המתקן להאכלת חתולים (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
המתקן להאכלת חתולים (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

אין כניסה לחזירים: תחנות האכלה לחתולים בלבד

פיילוט בכרמליה ובכרמל הוותיק: בשבוע הבא תציב עיריית חיפה 20 תחנות האכלה המיועדות לחתולי רחוב, שאינן מאפשרות חדירה של חזירי בר אליהן. התחנות בנויות במתקנים סגורים שאינם מאפשרים לחיות בר לאכול מהן, והן יוצבו במקומות שנקבעו בתיאום עם נציגים של מאכילי החתולים

פורסם בתאריך: 8.5.20 08:01

עיריית חיפה תציב בשבוע הבא 20 תחנות האכלה המיועדות לחתולי רחוב, שאינן מאפשרות חדירה של חזירי בר אליהן. מהעירייה נמסר כי הצבת התחנות במתקנים סגורים תתבצע "כחלק ממכלול פעילויות שאותן נוקטת העירייה להקטנת הקונפליקט בין חזירי הבר לתושבים ולניקוי השטחים הציבוריים משאריות מזון המהוות מקור משיכה עיקרי לחיות הבר".

מהעירייה נמסר כי התחנות יוצבו בשכונת כרמליה וברחובות הכרמל הוותיק, ובהם היינריך היינה, לוטוס, קלר ושדרות יצחק, שתושביהם סובלים מהגידול העצום של חזירי הבר. עוד נמסר כי התחנות בנויות באופן כזה שאינו מאפשר לחיות בר לאכול מהן וכי הן יוצבו בשלב הראשון כפיילוט שיימשך כחודש במקומות אשר נקבעו מראש בתיאום עם נציגים של מאכילי החתולים באזור.

 

 

במהלך חודש זה יתבקשו התושבים להעיר את הערותיהם על יעילותו של הפרויקט, ולאחר בחינת ההערות על ידי אנשי מקצוע תפרסם העירייה קול קורא, שבמסגרתו יוזמנו תושבי העיר וסטודנטים לעיצוב להציע רעיונות לעיצובן של תחנות ההאכלה העתידיות שיוצבו בשכונות נוספות בעיר.

בעירייה מדגישים כי הצבת תחנות האכלה במתקנים סגורים תמנע מפגעים תברואתיים שנגרמים בשל השארת מזון במרחב הציבורי ותגן על חתולי הרחוב, המסייעים בהרחקת מזיקים כמו עכברים, חולדות ונחשים, מפני פגעי מזג האוויר. לצד הקמת התחנות תגביר העירייה את פעולות האכיפה ברחובות שבהם הן יוצבו נגד תושבים שימשיכו להאכיל חתולים בשטחים ציבוריים אשר אינם מיועדים לכך, באופן שעלול לגרום למפגעים תברואתיים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. מה זו האפלייה הזו??

    חתולים כן וחזירים לא?
    למה לחזירים אין זכויות?
    אפלייה

  2. Mishmish

    חזירי הבר מתכננים להציב מארבים ליד התחנות וישמחו לזלול חתולים במקום לחיות על ארוחות זבל

  3. צער בעלי חיים

    גם על החזירים צריך לחשוב,הם חיות מקסימות אפילו עוברות במעבר חציה,מאד חכמות,האכלת חתולים והשארת החזירים הרעבים להסתובב בהישרדות למצוא אוכל לתינוקות שלהם, בסוף תיגרום להם אולי להתנהג אחרת כי גם לא ישאל להם אוכל בכלל וזה יגרום לצרות.
    חייבים לארגן גם לחזירים מקומות האכלה מגודרים בואדיות ולתת להם להרגיש מוגנים עם אוכל,כי סך הכל לקחנו להם את כל הבית שלהם על חשבון קניון,כבישים,בניה וזה על אחריותינו לפחות חדאוג להם גם לאוכל.

  4. שלומית

    אתה מטומטם. הלואי שאותך ואת אמא שלך יאכל חזיר בר.

  5. אילנה לייבסקי

    כחברת עמותת חובבי החתולים וחברת המערך של נאמני בעלי חיים של משרד לאיכות הסביבה אני חושבת שמתקני האכלת חתולים שיוצבו לחודש נסיון ברחבי חיפה הם לא מתאימים כי הם אומנם לא חדירים לחזירי בר, אבל הם בעלי מבנה של מלכודת יותר מאשר מבנה של מתקן האכלה, והם אף מסוכנים לחתולים שעלולים להיחשף לפגיעה בעודם לכודים בתוך המתקן בעת התקרבות סכנות מסוגים שונים

  6. אלה

    ןזה מתקן מזעזע שמהווה ממש סכנה לחתולים, מציעה לשקול שוב ואף לקחת תגובה מערים אחרות.

  7. מיכל

    מי שמרחם על החזירים מאגודת בעלי חיים שיכנס אתם יחד למכלאות גם חחחולים לא צריך להכין מקומות האכלה הן לא נחמדים.

  8. חתול חיפאי

    כן לחתולים, לא לחזירים. רוצים חתולים בעיר, לא רוצים חזירי בר בעיר.

  9. שרי

    צריך להפסיק חתולי רחוב
    הם התרבו במאוד מאוד ומעבירים מחלות
    חתולי רחוב ישרדו גם בלי האוכל שלכם הרבה יותר טוב וישמידו עכברים ומזיקים אחרים
    ומה פתאום עיריית חיפה משקיעה בזה כספים? סדרי עדיפויות אין להם שם?

  10. אנה

    שרי גאונה את רוצה חולדה או עכבר טצל בבית, הם מנקי השטח הכי טובים שיש, אין עכברים אין חולדות אין נחדים שיש חתולים, קצת תלמדי

  11. תושב ממורמר

    עיר מתוקנת לא אמורה לגדל חתולים ולא חזירים. חתולי רחוב מהווים מטרד בפני עצמו וצריך לסרס/לעקר אותם כדי למנוע התרבות פראית שלהם.
    עינת – תתעסקי עם הדברים הדחופים כמו חידוש כבישים, נקיון קקי של כלבים ושיקום העיר המוזנחת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר