חסימת תנועת רכבים בשדרות בן גוריון
חסימת תנועת רכבים בשדרות בן גוריון

"האזור מרגיש פרוץ וכאילו נלקח מידי דיירי המקום"

לתושבי שדרות בן גוריון נמאס מההשתוללויות ברחוב שלהם בשעות הלילה של סופי השבוע, והם הציפו את הפייסבוק בסרטונים שבהם נראים עשרות צעירים מתגודדים וחוסמים את הרחוב, ומוזיקה מחרישת אוזניים בוקעת מהרכבים. הגדיל לעשות אחד מהתושבים - עיסאם חדאד - ששלח ווטסאפ זועם לראש העיר ב-1:00 בלילה

פורסם בתאריך: 19.12.20 17:40

מאז חצות שבין שישי לשבת הוצף הפיד של כל משתמשי הפייסבוק בחיפה בסרטונים שצולמו בשדרות בן גוריון, אשר בהם נראים עשרות צעירים מתגודדים וחוסמים את הרחוב לתנועת מכוניות בשירה ובריקודים, כשמוזיקה מחרישת אוזניים בוקעת מרכביהם. ברקע נשמעים נהמות המנועים של הרכבים לפני שהם יוצאים בחריקת בלמים לעשות את סיבוב הדאווין.

לתושבי הרחוב נמאס לשמוע את האפקטים האורקוליים האלו, והגדיל לעשות עיסאם חדאד – מהנדס תעשייה וניהול שעובד בהנהלה האדמיניסטרטיבית של המרכז הרפואי רמב"ם, פעיל חברתי וממקימי הרוטראקט (ארגון צעירי הרוטרי) בחיפה – ששלח לראש העיר עינת קליש רותם הודעת ווטסאפ קצת לפני השעה 1:00 בלילה.

"שלום רב עינת", כתב חדאד, "מתנצל על השעה, אבל אני חושב שדבר כזה מחייב מעורבות של גורם בכיר. אני עיסאם, ואני גר בשדרות בן גוריון. אני שולח לך את ההודעה בשעה כזאת כי אנחנו לא מסוגלים לישון. הסיבה לכך היא הכמות ההמונית של אנשים ברחוב, צעירים שכולם ללא יוצא מן הכלל לא מחיפה, שמגיעים עם רכבים ועם אופנועים רועשים, מוזיקה בקול רם, חוסמים נתיבים כדי לצלם את רכבם עם הגנים הבהאיים ועוד הפרעות חמורות. המקום הזה סובל מהיעדר אכיפה בצורה קשה מאוד, ובהיעדר הרתעה ואכיפה האזור מרגיש פרוץ וכאילו נלקח מידי דיירי המקום. התופעה הזו נשנית תמיד בחודשי דצמבר, כך שניתן לצפות אותה תמיד, ולכן אני מבקש מאוד, בשמי ובשם כל דיירי השכונה ובעלי העסקים, לסגור את צירי התנועה ואת שדרות בן גוריון בכל ערבי סוף השבוע לאורך חודש דצמבר. מקווה שפנייתי תישקל בכובד ראש, כי אין לי חיפה אחרת".

"רציתי לשלוח לה הודעה באינסטגרם", מספר חדאד, "נכנסתי לחשבון, ומסתבר שהיא מפרסמת שם את מספר הנייד שלה. חשבתי שאם אני הזוטר יכול להגיע למספר הנייד שלה, כנראה שאני גם רשאי לשלוח לה הודעה. ליתר ביטחון שלחתי הודעות בכל האמצעים – למייל שלה, לפייסבוק שלה ולפייסבוק של העירייה – וזה בגלל שרתחתי. לא רתחתי עליה אלא על מה שקורה כאן ברחוב".

התקשרת למשטרה?

"התקשרתי למוקד העירוני 106 בשעה 00:20 כדי להבין אם הם מודעים לתופעה. המוקדנית אמרה לי שכן ושזה בטיפולם וגם בטיפול המשטרה. אמרתי לה שאני רוצה לאשש את מה שקורה, ואפילו לא נגעתי בעניין הנחיות ההתקהלות בתקופת הקורונה אלא מבחינת בטיחות – חסימת צירים, רכבים עושים חראקות ורכבים שחונים לצדי הכביש – ואני לא רוצה לקום בבוקר ולגלות שמישהו דפק לי את האוטו. לקראת השעה 1:15 קלטתי שהרעש קצת נחלש, אז יצאתי החוצה וראיתי ניידת משטרה מול הבית. לפחות זה הרתיע קצת. אנשים רואים צ'קאלקות אז הם טיפה מאטים ופחות עושים רעש עם המוזיקה, אבל זה לא שהמשטרה חסמה את הכביש".

התופעה הזו היא מוכרת והיא מתרחשת בכל שנה, זה לא משהו חדש.

"נכון, זו תופעה שחוזרת על עצמה בכל שנה בחודש דצמבר במיוחד. היא מתרחשת גם בסופי שבוע בחודשי הקיץ, אבל יש משהו ששואב את כל האנשים האלה לפה לקראת חודש דצמבר. אולי הם חושבים שיש עץ מקושט, אבל למזלי אני יכול להגיד שלמרות שצרם לי מאוד שחיפה לא מקושטת, אני יכול להבין את הרציונל מאחורי ההחלטה והוא למנוע התקהלויות. אף על פי כן, בכל סוף שבוע, ואני לא מגזים, אלפי רכבים מגיעים לכאן, נוסעים בעלייה לכיכר הסמוכה לשער התחתון של הגנים הבהאיים, מסתובבים ויורדים לכיכר בצומת המגינים, וחוזר חלילה".

 

התקהלויות בשדרות בן גוריון

התקהלויות בשדרות בן גוריון

 

 

בהודעה ששלחת לראש העיר ציינת שאלו הם צעירים לא חיפאים.

"אני לא עומד ומבקש מכל אחד תעודת זהות ואני לא עושה סטטיסטיקות, אבל אני חיפאי מלידה וגר פה ברחוב מאז שנולדתי לפני 26 שנים, ואני מכיר כמעט את כל הצעירים בטווח גילאים של חמש שנים מעלי וחמש שנים מתחתי. אני יכול להבטיח לך שאף אחד ממי שאני רואה ברכבים האלה הוא לא מחיפה. הטענה שלי לא מתבססת על משהו מוכח אלא על ניחוש מושכל מאוד. נכון, יש פה מקום לפוליטיקלי קורקט, אבל צריך לקרוא לילד בשמו. תחשבי שאת נוסעת לרומא, ברור שתעמדי ליד הוותיקן או הקולוסיאום ותצטלמי כי זה מרגש. סביר להניח שכל מי שיעמדו שם ויצטלמו הם תיירים כמוך ולא רומאים מקומיים. לפי ההתנהגות, ובעצם הפורענות, שמתרחשת פה אפשר להבין שאלו לא בני המקום. הם עוצרים את הרכבים, יוצאים ומצטלמים מתחת לגנים הבהאיים. זה לא רע להצטלם שם, כל עוד אתה לא חוסם צירים ולא מתנהג כמו בן אדם שלקח את החוק לידיים. את רואה את ההתנהגות ויכולה לנחש שהם לא מקומיים, מה גם ששומעים בניב הדיבור שלהם שהם לא מפה".

הנהלת העיר הנוכחית לא ממש משתגעת על ההוצאה הכספית הגבוהה של שיטור ופיקוח ב"חג של החגים". ריבוי תלונות כמו שלך עלול ליצור תקדים לגבי השנים הבאות אם בכלל להמשיך במסורת או להפסיק אותה בגלל היעדר בטיחות וביטחון.

"אגיד לך למה זה לא אמור לייצר תקדים, ואם כן אז תקדים לטובה. אני לא נכנס לעניין אם צריך לקיים את 'החג של החגים' למרות הפגיעה שהוא מייצר בקרב האוכלוסייה שגרה באזור, ובתור אחד כזה, 'החג של החגים' מונע ממני לצאת מהבית או לחזור הביתה בצורה נוחה. לפעמים אני תקוע במשך 40 דקות באוטו רק כדי לצאת מהחנייה של הבית, אבל אני תמיד אומר לעצמי שזה לא מה שימנע את החגיגה. 'החג של החגים' מייצר מנועי פרנסה להמון אזרחים. ההתנהגות הזו עלולה להוביל לטענה של מקבלי ההחלטות שיגידו 'זה מייצר הפרעה ואנחנו מבטלים את 'החג של החגים". צריך לקיים את האירועים אבל להסדיר את זה עם אכיפה מוגברת, עם התארגנות טובה יותר ועם חסימת צירים, ולשתף את תושבי השכונה בהחלטות ולא להנחית אותן עליהם כגזירה. השנה אין 'החג של החגים', ובכל זאת התופעה קיימת. זאת אומרת שלא 'החג של החגים' מייצר את התופעה הזו, ולומר שהאירועים מייצרים את הפורענות בכביש כאן בכל חמישי ושישי וזו טענה פסולה".

ראש העיר ענתה לך?

"עד עכשיו לא, אבל אני נותן לה זמן של חסד. שקלתי אם לשלוח בשבת או לא, ואז נזכרתי שהיא בעצמה מעלה בשישי תמונות של סירי אוכל, ונראה לי שזה קצת יותר חשוב מסיר אוכל. אני מקווה שהיא תענה ושמכל זה ייצא משהו טוב. זה לא שאני מבקש משהו שאף פעם לא נעשה כי חסימה של שדירות בן גוריון זה משהו שעשו תמיד. אני לא יודע אם קליש רותם אוהדת את הרעיון או לא, אבל התחושה היא שהמקום נגנב לנו. אני לא טוען שיש לי זכות על המקום יותר מלאחרים, זה מקום תיירותי ששואב אליו המון אנשים, וזה בסדר גמור. אבל בכל זאת, יש פה הוראות תנועה שצריך להישמע אליהן וצריכה להיות אכיפה. לא ייתכן שכל אחד יהפוך את הרכב שלו לדיסקוטק בשעה 1:00 בלילה כשיש פה דיירים שרוצים לישון. מי שמגיע למקום צריך לכבד אותו".

 

עיסאם חדאד

עיסאם חדאד

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מהיכן יודעת ראשת העיר הישנה מהיכן המתגודדים.

  2. כולם יודעים שחיפה נכבשה על ידי הכפריים מהסביבה

    אין אכיפה והעיר הולכת ומתדרדרת מבחינת הבטחון האישי ואיכות החיים.

  3. מושן צ

    מישטרה וכחות ביטחון. מאמנים בכם רק. אתם נשארת לשמור. על אזרחי. ישראל

  4. זיאד

    למשתמש אנונימי – איזה שאלה ? כל התשובות מגיעות אליה מהחלום…

  5. המצב גרוע ביותר מי שנמצא שם נדהם מההשתוללות

    בתי קפה ומסעדות זה מסווה למכירת אלכוהול ועישון כולל סמים. מגיעים מישובים ערביים להשתכר ולהתפרע באזור המושבה והעיר. בדרך עושים מרוצי מכוניות בכבישים הראשיים. יש גם עבריינים שמנצלים את זה להציע שרותי מין ומכירת וודקה מבגאז'ים של מכוניות או עם שליחים על אופנועים. המשטרה לא עושה כלום כי יש לה םחד מאז סולומון טקה מעימותים שיגלשו לתלונות על אלימות שוטרים ולכן הם מגיעים אבל מה הם עושים? אין הרתעה ואין אכיפה בטח לא של הגבלות קורונה שוב יש פחד ברור של שוטרים מלהתעמת עם המצב.
    גם אם מישהו יגיש תלונה זה יהיה כללי ויסגרו את זה. המצב הופך גרוע מחודש לחודש כי גם אין סיירת בטחוו עירונית. בעבר משטרת התנועה עמדה ברחוב הגפן הרצליה ויפו ובדקה רכבים והרבה שלילות רשיון וקנסות אבל רואים שאין כרכע אכיפה גם בזה.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומי שגר בציר המושבה, ברחוב הנמל, ליד טיילת בת גלים, או יפו וככר פריז צריך לדעת שהאזורים האלו אזורי בילוי ללא שיטור וכלליל עם מטרדי רעש קשים ביותר כולל בלילות וזה חלק מהמינוסים לגור בהם.
    הרעש והחראקות בטיילת בת גלים לא פחות גרוע

  7. הבי. שוף. חא. ג'אר

    תדבר איתם בשפה שלהם, אתה דובר את אותה שפה. אתם יצרתם את כל הפרא הזה, אז אתה יכול לבוא רק לעצמך ולחבריך בטענות.

  8. מקומי נטליה

    אין שום מקום בחיפה וסביבתה עם שיטור-וזה לא חדש-כחולמ המדים הם בלוף עבור משלם המיססים ומשכורתם

  9. מיכל

    אתה צודק בכל מילה. המשטרה צריכה להיות יותר נוכחת. חבל שערסים יהרסו את הכל.

  10. נתי

    כל הכבוד על הגישה המכבדת, ואתה רהוט ומדייק, אבל לטעמי עברנו כבר את שלב הבקשות והגיע הזמן לצאת לרחוב כחיפאים, ללא הבדל מוצא ושפה, צעירים ומבוגרים, ולהביע התנגדות אקטיבית לחוסר השיטור ולהתעלמות מתלונות התושבים. אולי אם נפגין נוכחות בכיכר ובעצם בכל השדירה, לא תהיה למשטרה ברירה אלא להגיע ולהפסיק את ההפרעה בהתהוות

  11. לאכוף חוקי עזר 1 בלילה לסכור הכל.

    ברגע שמשטרת התנועה תחזור לפעול בסופי שבוע ברחובות חיפה ותתפוס את עברייני הכביש והמכוניות המשופרות הלא חוקיות שלהם, את מוכרי האלכוהול על גלגלים ותאכוף חוקי עזר לסגור הכל עד 1 בלילה, הסיפור יגמר.

  12. מאיר

    הפקרות מוחלטת. זה לא רק בהם גוריון, אלא הם נוסעים עם מכוניות משודרגות בניגוד לחוק ועם אופנועים מרעישים. והיכן המשטרה?? אין שום נוכחות לא של המשטרה, ולא של השיטור הקהילתי שגומר לעבוד החמש אחהצ. זו ממש בדיחה מה שקורה באזור הזה. אני מרוחק כחצי ק"מ משם ועדיין שומע את כל הטירוף הזה.

  13. מחמוד

    כבר שנים אני מתריע מהתופעה המכוערת שמגיעים

    כל שנה מהכפרים וכן גם מחיפה אנשים שעושים טרור בעיר
    שלי כל פעם אני מנסה לדבר עם המשפחה שלי שעדיף שלא ניתן יד לדבר הזה.
    אני מתפלל שחיפה לא תדרדר להיות קיבוץ הגלויות של הערבים מהאזור .
    אחרת העיר שלנו תלך חלאס.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למרבה הצער ,ההפקרות חוגגת בעיר חיפה – אין שיטור, אין פיקוח.
    באזור השווארמיות למשל, נהגים חצופים וחסרי התחשבות חונים וחוסמים נתיבי נסיעה, גורמים לפקקים מיותרים ושום גורם אכיפה אינו נראה בשטח.

  15. השופט

    למרבה הצער ,ההפקרות חוגגת בעיר חיפה – אין שיטור, אין פיקוח.
    באזור השווארמיות למשל, נהגים חצופים וחסרי התחשבות חונים וחוסמים נתיבי נסיעה, גורמים לפקקים מיותרים ושום גורם אכיפה אינו נראה בשטח.

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תושבי חיפה לא רוצים חרדים בעיר?? אז בבקשה תקבלו את האחים החדשים שלכם או איך שהתשקורת קוראות להם "הצעירים" !!!בדיוק כמו שבאירופה לא רצו יהודים עכשיו הם אוכלים את הדייסה של הערבים המהגרים מבשלים להם ….החרדים יעזבו בעז"ה את חיפה ואתם תישארו אם החברה שעושים בעיות במושבה הגרמנית בהצלחה תהנו הא ועוד דבר על תתחנן אחר כך לחרדים שיחזרו לעיר !!

  17. ד״ר בר מעיין

    האם יש ראש עיר לעיר חיפה ?כי נראה שאיזה פנטום מסתובב בעיריה ואין ניהול בשום תחום ,הברדק בעיריה מזמן עבר כל כל גבול, ולא נגד השיטור צריך להתמרד ,אלא נגד ראשת העיר שמאז שנבחרה נדמה שהעיר הולכת ומדרדרת במורה מסוכנת

  18. ההיסטוריון

    ואני חשבתי שאני האידיוט היחיד שמודאג מתופעות הערסים על גלגלים הסופי שבוע. שמח לגלות שיש עוד מיואשים. אני מפנטז על כתמי שמן גדולים וצלילי התרסקות של האופנועים המרעישים על ציר הכניסה הראשי לפני מחלף אלנבי. אבל זו רק פנטזיה. כשראש הממשלה הוא פושע והבן שלו ערס ואשתו פריחה, מה נגיד על הבררה שמגיעה הנה מהגליל. מסכנים. עבודה אין להם השכלה אין להם סקס אסור להם מה נשאר? לעשות חראקות. זה מה יש. לפחות הים מחזיק מעמד.

  19. שיר

    חחח… היא לא תענה לך ואם תענה, העו"ד שלה ימית קליין, תכתוב זה לא בסמכות העירייה.

  20. קילר

    כל הכבוד לעיסאם חדאד. מקווה שהמשטרה תעשה שם סדר. העירייה אימפוטנטית. עסוקה בפוד-טרקס, וביחצנות עצמית מגוחכת בעזרת הדובר וכל הלקקנים הקטנים.

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פעם בית חולים כרמל וים שאני מסוכן ושמח תמונות שלי בשעריהן. אני לא מפחד להיחשף כי אני יודע שהם סתם חצופים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר