אפי נצר (צילום: חגי פריד)
אפי נצר (צילום: חגי פריד)

בקרוב: פארק מוזיקלי על שם אפי נצר

קריאת פארק על שמו של האמן והמלחין החיפאי אפי נצר בשכונת גבעת זמר אמורה לקבל היום את אישורה של ועדת השמות של עיריית חיפה. ראש העיר עינת קליש רותם, המשמשת יו"ר ועדת השמות: "יצירותיו הנצחיות של נצר הן הפסקול של מלחמות ישראל"

פורסם בתאריך: 12.1.21 07:43

ועדת השמות של עיריית חיפה צפויה לאשר היום (שלישי) יוזמה לקריאת פארק מוזיקלי על שמו של האמן והמלחין החיפאי אפי נצר. היוזמה לקריאת פארק על שמו של נצר, שצפוי לקום בשכונת גבעת זמר, היא של ראש העיר עינת קליש רותם, המשמשת יו"ר ועדת השמות.

נצר נמנה עם דור המלחינים המיתולוגיים של תקופת פריחתן של הלהקות הצבאיות, וברפרטואר שלו שירים שהפכו נכסי צאן ברזל כמו "פרחים בקנה" שבוצע על ידי ג'ודי ריבר החיפאית בלהקת חיל התותחנים; "מלכות החרמון" שבוצע על ידי מוצי אביב, יליד חיפה, בלהקת פיקוד צפון; "בלדה לחובש" ו"גולני שלי" שבוצעו על ידי יהורם גאון; ו"מישהו הולך תמיד איתי" שבוצע על ידי עופרה חזה.

נצר היה זה שגילה את עדנה לב ואת ירדנה ארזי – אז שתי נערות חיפאיות שהיו חלק מחבורת בית רוטשילד שהוא הקים, ולימים הפכו לזמרות מפורסמות. נצר, שנחשב לאחד ממייסדי תרבות השירה בציבור, מופיע גם כעת (או לפחות עד לתקופת הקורונה) ברחבי הארץ, ומפעל המנויים שהקים עם אשתו אילנה ז"ל מהווה מוקד משיכה לחובבי הז'אנר. על שמו רשומה גם סדרת הספרים "לשיר עם אפי נצר" שבהם מילים ותווים לקלאסיקות ישראליות ואשר משמשים עד היום תלמידים ומורים לנגינה.

 

 

קריאת הפארק של שמו של נצר לא תהיה ההוקרה הראשונה שלה הוא זוכה. בשנת 2001 הוא זכה בפרס נוצת הזהב של אקו"ם, בשנת 2006 הוענק לו אות יקיר העיר חיפה, בשנת 2011 הוא קיבל אות מפעל חיים מטעם אמ"י – אגודת אמני ישראל, ובשנת 2015 הוא זכה בפרס מפעל חיים של אקו"ם ע"ש נעמי שמר. מדי פעם עלה שמו כמי שראוי לקבל את פרס ישראל על תרומתו לזמר העברי אך עד היום זה לא קרה.

היום כאמור עתידה ועדת השמות לאמץ את יוזמתה של קליש רותם לקרוא פארק מוזיקלי עם שמו של נצר, וזאת כהמשך המגמה לקרוא לרחובות ולכיכרות על שמן של דמויות מופת שעדיין בחיים.

קליש רותם: "יצירותיו הנצחיות של נצר הן הפסקול של מלחמות ישראל. תרומתו העצומה ורבת השנים לתרבות הזמר העברי תמשיך ללוות אותנו עוד שנים רבות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. קלמן ולא זלמן

    מתי יגיע כבר היום שניתן יהיה לקרוא שכונה שלמה ע"ש קליש רותם.

  2. עמוס

    בעניין ככר אפי נצר-רעיון מעולה.נדמה לי שחסר וכדאי לעשר בהמשך-רח. שמרית אור שפעלה בחיפה שנים. רבות,בתו של יעקב אורלנדו.

  3. דין דין

    יש לחייב את אפי נצר לקיים שירה בצבור מדי חודש בפארק על שמו.

  4. שיר

    הייתי תלמידה שלו בבי"ס רמז. גם אני רוצה ככר
    . אבל אין לי קשרים בעיריה

  5. א.א.חיפה..

    אפי נצר ראוי בגדול. אני שמעתי שגם יש שתי ככרות על שמם של להקות . אני שמחה אבל בבקשה מה זה כל שבוע יתנו שמות של להקות וזמרים ומה עם יקירי חיפה או מי שתרמו רבות לחיפה ולא עזבו את העיר חיפה נשארו נאמנים לה.

  6. אלתרמן

    ככה צריך!! לתת כבוד לאמנים חיפאים!!
    מייק בראנט!! אפי נצר!! ג'ין סימונס!! ירדנה ארזי!! קילר הלוהטת!! גדי יגיל!! א.ב. יהושע!!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלוואי ליונה יהב יתנו כיכר ליד הבתי זיקוק
    כל כלב בא יומו

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנשים שלא מקבלים את גילם ולובשים פאות.. זה מגוחך

  9. ר

    ירדנה ארזי הייתה למיטב ידיעתי תושבת ק. כברי שבגליל המערבי ( בין נהרייה לשלומי).

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר