עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)
עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)

"הר הזבל" של חיפה במרכז תביעה שהגישה חברת נמלי ישראל נגד העירייה

חברת נמלי ישראל (חנ"י), בעלת השטח המכונה "הר הזבל", מבקשת מבית משפט השלום בחיפה להוציא לעירייה צו פינוי וסילוק יד מהשטח, המשמש אותה במשך עשרות שנים לצורך שפיכת אשפה מכל רחבי העיר. לטענת חנ"י, פניותיה בנושא לעירייה לא נענו

פורסם בתאריך: 8.7.21 09:44

חברת נמלי ישראל (חנ"י) הגישה נגד עיריית חיפה תביעת פינוי וסילוק יד מ"הר הזבל".

הר הזבל הוא שטח, שלטענת חנ"י מוחזק על ידי העירייה ושימש אותה במשך עשרות שנים כמזבלה לשפיכת אשפה שנאספה מרחבי חיפה. אשפה זו נערמה בהיקפים גדולים לכדי "הר זבל".

בתביעה נטען, כי רשות הנמלים והרכבות (חברת נמלי ישראל בגלגולה הקודם – ב"כ), בעלת השטח, דרשה מהעירייה עוד בשנות ה-90 של המאה שעברה להפסיק את השימוש בשטח ולפנותו, אלא שהדרישה שלא נענתה מצד העירייה. עוד נטען, כי בעקבות הליכים משפטיים שנקטה רשות הנמלים והרכבות נגד העירייה, נחתמו במהלך השנים מספר הסכמים בניסיון ליישב את המחלוקות בין הצדדים מחוץ לכותלי בית המשפט, תוך הסכמה על הקפאת ההתיישנות ותוך הסדרת מנגנונים, שיביאו בסופו של יום לפינוי האשפה מהשטח, לסילוק ידה של העירייה מממנו ולהשבתו לרשות הנמלים והרכבות, כשהוא נקי ופנוי, "באופן שיאפשר לרשות הנמלים והרכבות, ולחליפתה – חנ"י, לעשות שימוש במקרקעי המושכר לצורכיה ולמטרותיה".

בכתב התביעה מפרטת חנ"י את ההתקשרות החוזית בינה ובין העירייה בנוגע למזבלה ומציינת, כי ב-2010 חתמו על תוספת שנייה להסכם המחודש שנחתם ב-2004, ולפיה תוארך תקופת ההחזקה של העירייה בשטח עד 25 בפברואר 2020. טוענת חנ"י: "לקראת ולאחר תום תקופת הארכה, פנתה התובעת לעירייה בדרישה לפנות את המושכר ולהשיבו כשהוא פנוי וריק לתובעת, או לחילופין להאריך את תקופת ההרשאה. העירייה בחרה, באופן שרירותי, כוחני וחד צדדי, שלא לפנות את המושכר בתום תקופת ההרשאה ולא בכלל, וכן בחרה שלא לחתום על הסכם להארכת תקופת ההרשאה במושכר. נכון למועד כתב תביעה זה, מחזיקה הנתבעת במשך למעלה מ-26 חודשים בשטח המושכר ללא הרשאה, ללא רשות וללא הסכמת התובעת, ואגב אי תשלום דרישות תשלום דמי השכירות".

 

 

לטענת חנ"י, לאחר פניות מצידה לעירייה, שלא זכו להתייחסות, נשלח מכתב התראה מטעמה. אלא שרק לאחר שתי תזכורות נוספות זכתה מהעירייה ל"מענה לאקוני, רפה, מזלזל (ולפי נוסחו אולי אף אוטומטי) וללא כל התייחסות עניינית לתוכן הפניות החוזרות, לפיו הפנייה התקבלה, הועברה לגורמים המוסמכים והרלוונטיים בעירייה, וכי לאחר סיום הבחינה, תישלח תשובה. בהמשך להתנהלות העירייה המזלזלת והלא עניינית, לא התקבלה כל תשובה עד מועד זה", לשון כתב התביעה.

חנ"י מבקשת בית משפט השלום בחיפה להוציא צו לסילוק ידה של עיריית חיפה באופן מיידי מכל השטח המוחזק על ידה ולחייבה לפנות משם "כל אדם, אשפה, פסולת וחומר עודף או מזהם אחר וניקויו; ובנוסף להורות על פיצול סעדים, לצורך הגשת תביעה כספית עתידית על ידי חנ"י נגד העירייה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה, כי העירייה תגיב, כמקובל, בבית המשפט.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי

    "הצלחה" נוספת בשרשרת ההצלחות של ראש העיר קליש לעצבן את הרשויות ולהסתכסך איתן.
    לאזרחים המריבות והסכסוכים הנ"ל עולים ויעלו עוד הרבה כסף.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר