ד"ר קרן לביא, מנהלת הפגייה, האחות ליאור שקד, מנהלת הסיעוד, וצוות המחלקה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)
ד"ר קרן לביא, מנהלת הפגייה, האחות ליאור שקד, מנהלת הסיעוד, וצוות המחלקה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

פגיית הבוטיק שזכתה שש פעמים בתואר הפגייה המצטיינת בחיפה ובצפון

מרפאות ייחודיות, צמידות לחדרי הלידה וצוות מסור ומקצועי – כל אלה מיתגו את פגיית כרמל כפגייה האיכותית בצפון. מנהלת המחלקה ד"ר קרן לביא נבו: ""מטרתנו היא להעניק טיפול מיטבי ומקצועי לילודים ולפגים, תוך שיתוף פעיל של ההורים בתהליך הטיפול וההסתגלות, מרגע הלידה, במהלך האשפוז ועד השחרור הביתה במצב של בריאות והסתגלות מרבית, ואם לאחר מכן במרפאת מעקב פגים"

פורסם בתאריך: 21.11.22 12:01

לידה היא אחד האירועים המשמחים ומרגשים בחיי המשפחה, אולם לידת פג היא אירוע בלתי צפוי, המלווה בחששות ומעמיד בפני ההורים אתגר שמחייב עזרה ותמיכה מהצוות הרפואי. מנהלת מחלקת הפגים בכרמל, ד"ר קרן לביא נבו: "מטרתנו היא להעניק טיפול מיטבי ומקצועי לילודים ולפגים, תוך שיתוף פעיל של ההורים בתהליך הטיפול וההסתגלות, מרגע הלידה, במהלך האשפוז ועד השחרור הביתה במצב של בריאות והסתגלות מרבית".

פג הוא כל תינוק שנולד לפני השבוע ה-37 להריון. מדי שנה נולדים בעולם כ-15 מיליון פגים. בישראל, 10 אחוז מכל התינוקות בישראל נולדים בטרם עת (פגים), כלומר: כ-16 אלף תינוקות נולדים פגים בשנה. פגים נמצאים בסיכון לתחלואה קשה ולסיבוכים רפואיים.

צוות הסיעוד במחלקה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

צוות הסיעוד במחלקה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

לכבוד יום הפג הבינלאומי, פגיית כרמל, בניהולה המוצלח של ד"ר קרן לביא נבו ומנהלת הסיעוד ליאור שקד, ערכו פסטיבל של ממש שכלל שלל רב של פעילויות חשובות, מחבקות ומחזקות.

אז מה היה לנו שם? ערכות מתנה להורים עם ספר ילדים מיוחד על פגים; שלט לרכב ותמנון פגים (בובות תמנון סרוגות המדמות את החוויה ברחם); עוגה מפוארת; קאפקייקס מפנקים וכיבוד בשפע; מסז'ים גם לצוות וגם להורים, שכל כך צריכים את זה; צלמי מגנטים שבאו לצלם זיכרונות קטנים, מפגש עם הורים לילדים, בוגרי פגייה שבאו לשתף בחוויה האישית שלהם ולחזק. והייתה גם הגרלה מיוחדת של צילומי ניו בורן, וכמובן – שעת קנגורו (עור לעור של הפג עם ההורה), שאף פגייה לא שלמה בלעדיה.

גיבור על. פג בפגיית כרמל (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

גיבור על. פג בפגיית כרמל (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

מנהלת הסיעוד של המחלקה ליאור שקד: "חזון המחלקה שלנו הוא להעניק טיפול מיטבי ומקצועי לילודים ולפגים, תוך שיתוף פעיל של ההורים בתהליך הטיפול וההסתגלות, מרגע הלידה, במהלך האשפוז ועד השחרור הביתה במצב של בריאות והסתגלות מרבית".

 

 

במחלקה עובד צוות רחב של רופאים מומחים בנאונטולוגיה, אחיות מוסמכות עם הכשרה בטיפול נמרץ פגים, אחיות יועצות הנקה, רוקח, דיאטנית, מרפאה בעיסוק, פיזיותרפיסטית, עובדת סוציאלית וליצן רפואי.

מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל, פרופ' עופר לביא: "מחלקת פגים במרכז הרפואי כרמל היא פגיית בוטיק שזכתה שש פעמים בתואר פגייה מצטיינת. הפגייה בכרמל שמה דגש על טיפול אישי ומקצועי רב תחומי במהלך האשפוז ולאחר השחרור באמצעות מרפאת מעקב פגים".

צוות הסיעוד בטיפול במחלקה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

צוות הסיעוד בטיפול במחלקה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

ומה אומרים הורי הפגים?

"פגיית כרמל, לא סתם אתם זוכים ב'פגיה המצטיינת' שנה אחרי שנה. השפע, האכפתיות, המחשבה והחום והאהבה שהענקתם לנו היום הם רק טעימה ממה שקורה אצלכם כל השנה, אז תמשיכו בעבודת הקודש שלכם, וכמה שהמטופלים שלכם קטנים, ככה אתם אלופים וגדולים מהחיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר