מתקן שעשועים מוזנח בפארק צירי (צילום: אלי בן דיין)
מתקן שעשועים מוזנח בפארק צירי (צילום: אלי בן דיין)

שיקום הפארק אושר "אך דבר לא השתנה"

בפברואר 2019 אישרה מועצת העיר פה אחד ההצעה לסדר למפות את מגרשי הספורט ואת גני המשחקים בחיפה לצורך הכנת תוכנית כוללת, אך לטענתו של חבר המועצה אלי בן דיין, דבר לא נעשה ותושבי קרית חיים המערבית נשארו עם פארק צירי הישן והמוזנח. אז הוא שוב מגיש הצעה לסדר בעניין

פורסם בתאריך: 25.6.20 08:08

חבר מועצת העיר אלי בן דיין מסיעת הליכוד הגיש הצעה לסדר לשיקום פארק הצירי בקרית חיים מערבית ולהפיכתו לפארק מודרני. "לשמחתנו, קרית חיים זוכה לעדנה מחודשת, וזוגות צעירים ומשפחות צעירות עוברים להתגורר בשכונה", כותב בן דיין בהצעתו, "הפארק משמש אלפי תושבים, אך מצבו אינו תואם לצורכיהם. בפברואר 2019 נדונו הצעתי לסדר ושאילתה בדבר שיקום גני משחקים ופארק שעשועים בקרית חיים. במסגרת הדיון הוצג מצבו של פארק הצירי, ובישיבה הוחלט לקדם את הנושא מההיבט התקציבי ולמצוא מקורות מימון לטובת נושא חשוב זה. לצערי, תושבי הקריה המערבית לא זכו עדיין במאה ה-21 לפארק מודרני, וזאת למרות שקיימים פארקים כאלו באזורים רבים בחיפה ובערים הסמוכות לנו שהיקף התקציב שלהם הוא חמישית ולעתים אף עשירית מהתקציב העירוני שלנו".

ההצעה לסדר שעלתה לדיון ב-5 בפברואר ואשר הוגשה ביחד עם חברת מועצת העיר סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה עסקה במגרשי ספורט עממיים ובמגרשי משחקים. בהצעה כתבו השניים כי הם מבקשים "להכין תוכנית מיפוי לכלל מגרשי הספורט ומגרשי המשחקים בעיר לכלל הציבור. בהכנת התוכנית יש לוודא כי בכל שכונה יהיו לפחות שני מגרשי ספורט – אחד לכדורגל עם דשא סינתטי ואחד לכדורסל – לא כולל מגרשי הספורט בתוך מוסדות החינוך. כמו כן יש לדאוג לפחות לשני גני משחקים משמעותיים בכל שכונה, ושבכל גן יהיו הצללה, מתקנים וכל השירותים הנלווים. המטרות של ההצעה לסדר הן לוודא שבחיפה ובקרית חיים יהיו מגרשי משחקים וספורט נגישים ובמרחק הליכה סביר לתושבי כל שכונה, ולשפר את התשתיות במגרשים עם מתקני פעילות חדשניים רב גילאים".

באותו הדיון הציג בן דיין סרטון מפארק צירי ואמר: "לפארק הזה יש פוטנציאל אדיר. תראו איך נראה היום פארק בישראל – נדנדה וחצי, בורות והזנחה נוראית. בלילות יושבים שם בני נוער, מעשנים והופכים את המקום למזבלה". בסיומו של הדיון אושרה פה אחד ההצעה לסדר למפות את מגרשי הספורט ואת גני המשחקים לצורך הכנת תוכנית כוללת שתיתן מענה לתושבי העיר.

 

הזנחה בפארק צירי (צילום: אלי בן דיין)

הזנחה בפארק צירי (צילום: אלי בן דיין)

 

 

בהצעתו הנוכחית כותב בן דיין לראש העיר עינת קליש רותם: "לקראת שנת התקציב הבאה עלינו לטובה ובעקבות הצהרת הכוונות שלך בדבר אי הרצון להעלאת את הארנונה בשיעור של 1.1 אחוז, אני מקיש כי יש מקורות תקציביים ראויים לעירייה. אי לכך ובהתאם לזאת, כתושב השכונה אשמח למצוא התייחסות נאותה לשיקום הפארק וגני המשחקים המשוועים לטיפול ולהתחדשות, ולא רק לתחזוקה. חיפה, שידועה בחדשנות הטכנולוגית, בחופי הים ובהון האנושי שלה, לא צריכה להשתרך מאחור בהשקעה בפעילות השוטפת והיומיומית. אין צורך בתוכניות ראוותניות של התחדשות עירונית לכאורה. לא חסרות בעיות דחופות לתושבים אשר דורשות התערבות מהירה, חדה, מקצועית ונאותה של העירייה. כידוע לך, ניתן לגייס כספים ממשרדי הממשלה השונים ואף לרתום את ועד השכונה בעזרה בנושא. ברם, ראשית יש לבנות תוכנית מסודרת על מנת להעריך את העלות. אשמח לעמוד לרשותך בנושא ולאף להביא את הגורמים הרלוונטיים למפגש עם תושבי השכונה שיציגו את הרעיונות ואת הצרכים שלהם".

 

ספסל שבור בפארק צירי (צילום: אלי בן דיין)

ספסל שבור בפארק צירי (צילום: אלי בן דיין)

 

בן דיין אמר לכלבו – חיפה והקריות": "לפני כשנה וחצי אושרה פה אחד ההצעה שהעליתי בדבר שיקום הפארק, אך לצערי כמילות השיר 'עברה שנה ודבר לא השתנה'. בשירים זה אולי קליט ונחמד אבל במציאות תושבי קרית חיים מרגישים שוב את הזלזול ואת חוסר האכפתיות. במקום לחבק את תושבי הקריה ולגרום להם להרגיש חלק מחיפה, הניתוק והזלזול רק מעצימים את תחושת הרצון לא להיות חלק מהעיר. הגיע הזמן שגברת קליש רותם תתעורר, ויפה פארק אחד קודם".

 

אלי בן דיין (צילום: בועז כהן)

אלי בן דיין (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. זה נקרא מוזנח?

    התמונות לא מראות גם מוזנח. יש בטוח מוזנחים יותר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר