פסטיבל הסרטים (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
פסטיבל הסרטים (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הפתעה: פסטיבל הסרטים יתקיים, אך במתכונת מצומצמת

כחודשיים לאחר שראש העיר עינת קליש רותם הודיעה על ביטולו של פסטיבל הסרטים הבין לאומי, כעת מתברר כי הפסטיבל יתקיים, אך במתכונת מצומצמת ללא אירועי חוצות וללא אורחים מחו"ל. יו"ר אתו"ס יעקב פינגולד: "אני מברך על המשך המסורת של קיום פסטיבל הסרטים, שיחגוג השנה 36 שנים להיווסדו"

פורסם בתאריך: 1.9.20 19:58

פסטיבל הסרטים הבין לאומי ה-36 יתקיים, אך במתכונת מצומצמת – כך החליטה ראש העיר עינת קליש רותם. לאחרונה פנתה קליש רותם להנהלת התאגיד העירוני אתו"ס וביקשה ממנה להכין מתווה לקיומו של הפסטיבל לפי הנחיות משרד הבריאות ותוך עמידה  בתנאי תקן התו הסגול.

גורמים בעירייה אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי הפסטיבל יתקיים במתכונת שונה מהרגיל, עם הקרנות למספר מצומצם של צופים וללא אירועי חוצות.

כזכור, לפני חודשיים הודיעה קליש רותם על ביטולם של פסטיבל הסרטים ופסטיבל הצגות הילדים. בעירייה הסבירו כי בעת קבלת ההחלטה על ביטולו של הפסטיבל, מגיפת הקורונה היתה בשיאה ולא היה ברור מה יעלה בגורלם של אירועי התרבות.

יו"ר אתו"ס יעקב פינגולד: "כבר רכשנו את הסרטים, הכל ערוך ומוכן, וכל שנותר הוא להמתין לקהל. אם חלילה יוחלט על סגר, אפשר יהיה לרכוש סרטים לצפייה מקוונת. קיבלנו כבר את אישורם של משרדי הבריאות ומשרד התרבות. אני מברך על המשך המסורת של קיום פסטיבל הסרטים, שיחגוג השנה 36 שנים להיווסדו. לצערנו, לא יהיו הקרנות חגיגיות בהשתתפות של אורחים מחו"ל, אבל עדיין תהיה אווירה מקסימה ומהנה".

 

 

אלא שלא כולם מרוצים מההחלטה. יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן הגיש שאילתה לקליש רותם שבה נכתב: "פסטיבל הסרטים הוא האירוע המשמעותי ביותר שנערך בחיפה ב-30 השנים האחרונות. לידיעתי, קיומו של הפסטיבל אושר בימים האחרונים אך בתקציב מצומצם ביותר. המשמעות של קיום הפסטיבל באיחור רב כל כך ובלוחות זמנים קצרים של חודש בלבד, כאשר בימים כתיקונם נדרשים חודשים ארוכים להכנתו ובתקציב משמעותי, היא סיכון גדול לכישלון של הפסטיבל. בשבועות האחרונים פנו אלי תושבים רבים, יוצרים ואנשי הפקה בשאלה מה קורה עם פסטיבל הסרטים. תשובה לא היתה לי מלבד שמועות על כך שקיומו של הפסטיבל נמצא בסכנה. כמו כן יש שמועות על ביטולו של שוק האמנים – יריד שבכל שנה מעסיק מאות אנשים ויוצר אווירה של חג, אמנות ומסחר. האם כך? אני רואה את ההכנות של חודשים ארוכים לפסטיבל עכו ולפסטיבלים נוספים בישראל, ובחיפה כלום. דממה".

בהמשך השאילתה מבקש האן תשובות לשאלות: מדוע אושר פסטיבל הסרטים בלו"ז מאוחר כל כך שיוצר סיכויי כשלון? האם הסכסוכים בין הנהלת העירייה לאתו"ס הם הגורם לשיהוי הרב כל כך בהחלטה לקיים את הפסטיבל? האם יש כוונה נסתרת שאירוע חשוב זה ייכשל? אם כן, מדוע? מהו התקציב שאושר לקיום הפסטיבל? האם יתקיים שוק האמנים שמשולב בכל שנה עם הפסטיבל? מהם אירועי החוצות המתוכננים, אם בכלל, במסגרת הפסטיבל?

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אביאל

    יאלה נמאס כבר מהשאלות הטרחניות והדוחות שלו – כל דבר ינסה לראות בו אך ורק את השלילה ובאופן כפייתי. די לתת במה לקטרת האינסופית הזו. ברור שאי אפשר לקיים באמת פסטיבל סרטים כמו שהיה בעבר. יהיה אירוע צנוע ובטוח עם פוטנציאל ליהנות למי שחובב קולנוע ותרבות ופחות חשוב לו החגיגה הכללית של המונים, יריד קניות וכל מה שנלווה.

  2. שרי

    ראש העיר ביטלה את כל החיים בעיר הזאת עם ובלי הקורונה.
    ראש עיר לא ראויה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם סגר בלילות בערים אדומות וכנראה סגר מלא בחגים לא חבל על הכסף שיירד לטמיון להקרין כמה סרטים מזורגגים לכמה עשרות אנשים רק כדי לומר שיש פסטיבל? כבר עדיף לדחות את הכל לשנה הבאה ולקיים בשנה הבאה ארוע ענק

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה מתאמצת בכל הכוח להיראות כמו מועדון מקרמה קטן ביישוב נידח.. מוטב לא לקיים פסטיבל "מצומצם". זה האירוע התרבותי שהיה הכי חשוב בעשרות השנים האחרונות..וכל ההנאה בכמות גדולה ומגוונת של סרטיםמ ןמבקרים, וצפיפות נפלאה במרכז הכרמל שהיא חלק חשוב בפסטיבל תוסס….תלך לאבדון..עדיף לדחות מאשר להתבזות…זה לא אסון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר