רכב חונה על מדרכה בדרך הים
רכב חונה על מדרכה בדרך הים

דוחות חניה בשבת בבוקר: תושבי הכרמל המערבי זועמים

תושבי דרך הים ושושנת הכרמל - הרחובות המרכזיים בשכונת הכרמל המערבי - מתלוננים על מצוקת חניה ועל מדיניות מכוונת של עיריית חיפה לחלק דוחות, גם בשבתות: "ראש העיר אומרת שהיא מחלקת דוחות כדי שתושבים יעברו לתחבורה ציבורית. שתעשה לי טובה, איפה יש תחבורה ציבורית בדרך הים?"

פורסם בתאריך: 9.2.21 11:45

תושבי שכונת הכרמל המערבי בחיפה מתלוננים על מצוקת חניה הולכת וגוברת, ומלינים על כך שבמקום לפתור את הבעיה הם נתקלים בחודשים האחרונים באכיפה מוגברת של פקחי עיריית חיפה ובחלוקה של דוחות רבים.

רובי אברהם, תושב רחוב שושנת הכרמל, מספר כי מצוקת החניה ברחוב מאלצת נהגים רבים להחנות את רכביהם על המדרכה, וכי בחודשים האחרונים מרבה העירייה לחלק להם דוחות: "במשך שנים נהגנו לחנות על רצועת מדרכה מסכנה שצבועה באדום-לבן. פתאום, ביום בהיר אחד לפני חצי שנה, החלו לחלק לנו דוחות. זה התחיל בטפטוף, ועם הזמן הפך לשיטפון".

לדבריו של אברהם, הוא פנה לעוזר ראש העיר ניר שובר שהציע לו לפנות לרשות החניה, וכך הוא אכן עשה. במכתב ששלח בחודש דצמבר לרשות החניה בשמם של כמה תושבים הוא כתב: "לתדהמתם של דיירי רחוב שושנת הכרמל, בחודש יולי 2020 החלו פקחים של רשות החניה בעיריית חיפה לחלק דוחות לכלי רכב שחנו לצד מדרכות הרחוב בטענה שהמדרכות אינן מוגדרות כמקום חניה מוסדר. מיותר לציין כי הרחוב סובל ממצוקת חניה קשה זה שנים רבות, אשר מחריפה עם אישורי בניית תמ"א 38 ואף תחריף בצורה ניכרת בעתיד הקרוב".

אברהם הדגיש במכתבו כי "בשל המצב חונים דיירי הרחוב זה שנים רבות בצד המדרכות בצורה שאינה מפריעה למעבר של הולכי רגל (המדרכות רחבות דיין), ולפיכך תמוהה החלטתה הפתאומית של העירייה לשלוח פקחים ולחלק דוחות חניה". בסיום המכתב התבקשה העירייה לבטל את הדוחות שחולקו עד אז ולגבש מדיניות של אי אכיפה.

אברהם: "לאחר שלא הצלחנו לבטל את הדוחות באופן פרטי אספתי לקבוצה אחת את כל השכנים שקיבלו דוחות, שלחנו מכתב ולא קיבלנו תשובה". לפני כחודש, משלא קיבלו מענה למכתבם שלחו הדיירים לרשות החניה מכתב נוסף ובו בקשה להישפט כקבוצה, אך לדבריו של אברהם גם מכתב זה לא זכה לתשובה.

"בשיחות עם שכנים גילינו שהעירייה החלה פתאום לחלק דוחות חניה לרכבים שחונים בצדי הכביש", מספרת תושבת נוספת בשושנת הכרמל, "צריך להדגיש שגם אם אנחנו חונים על המדרכה ברחוב שלנו, אנחנו לא חוסמים את המעבר. ראש העיר עינת קליש רותם מאשרת תמ"אות בלי סוף ברחוב שלנו, וכשהתנגדתי לאחת מהתמ"אות קיבלתי תשובה שהעירייה דואגת למקומות חניה ושהוספת הדירות ברחוב לא אמור לשנות את מצב החניה. זה פשוט לא נכון. אמנם לרבים מהדיירים יש חניה פרטית, אבל יש משפחות עם שני רכבים. מה אנחנו אמורים לעשות? אין איפה לחנות, וגם הרחובות הסמוכים מפוצצים. אין חניה, ואנחנו משלמים ארנונה מטורפת".

אברהם טוען כי התחושה של התושבים היא שמדובר במדיניות מכוונת של העירייה: "אם הם רוצים שלא נחנה על המדרכה כי זה לא חוקי, אז שימצאו לנו פתרון. למה לעשות עלינו קופה על חשבון מצוקת החניה? בגלל זה ביקשנו להישפט כקבוצה, ואני מניח שבית המשפט יקבל את הטענה הזו. בתקופה של יונה יהב אף פעם לא קיבלנו דוחות".

 

רכב חונה על מדרכה בשושנת הכרמל

רכב חונה על מדרכה בשושנת הכרמל

 

 

מצוקת החניה וחלוקת הדוחות בכרמל המערבי הן אינן נחלתם הבלעדית של תושבי שושנת הכרמל. גם תושבי דרך הים מתלוננים על אכיפה מוגברת ועל היעדר פתרון מצד העירייה.

"זו תופעה שאנחנו עדים לה רק בחודשים האחרונים", אומרת תושבת דרך הים, "מעולם לא קיבלנו דוח סמוך לבית, ורק אתמול קיבלתי את הדוח החמישי בכמה חודשים. העבירה שבגללה נקנסתי היא שחניתי על חלק קטן מסימון על הכביש של כניסה לחניה פרטית למרות שלא הפרעתי לכניסה וליציאה של רכבים. היום נאלצתי לחנות על המדרכה ליד הבית כי לא היתה לי חניה".

לדבריה, "מצוקת החניה בדרך הים נגרמת כי לוקחים בניין, עושים לו פינוי-בינוי, בונים עליו עוד קומות, ובכניסה לחניון של הבניין צובעים סימון על הכביש כדי שלא יחסמו את הכניסה ואת היציאה. אלא שהסימון הוא ארוך בהרבה מרוחב הכניסה לחניון, וכך נגרעים שני מקומות חניה שעד עכשיו היה אפשר לחנות בהם".

תושבים אחרים טוענים כי העירייה מגדילה לעשות ומחלקת דוחות גם בשבתות. "ליד הבית שלנו בונים בניין חדש של שלוש-ארבע קומות, ולצורך זה ביטלו לא פחות משמונה מקומות חניה כדי לא להפריע לעבודות", אומרת טל דוד, תושבת דרך הים, "מאז שהחלה הבנייה אנחנו במצב קטטוני. אתה יודע מה אמרה לי נציגת העירייה בטלפון? שאתקשר להתלונן על השכנים שלי כדי שהם יקבלו דוחות. זה נשמע הגיוני שאתלונן על מישהו? לא מספיק שאחרי ארבעה סגרים אני מובטלת, אני עוד צריכה לקבל בשבת ב-10:30 בבוקר דוח של 500 שקל בגלל שאין חניה ליד הבית שלי? ולא מדובר רק בי – עוד ארבעה רכבים שחנו האחד אחר השני קיבלו דוח. ראש העיר אומרת שהיא מחלקת דוחות כדי שתושבים יעברו לתחבורה ציבורית. שתעשה לי טובה, איפה יש תחבורה ציבורית בדרך הים? יש שני קווים בלבד שמגיעים פעם בחצי שעה. מה גם שבדרך אין כמעט מעברי חציה, ואם אני יורדת מאוטובוס וחוצה את הכביש אני צריכה להתפלל שאף אחד לא ידרוס אותי".

לדבריה, "זה פשוט לא לעניין לבוא ולחלק דוחות ביום שבת בבוקר, ולא לנסות אפילו להתקשר לבעל הרכב ולהגיד לו להזיז אותו. פניתי לרשות החניה, ושם נאמר לי שהם יבדקו את הנושא. במקרה הייתי בבית ביום שבו הם באו לבדוק. הם הגיעו באמצע שבוע בשעה 10:00 בבוקר. ברור שבשעה כזאת באמצע השבוע יש חניה כי אנשים נמצאים בעבודה. בואו ביום שישי לפני כניסת שבת ותראו את המצב".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה מודעת למצוקת החניה ברחוב ואינה מבצעת במקום אכיפה יזומה אלא לפי תלונות של תושבים במקרים שבהם מדובר בעבירות חנייה חמורות שמסכנות את הולכי הרגל או את התנועה בכביש".

 

רכב חונה על מדרכה בדרך הים

רכב חונה על מדרכה בדרך הים

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

30 תגובות
  1. שיפסיקו לסכן חיי אדם ולחסום את כל המדרכה!!!

    חוליגנים חוסמים אץ המדרכה ככה שילדים ואנשים עם עגלות צריכים לסכן את עצמם.
    שיחטפו דוחות וכמה שיותר!!

    גם מהתמונות אפשר להבין שלא נשארצעל המדרכה אפילו מקום לחתול…

  2. סיגל צ.

    עריית חיפה בראשותה של העבריינית המורשעת מתעלמת מהתושבים ולא עונה לפניות. ואחרי זה היא בוכה שבמשרדי הממשלה מתעלמים ממנה.
    מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך…

  3. תושבת הרחוב

    אני מסכימה מצד אחד עם התושבים- אני חווה את מצוקת החניה בכל יום, אך מצד שני אני מסכימה עם העירייה שנותנת דוחות- אין מקום ללכת על המדרכה בכלל ואנחנו צריכים לסכן את חיינו וללכת על הכביש…

  4. תשובה לניר

    אתה, שאר מופרעי הקומנדו והעבריינית המורשעת תגורשו מכאן הרבה לפני זה. חבורה של פסולת אנושית

  5. הרמונייה

    קליש חסמה מאות מקומות חנייה מסורתיים, (ללא תשלום, על מדרכות ולא על מדרכות), לא יזמה חניות אלטרנטיביות ורצתה לפטור את חברי העירייה מתשלום בכחול לבן.
    קליש הפסיקה את דילול החזירים והציפה את העיר באלפי חזירים. כיום היא מפעילה פקחים למתן דוחות חנייה כדי לממן את מיליוני השקלים לטיפולים האקדמיים בבעיית החזירים שיצרה!

  6. מביש שהם בכלל מתלוננים!! עבריינות ממש

    "חונים בצורה שלא מפריעה להולכי הרגל"
    תסתכלו בתמונה ותעברו שם בעצמכם הם חוסמים את כל המדרכה. מחייבים אנשים ללכת בכביש וילדים לחצות מצד אחד לשני כי חוסמים קטעים שלים שחייבים לרדת לכביש בגללם.
    למה רק קנסות צריך לגרור להם את הרכב כמו בתל אביב. אנחנו לא בג'ונגל והם לא יחסמו מדרכות

  7. מתניה טיקטינסקי תושב בעבר ברחוב התמר

    אין שום תמימות מהעירייה, העשרת הקופה המדוללת של העיריה ולא דבר אחר. נאיביות לחשוב שיש דאגה לתחבורה ציבורית טובה בדרך הים היא צחוק מהתושבים.

  8. נואש חנייה

    למתלהמים, או שיש לכם חניות פרטיות, או שאין לכם רכבים פרטיים, או שאתם מוטציה שרואה רק את הבלטות שעליהן אתם דורכים!

  9. חיפאית לשעבר

    לפי התמונות בכתבה, בעיקר מרח' שונת הכרמל, אין מעבר להולכי רגל על המדרכה. בדרך הים בקושי יש, ודאי לא עם עגלת תינוקות.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש לא מסכים שבגלל שאין חניה אז אפשר לחסום את המידרכות ולסכן הולכי רגל למינהם.
    מצד שני חייבים למצוא פיטרונות חניה הוגנים לתושבים.
    לא מסכים אם חלופת הרכבים הפרטיים בתחבורה ציבורית לא במצב הנוכחי ולא בעתיד הקרוב..
    מסכים שידיחו את רשעת העיר בהקדם.

  11. שלמה

    חבל שהגב' קליש, נגד תחבורה צבורית שיתופית ירוקה כדוגמת מיזם קאר 2 גו שפעל בחיפה. מיזם שהתנגדה לו, ולא איפשרה לו להמשיך לפעול. המיזם חסך מקומות חניה, ומנע זיהום אוויר. חבל…

  12. פתרון לחניה על מדרכות

    למי שהרכב מפריע לעבור , תמיד ללכת עם צרור מפתחות שפונה החוצה כשעוברים ליד רכב כזה …

  13. ניר ש.

    את העבריינית המורשעת זה לא מעניין. יש למטונפת הזאת אוטו שכולנו משלמים עליו.

  14. עיריית חיפה מרוויחה כסף מהעוולות שהיא עושה

    הוועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה בסיוע פעיל ועקבי של ועדת הערר לתכנון ובניה מחוז חיפה אישרו בסיטונאות תמ"א 38 אחרי תמ"א 38 כאילו בכדי להגן על תושבי הכרמל מפני איומים בליסטיים ורעידות אדמה. כל האזהרות שהוועדות מאשרות ציפוף אוכלוסיה בלתי סביר ועומס על תשתיות נדחו בבוז . אז עכשיו לא רק שצריך להנות מתוצאות העיוורון המכוון של שתי הועדות אלא גם צריך לשלם לעיריית חיפה כסף על החניית המכונית ליד הבית בשכונה הצופה. לפחות המטרה טובה: לפרנס טונות של פקידי עירייה מיותרים.

  15. בעיני מביש שיש כתבים שנותנים במה למי שנראים כביריונים

    אני מתבייש שזה מדווח כך בכלבו, ולא שיש ביריונים שחוסמים מדרכות למעבר.

  16. לא טייס

    אתמול, אחרי 3 סיבובים ברדיוס של קילומטר מהבית נואשתי מלמצוא חנייה ואז ניסיתי להמריא עם מכוניתי אל הגג הבניין אבל לא הצלחתי ולבסוף – חניתי על המדרכה. עכשיו אני מחכה לדו"ח של לוחמי קליש!

  17. אדם מודרני

    קליש ממש מגעילה, קניתי פסנתר כנף אבל אין לי מקום בבית ולא במחסנים של הבניין. למה קליש המכשפה לא מארגנת לי מחסן לפסנתר מתחת לבית?
    למה עירייה צריכה לספק פתרון לרכוש פרטי? מי שדורש שמהכסף הציבורי יארגנו לו חניה אז שייתן לכלל הציבור להשתמש באוטו שלו – אני בעד.
    ומה זה האמירה השטותית הזאת "לא היה מקום אז חניתי על המדרכה"? כמו שהולכי רגל לא אמורים ללכת בכביש מכוניות לא אמורות לחנות על המדרכה. מי שקנה אוטו כשהוא יודע שאין לו חניה בטאבו שלא יבוא בטענות.
    מחר אני אקנה חללית, גם אז יצטרכו לבנות לי חניה?

  18. חניה לכל

    מותר לחנות על מדרכות כל עוד משאירים מעבר. תלחמו על זכותכם לחיות בני חורין בממלכה היהודית שרוצה להשאיר אתכם בבית בשבת.

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תאכלו דוחות ישמאלנים מגעילים שנותנים לאישה עם תינוק בעגלה ללכת בכביש

  20. גיא

    מגיע לכם ישמאלנים מגעילים שנותנים לנשים עם תינוק בעגלה ללכת בכביש

  21. גדי

    זה נראה לא טוב ,הפעם ראשת העיר צודקת וטוב שיש אכיפה זה שיש משפחות שיש להם שתיים או שלושה רכבים לא מצדיק לחנות על מדרכה ולהאשים את ראשת העיר שאין חנייה כשקניתם את הנכס ידעתם שיש לכם חנייה אחת פרטית ומה דבחוץ אמור להיות ציבורי אבל כולם היום מחזיקים שתיים או שלושה רכבים ומאשימים תכנון שהיה נהוג כמעט במשך 65 שנה רק בשנים האחרונות בכל בניין שבונים מתכננים שתי חניות אם לא טוב לכם תעזבו אל תהיו עבריינים תחנו ותחסמו את המדרכה תסכנו ילדים קטנים ותאשימו אחרים לא טוב לכם תמכרו את הרכבים ותישארו עם רכב אחד כי כשעברתם למקום שאתם גרים בו תיכננו את זה לרכב אחד ולא יותר בהצלחה לפקחים וטוב שיש מי שנותן דוחות לעבריינים גם בשבת הדבר שכתוב בכתבה להתקשר ולבקש להזיז כת הרכב פשוט הזוי אותו עבריין צריך לגרור לו את האוטו וממש לא להתקשר אליו ולהתחנן שיזיז את הרכב כאשר במודע הוא עבריין

  22. איילון

    העיקר הוציאו את car2go מהעיר.. למה? עד שהיה פתרון שנודע לסייע בבעיית החניה וזיהום האוויר בעיר

  23. דין דין

    העיריה עובדת גם בשבת.לא עובדים באמצע השבוע אז בשבת? מי שאין לו חניה שישבור את הגדר ויחנה בחצר אין לו חצר אז יש לו בעיה.

  24. תשובה לגדי

    כאשר גב' קליש תצהיר שלמשפחתה יש רק רכב אחד – נאומך חוצב הלהבות יהיה רלוונטי!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר