הלבנייה שקרסה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
הלבנייה שקרסה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

צפו: אחת משתי הלבניות של בז"ן קרסה

אחת משתי הלבניות במתחם בז"ן, אשר נחשבות לסמל חיפאי, קרסה הבוקר, וזאת לאחר ששלשום התגלה חור גדול שנוצר בחלקה העליון של הלבנייה. אין נפגעים ואין חשש לאירוע חומרים מסוכנים

פורסם בתאריך: 12.6.20 09:32

אחת משתי הלבניות במתחם בז"ן, שנחשבות לסמל חיפאי, קרסה הבוקר (שישי), וזאת לאחר ששלשום התגלה חור גדול שנוצר בחלקה העליון של הלבנייה.

מדוברות שירותי הכבאות וההצלה נמסר כי אין נפגעים ואין חשש לאירוע חומרים מסוכנים. עוד נמסר כי בשעה 9:10 התקבלה הודעה במוקד 102 של משל"ט חוף על עשן מבתי זיקוק. כוחות גדולים בפיקודו של רב רשף אהוד בן עזרא הגיעו למקום ווידאו כי אין סכנה לנמצאים במתחם.

מבז"ן נמסר בתגובה: "הבוקר קרס החלק העליון באחת מהלבניות, אשר שימשה בעבר כמגדל קירור מים ואינה בשימוש מאז שנת 2009. הקריסה התרחשה בהמשך לנפילת מקטע קיר שלשום. בז"ן נוקטת את כל הפעולות, כולל התייעצות עם מומחים מתחום ההנדסה והתכנון, על מנת ללמוד את האירוע. האזור מאובטח ולא היו נפגעים".

 

הלבנייה שקרסה (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה)

הלבנייה שקרסה (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה)

 

 

איגוד ערים להגנת הסביבה בראשותה של עו"ד שרית גולן שטיינברג פנה הבוקר למהנדס העיר אריאל וטרמן ודרשה לנקוט את הפעולות הנדרשות המתחייבות מהגדרתו של המבנה כמבנה מסוכן.

גולן שטיינברג: "ראינו את תחילת התפוררותו של המבנה כבר אתמול. סמוך למבנה שוכנים מרכז המבקרים של בז"ן ומשרדים, ולכן חייבים להגדיר את המבנה מסוכן ולמנוע שימוש בו, בפרט לנוכח ההתקדמות המהירה של ההתפוררות".

 

 

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל צייצה בטוויטר: "סמל משמעותי של תחילת הסוף. הפעם הקריסה התרחשה בטעות, הפעם הבאה תהיה מכוונת. לתושבי חיפה מגיע לחיות בסביבה בריאה".

חבר מועצת העיר אלי בן דיין מסיעת הליכוד במועצת העיר: "הקריסה בבתי הזיקוק ממחישה את מה שאנחנו יודעים מזמן – העיר קורסת. איפה ראש העיר? אנו חברי הליכוד פנינו לשרה גמליאל לעזרתה המיידית בעקבות חומרת המצב".

ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי: "קריסת הלבנייה במתחם בתי זיקוק היא סימבול המבשר את הסוף של התעשייה המזהמת במפרץ חיפה. הרכבת יצאה מהתחנה, והתעשייה המסוכנת לציבור מחשבת את קצה לאחור. אני פונה לממשלת ישראל להאיץ את תוכנית 'מפרץ החדשנות' המבשרת תחילה של עידן חדש באזור – אזור של נופש ופנאי, מתחמי תעסוקה נקייה ומגורים".

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם כתבה בפוסט בפייסבוק: "אחד מהסמלים של חיפה התמוטט היום. אמנם זה הסמל של מפעל שנוי במחלוקת המעורר רגשות מעורבים, אבל אין תושב וילד בעיר שלא גדל לאורם. בניגוד למפעל בז"ן שצריך לצאת ממפרץ חיפה, הלבניות הן ההיסטוריה והאתוס של העיר, ומבנה חשוב לשימור. היום, בביקור עם מהנדס העיר, אנו מתחילים בבדיקות כדי להבין את גודל ההרס. לא קל להתעורר הבוקר לקו רקיע חדש במפרץ חיפה. זה רגע מכונן שיעלה הרבה שאלות נוקבות על העבר, על ההווה ועל העתיד שלנו כאן".

 

 

 

הלבנייה שקרסה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

אחת משתי הלבניות שקרסה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

 

הלבנייה שקרסה במתחם בז"ן (צילום: עו"ד טל שדה)

הלבנייה שקרסה במתחם בז"ן (צילום: עו"ד טל שדה)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. חיפאי ותיק

    חיפה כבר 10 שנים קורסת . שחיתות ברמות על . עכשו גם הסמל קרס !!! ביי ביי חיפה .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בזיון . מציא שיקחו אחריות גם בדרגים הבכירים של העיר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה צרכים לשמר אייקון שהוא סמל לזיהום? לא מבין את זה. בכל מדינה מערבית נורמלית מפוצצים לחתיכות מבנים כאלה.

  4. קריסת הסמל במשמרת שלך!!!

    זה אומר הכל. כל העיר באבדון.
    ירי ,רצח , אונס ,אלימות , חזירים. אכלנו אותה .
    העיר קיבלה עונש ל5 שנים

  5. תפסיקו להתלונן אין כמו חיפה

    רק בעיר שלנו פועלים יכולים לשכור וגם לקנות דירה..ראשי העיר הבינוניים לכל אורך השנים לא הצליחו להרים את העיר וזה המזל של הצעירים..חיפה איטית,פשוטה וזולה וככה אנחנו אוהבים אותה!

  6. להוריד את הלבניות ולסלק את המסרטנים מהמפרץ

    מאד מאד מתפלא על עינת קליש. היא יודעת שרוב הציבור בעד מחיקת התדמית השלילית שהלבניות האלו גרמו לחיפה
    לא פחות מסילוק המפעל המסרטן שסביבן. אין מה להנציח את המפגע הזה!!
    זה משהו שהבריטים בנו שם בלי שום התחשבות בחיפה ובקישון, יחד עם חוות הדלקים של צינור הנפט מעירק.
    זה לא סמל של כלום למעט זיהום וכשלי בתי הזיקוק בתחזוקת המפעל שלהם שמייצרים בלי סוף מחדלים וזיהום

  7. נהדר שיעיפו אותן

    הזדמנות פז להוריד את ה"סמל" השלילי שמקשר את חיפה עם זיהום תעשייתי. ועוד יותר חשוב זה צעד ראשון לחסל את בתי הזיקוק ולהעיף מכאן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר