מד סוכר מתקדם של כללית (צילום: באדיבות כללית)
מד סוכר מתקדם של כללית (צילום: באדיבות כללית)

יום הסוכרת הבינלאומי חל היום: כללית מציעה מד סוכר מתקדם וייחודי מסוגו בעולם

ייחודה של המערכת החדישה שמציעה כללית הוא בניטור רמות הסוכר בדם באמצעות חיישן תת עורי המוחלף אחת לחצי שנה במקום אחת ל-14-7 ימים. היא מוצעת לסובלים מסוכרת מסוג 1 (סוכרת נעורים), בני 18 ומעלה ללא עלות

פורסם בתאריך: 14.11.21 13:48

מחלת הסוכרת הפכה בשנים האחרונות למגפה, ושכיחותה מוסיפה לעלות. בעבר שכיחות הסוכרת בארץ הייתה לא יותר מ-4-2 אחוז, כיום שכיחותה היא כ-8 אחוז, והמספרים עדיין גדלים מדי יום.

הסוכרת מחולקת לסוכרת מסוג 1 – סוכרת נעורים, וסוכרת מסוג 2 – סוכרת המבוגרים או של מטופלים הסובלים מהשמנת יתר. סוכרת מסוג 2 נפוצה יותר, אך אותה ניתן למנוע אותה וכן לטפל בה ולמנוע את סיבוכיה. סוג נוסף של סוכרת הוא סוכרת הריונית. חלק מהנשים מתאוששות ממנה לאחר הלידה, אך חלק נשארות עם המחלה לכל חייהן.

סיבוכי סוכרת הם בין הגורמים העיקריים למחלות לב, אי ספיקת כליות, אובדן ראייה וקטיעת גפיים. אין אף איבר בגוף שאינו מושפע מהסוכרת, כולל מערכת העצבים ומערכת המין והרבייה בשני המינים.

איזון רמות הסוכר בדם הוא אתגר הניצב בפני כל חולה סוכרת. האתגר משמעותי יותר כאשר מדובר בחולי סוכרת מסוג 1, הנדרשים לבצע מספר בדיקות מדי יום על מנת להגיע לאיזון. לנוכח הקושי באיזון הסוכר, כללית מציעה למטופלי סוכרת מסוג 1 מד סוכר רציף, חדיש וייחודי מסוגו בעולם, המתאים לשימוש למשך כחצי שנה ללא צורך בהחלפת חיישן (סנסור) אחת ל-14-7 ימים. מדובר במד סוכר בשם Eversense XL, שהוא הראשון והיחיד בעולם המאפשרת ניטור רמות סוכר עד 180 יום ברמת דיוק יוצאת דופן. המערכת, המספקת התרעות על ירידה או עלייה ברמות הסוכר בדם, כוללת חיישן המוחדר מתחת לעור, משדר חכם עם רטט ואפליקציה לניהול נתונים. שלא כמו במערכות אחרות לניטור סוכר, הדורשות החלפות חיישנים בתדירות גבוהה יחסית, המערכת הזו, המיוצרת על ידי חברת Senseonics האמריקאית, נחשבת למכשור רפאי מהעידן החדש והמתקדם. של ניטור רציף ללא צורך בהחלפת חיישן.

המערכת החדישה מעבירה התרעות לנייד, ובנוסף רטט ייחודי על הגוף מאותת כשיש ירידה או עלייה ברמות הסוכר, גם כאשר האפליקציה אינה בקרבת מקום. המטופל מצידו, לאחר החדרת החיישן לזרוע, מדביק מעל אזור החיישן מדבקה יומית, שאליה מתחבר המשדר. בשיטה זו ניתן להסיר את המשדר החכם ולהחזירו בכל רגע בלי לפגוע בפעילות החיישן. במקרה של נפילה לא צפויה של המשדר, פשוט ניתן להדביקו בשנית.

במחקר קליני התערבותי שנערך בכללית בקרב 22 מטופלים נצפתה שביעות רצון גבוהה מאוד מהמערכת. כמו כן נצפה שיפור באיזון רמות הסוכר בקרב המשתמשים. המטופלים דיווחו שהמערכת מקנה להם תחושת ביטחון בקבלת מידע רציף של רמות הסוכר בדם, גמישות טובה יותר לעומת סנסורים אחרים שהשתמשו בהם קודם לכן ורמות דיוק טובות יותר.

המערכת החדשה מוצעת לחולי סוכרת מסוג 1 מעל גיל 18, העונים להתוויות סל הבריאות הציבורי

למד סוכר רציף. היא ניתנת למטופלים. ללא עלות.

סרטון הדרכה למערכת מד סוכר רציף:

 

כארגון מקדם בריאות מציעה כללית פעילויות וסדנאות לשמירה על אורח חיים בריא במגוון רחב של תחומים. חלקן הן סדנאות איזון סוכרת. בסדנאות המטופלים לומדים כיצד לשנות הרגלי הצריכה שלהם ולחיות אורח חיים בריא. בין הסדנאות: "מפות שיחה"- שישה מפגשים של שעה וחצי, בהם אחיות נותנות יידע וכלים להתמודדות אישית ורגשית של המטופלים עם המחלה, תוך שימוש באמצעי המחשה שונים וניהול קבוצת תמיכה. הסדנאות מתקיימות בעברית ובערבית; סדנאות "אורח חיים וטיפול עצמי" – סדנאות של שבעה מפגשים, המונחות על ידי דיאטנית, רופא ופיזיולוג מאמץ, חינוך וקידום בריאות. המשתתפים מקבלים ערכת הדרכה המפרטת על המחלה ודרכי ההתמודדות עימה. הסדנאות ללא תשלום.

בנוסף, מפעילה כללית מרפאות סוכרת רב מקצועיות, בהן רופא מומחה לסוכרת, אחות סוכרת, עובדת סוציאלית ודיאטנית ומומחה לכפות רגליים. במודל עבודה זה המטופל מקבל מענה כוללני למרבית הבעיות הכרוכות במחלת הסוכרת.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר