מרכז החינוך ליאו באק (צילום: בועז כהן)
מרכז החינוך ליאו באק (צילום: בועז כהן)

העירייה הודיעה: תלמידי ליאו באק ילמדו בשנה הבאה ברמת הנשיא

העירייה הודיעה הערב כי נענתה לפניות הורי בית הספר ליאו באק לאיתור מבני חינוך חילופיים, למרות חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה כי ניתן להחזיר את בית הספר לפעילות מלאה מיד בתום הליך פינוי האזבסט. הורים לתלמידים בליאו באק הופתעו לשמוע, לראשונה, על החלטת העירייה מ"כלבו - חיפה והקריות". הורים ברמת הנשיא זועמים: "שוב העירייה נוקטת צעדים חד צדדיים"

פורסם בתאריך: 16.6.21 20:51

עיריית חיפה הודיעה הערב (רביעי), כי תעמיד לטובת תלמידי מרכז החינוך ליאו באק את מבני החינוך ברמת הנשיא וכן את מבנה העירייה, בית רות. במקביל, בוחנת העירייה פתרונות מיטביים לגני הילדים.

בהודעת העירייה נמסר: "כמענה לפניותיהם של הורי בית הספר ליאו באק ולמרות חוות דעת המשרד להגנת הסביבה כי ניתן להחזיר את בית הספר לפעילות מלאה מיד בתום הליך פינוי האזבסט, נענתה ראש העירייה לבקשת ההורים לאיתור מרחבי למידה חילופיים. עיריית חיפה רואה לנגד עיניה את טובת ילדי העיר ורווחתם האישית והחינוכית ופועלת למתן מענה ופתרון כולל המשקלל את מגוון הצרכים של תלמידי רמת הנשיא וליאו באק".

עוד נמסר, כי בית הספר רמת הנשיא יעמוד לרשות תלמידי ליאו באק במהלך שנת הלימודים הקרובה ובית רות יעמוד לרשותם עד מארס 2022, אלא אם תחליט נציגות ההורים לשוב לבית הספר עוד קודם לכן. "צוות הפיקוח של עיריית חיפה יעקוב מקרוב אחר הליך הסרת האזבסט והשלמתו לפי המחויב בחוק ובתיאום מלא עם המשרד להגנת הסביבה, כפי שהתחייב האחרון בפגישה עם ראש העירייה ומנכ״ל ביה״ס ליאו באק בישיבה שהתקיימה בלשכת ראש העירייה", נמסר בהודעת העירייה.

ביום ראשון הקרוב תקיים ראש העירייה עינת קליש רותם מפגש עם הורי התלמידים בליאו באק ואת תושבי השכונה הסמוכה לבית הספר. הרשמה למפגש כאן >>>

בחודש ינואר האחרון הצליחה העירייה להפתיע את תושבי שכונת רמת הנשיא, כאשר הודיעה, כי בית הספר השכונתי לא ישמש בית ספר יסודי אלא חטיבת ביניים עבור ילדי השכונות נווה דוד, שער העלייה, נאות פרס ורמת הנשיא. מהעירייה נמסר אז, כי נערך מיפוי של הצרכים החינוכיים בחיפה במסגרת תוכנית אב לחינוך בעיר. "לאחר איסוף הנתונים הנוגעים לחינוך בשכונות מערב חיפה ובהמשך לתוכנית להתחדשות של שכונות החוף הוחלט שבמבנה בית הספר ברמת הנשיא תיפתח חטיבת ביניים חדשה מכיוון שבכל האזור אין חטיבת ביניים", נמסר בהודעת העירייה.

העירייה הוסיפה בהודעתה להורים, כי בית הספר היסודי נירים בנווה דוד יעבור חידוש, שיפוץ והתאמה וישרת את ילדי נווה דוד ורמת הנשיא. תלמידי רמת הנשיא שלומדים היום בבית הספר אילנות יוכלו לבחור אם להמשיך בלימודיהם באילנות או לעבור לנירים. כמו כן, תלמידי רמת הנשיא שיבחרו לסיים את הלימודים באילנות יוכלו לבחור בין חטיבת הביניים החדשה ברמת הנשיא לחטיבת הביניים חוגים, שאליו משויכים תלמידי אילנות, ואלו שיירשמו לנירים החל משנת הלימודים תשפ"ב ילמדו בהמשך בחטיבת הביניים רמת הנשיא.

 

 

גם הפעם, מתברר, הצליחה העירייה להפתיע את תושבי רמת הנשיא. נציגים של ועד השכונה אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות": "הופתענו לשמוע ששוב עיריית חיפה מבצעת מחטפים חד צדדיים. אחרי שהובהר בפגישה עם אחראית תיק החינוך שיפתחו במבנה בית הספר שבשכונה חטיבת ביניים צומחת וזמנית, עד אשר תיבנה חטיבה עליונה בדרום נאות פרס, עכשיו יש שוב שינוי, כאילו הניסיון הנ"ל נכשל. ההתעקשות של עיריית חיפה לא לפתוח בית ספר יסודי – שנבנה מראש ואושר על ידי משרד החינוך – לא ברורה. הצענו שיעבירו את בית הספר נירים למבנה החדש, והמבנה של בית הספר נירים, לאחר שישופץ, יוכל לאכלס את תלמידי חטיבת הביניים. מה גם שנירים קרוב יותר לקו המטרונית. לצערנו, עיריית חיפה בוחרת לנהוג בחוסר שיתוף פעולה בניגוד להבטחות עבר. כבר כעת ניתן למלא בית ספר יסודי על כל שש שכבותיו משני גני העירייה המלאים בשכונה וכיתות ילדי השכונה שנמצאות בבית הספר אילנות. יחד עם ילדי נירים בית הספר יהיה שוקק ומלא, ולא חטיבה צומחת של 60 ילדים בלבד בכיתה ז' (כפי שהצהירה מחזיקת תיק החינוך).

ההורים הוסיפו: "כולנו תקווה שמישהו שם בעירייה יתעשת, וגם אם יבחרו להעביר לפה את תלמידי ליאו באק, אז שיאפשרו לילדי השכונה גם כן להירשם. בקיצור, כמו תמיד רב הנסתר על הגלוי, ולמרות ההצהרות של עבודה בשיתוף פעולה עם ההורים, בעירייה נוהגים שוב בחד צדדיות. כולנו תקווה שיחזרו לעבוד בתיאום התושבים וההורים שאנחנו מייצגים".

הורים לתלמידים בליאו באק הופתעו מהודעת העירייה ושמעו עליה לראשונה הערב מ"כלבו – חיפה והקריות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רם

    האם זה כולל את החטיבה – או שליאו באק והעירייה נוטשים את התלמידים הצעירים?

  2. רומי

    הבית ספר הזה חייב שיפוץ במהירות האור.. העיקר עשו חדר טכנולוגי ומעבר לזה הבית ספר במצב קטסטרופלי.. שירותים מזוהמים כיתות לא ראויות ללמידה..
    נחשב לבית ספר טוב?! עשו משהו בנידון..

  3. הורה בליאו בק

    גם תושבי רמת הנשיא צודקים. כל זה קורה בגלל חוסר היערכות במשך עשור ועכשיו עושים הכל ברגע האחרון.

  4. מאיר

    לפעמים נדמה שהנהלת העיריה כמו ילדים קטנים ולא חכמים עושה דווקא להכעיס ובניגוד לאינטרסים של תושבי רמת הנשיא .

  5. חסן שוקרי

    ם הפעם, מתברר, הצליחה העירייה להפתיע את תושבי חיפה , תלמידי קרית אליעזר ילמדו בתיכון אליאנס. ואילו תלמידי אליאנס ילמדו בכפר גלים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר