל אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "על פי החוק ניתן לבקש הנחה בארנונה עד 31 במרץ, אבל קרה מה שקרה ומשבר הקורונה פקד אותנו, ולכן ביקשתי שניתן יהיה להגיש בקשות הנחה בארנונה עד סוף השנה. בעלי העסקים קיבלו פטור לשלושה חודשים, אבל נכון לעכשיו, תושבים שיש להם בעיה כספית וזקוקים להנחה לא יכולים להגיש בקשה. לנוכח המצב הקשה שבו נמצאים תושבי העיר, אני חושב שצריך לאפשר להם להגיש בקשה להנחה עד לסוף השנה. אני מקווה שראש העיר תאמץ את הבקשה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דואגים רק לבעלי העסקים ולחזקים

    לעסקים ולחזקים שגם ככה הארנונה העסקית שלהם היא הוצאה מוכרת ומתקזזת בסוף שנה דאגו להנחה אוטומטית.
    אתמול בערוץ 12 גם חשף ארנון תורן מנכל קניון עזריאלי שהם ויתרו לכל החנויות שלא עבדו בקניון שלהם על כל השכירות בכל(!)התקופה שלא עבדו במשבר הקורונה.
    ואת התושבים המסכנים שיושבים באבטלה עם פרוטות ובקושי יש להם כסף למזון אף אחד לא סופר בהנחה לארנונה.
    העשירים מעשירים והעניים טובעים עוד

  2. חיפאית מבינה עניין

    שיצא מהקואליציה שלה. גם ככה היא לא סופרת אותו, רק את אלפר. תשאלו את בליטנטל מה אם התרבות התורנית. האם הוא מקבל מה שאלפר מקבל?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר