פרופ' טומקינס, ד"ר וולף וד"ר שוורץ בכנס (צילום: אלי דדון)
פרופ' טומקינס, ד"ר וולף וד"ר שוורץ בכנס (צילום: אלי דדון)

מיזמים חדשניים של מומחי כרמל הוצגו בכנס "בריאות – ישראל"

ד"ר עלוית וולף וד"ר שרון שוורץ ממחלקת עיניים הציגו את המיזם "מרפאת עיניים היברידית", שמהווה פתרון לבעיית העומסים במרפאות; ד"ר נטליה גולדברג, מנהלת מכון הרנטגן בכרמל, וד"ר ריאד חדאד, מנהל המחלקה הכירורגית ב', הציגו את מערכת הניווט לגידולי סרטן, מהמתקדמות ביותר בעולם הפועלת בלעדית בארץ במרכז הרפואי כרמל

פורסם בתאריך: 5.12.22 11:44

שנה לאחר שד"ר עלוית וולף ממחלקת עיניים של המרכז הרפואי כרמל עמדה על במת מיזמי החדשנות של ישראל, כדי לשכנע למה מיזם "בדיקת חדות ראייה מרחוק" שווה השקעה ופיתוח, היא עשתה זאת שוב. השבוע עמדה ד"ר וולף, לצידה של ד"ר שרון שוורץ, גם היא ממחלקת העיניים של כרמל, על בימת כנס "בריאות – ישראל" (health.il), וביחד הציגו את המיזם "מרפאת עיניים היברידית" של המחלקה בכרמל, שנבחר למחזור הראשון כאקסלרטור של קהילת רפואה מרחוק של משרד הבריאות. את השתיים ליווה מנהל המחלקה, פרופ' אורן טומקינס.

ד"ר נטליה גולדברג וד"ר ריאד חדאד בכנס (צילום: אלי דדון)

ד"ר נטליה גולדברג וד"ר ריאד חדאד בכנס (צילום: אלי דדון)

כנס health.il, שנערך זו השנה הרביעית באקספו תל אביב, מושך אליו את מיטב החברות וגופי הבריאות מהארץ ומחו"ל. בכנס נפגשים מיטב המוחות מכל עולמות הבריאות והרפואה, שמציגים את מיזמי החדשנות הטובים ביותר. גם השנה השתתפו בכנס טובי הרופאים והחוקרים של כרמל והציגו חדשנות פורצת דרך.

ד"ר נטליה גולדברג מציגה בכנס (צילום: אלי דדון)

ד"ר נטליה גולדברג מציגה בכנס (צילום: אלי דדון)

ד"ר נטליה גולדברג, מנהלת מכון הרנטגן בכרמל, וד"ר ריאד חדאד, מנהל המחלקה הכירורגית ב', הציגו את מערכת הניווט לגידולי סרטן, מהמתקדמות ביותר בעולם הפועלת בלעדית בארץ במרכז הרפואי כרמל. ד"ר גולדברג וד"ר חדאד הציגו את תהליך ההטמעה של טכנולוגיית הנביגציה לטיפול מלעורי בגידולים בכבד ובכליה. המערכת החדשה, שנכנסה לכרמל רק לפני כשנה, כבר רושמת אחוזי הצלחה מרשימים בהצלת חיים באמצעות דיוק הטיפול ובהגעה לגידולים במקומות מורכבים באמצעות ניווט ממוחשב ומתקדם. נכון להיום הצוות המשולב של מכון הרנטגן המיומן של כרמל, יחד עם הכירורגים, יכולים לטפל בו בזמן בחולה עם תשעה גידולים בכליות, להזריק בדיוק מרבי את החומרים לכל הגידולים, ובכך לחסוך מהמטופל ניתוחים מורכבים ומסובכים עד כדי סכנה של הוצאת שתי הכליות ולעיתים גם עד מוות.

 

 

ד"ר וולף עדכנה כי בדיקת חדות הראייה היא כה משמעותית, עד כי ב-30 אחוז מהביקורים החוזרים במרפאה, בדיקת חדות הראיה היא כל מה שצריך. אלא שלדבריה, בשל העומסים במרפאות והתורים הארוכים, המפגש החוזר עם המטופל מתקיים רק כעבור כחצי שנה, ובזמן הזה הראייה שלו יכולה להיפגע. לכן, לדבריה, בדיקת חדות הראייה וירטואלית בשליטה מרחוק יכולה לתת פתרון מצוין לבעיה.

ד"ר שרון קמה, מנהלת מערך האיכות והבטיחות והאחראית על החדשנות בכרמל, אמרה: "זה מרגש ומעורר השראה לסכם עוד שנה של יוזמה והטמעת חדשנות מעשית באמצעות מרכז  החדשנות שלנו. תודה ל-Health.il שהזמינו אותנו להציג ולהשתתף. במרכז החדשנות בכרמל אנחנו ממשיכים ליזום ולפתח בכל יום. מרגש לראות איך יוזמות אלה קורמות עור וגידים ומחוללות מהפיכות קטנות לטובת טיפול טוב יותר, זמין ובטוח למטופלים שלנו".

שותפה להפקה ולהצלחת הכנס: חלי רוסטוקר מובילת החדשנות של המרכז הרפואי כרמל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר