מנכל צים אלי גליקמן, ד"ר קרן לביא נבו ומנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג (צילום: אלי דדון)
מנכל צים אלי גליקמן, ד"ר קרן לביא נבו ומנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג (צילום: אלי דדון)

המרכז הרפואי כרמל: מכשיר חדשני יאפשר אבחון מדויק של בעיות לב בפגים וילדים

הפגייה ומחלקת הילדים במרכז הרפואי כרמל התחדשה במכשיר אולטרסאונד ואקו לב מהמתקדמים ביותר בעולם. המכשיר החדש מאפשר לסרוק גם את לבבות הפגים הקטנים ביותר ברזולוציה ובאיכות הגבוהה ביותר. ד"ר קרן לביא נבו מנהלת הפגייה: "המכשיר החדש ישדרג משמעותית את יכולות האבחון שלנו"

פורסם בתאריך: 19.12.22 14:04

מכשיר אולטרסאונד ואקו לב, מדגם EPIQ פרימיום של חברת פיליפס העולמית, שעלותו כרבע מיליון שקלים, נתרם לפגייה ומחלקת הילדים של המרכז הרפואי כרמל על ידי חברת צים. מנכ"ל החברה אלי גליקמן ובכירים נוספים השתתפו בטקס הסרת הלוט מעל המכשיר לצד נציגי מחלקת ילדים, הפגייה והנהלת בית החולים.

הנהלת צים ונציגי כרמל בטקס הענקת המכשיר (צילום: אלי דדון)

הנהלת צים ונציגי כרמל בטקס הענקת המכשיר (צילום: אלי דדון)

לדברי ד"ר יפעת ניר דוד, קרדיולוגית ילדים בכרמל, מדובר במכשיר חיוני וקריטי לצורך אבחון ובחירת הטיפול הנכון בבעיות לב בפגים, ילודים וילדים. "עד היום היכולת שלנו לראות במדויק את כלי הדם הקטנים בליבם הקטן של הפגים הייתה מוגבלת בגלל רזולוציות נמוכות במכשירים הישנים. כניסתו של המכשיר החדש מקפיצה אותנו משמעותית קדימה ביכולות האבחון והענקת הטיפול המיטבי לילדים ולפגים", מסבירה ד"ר ניר דוד.

ד"ר יפעת ניר דוד עם המכשיר החדש (צילום: אלי דדון)

ד"ר יפעת ניר דוד עם המכשיר החדש (צילום: אלי דדון)

מנהלת הפגייה בכרמל, ד"ר קרן לביא נבו, מוסיפה, כי בשל יכולותיו המתקדמות של המכשיר החדש ורמת הרזולוציה המאוד גבוהה שלו, הוא יאפשר לצוות לראות בדיוק רב את כלי הדם הקטנים של התינוקות והפגים. לדבריה, המכשיר החדש מצויד במתמרים קטנים המותאמים לתינוקות ופגים, ובנוסף הוא נרכש עם תוכנת עיבוד תמונה ופענוח מהמתקדמות ביותר בעולם. "לחלק מהפגים יש בעיות לבביות אופייניות לפגות, לחלקם יש מומי לב ופגמים נדירים, ולכן המכשיר מאוד חיוני ויעזור לנו בביצוע אבחנות מדויקות יותר והתאמת הטיפול", אומרת ד"ר לביא נבו.

 

 

פגיית כרמל נמנית עם מרכזי המצוינות המובילים של בית החולים, וכבר שש שנים ברציפות היא נבחרת לפגייה הטובה בישראל על פי מדדי משרד הבריאות. בפגייה מטופלים בשנה כ-400 תינוקות, מחציתם פגים, והיא מצוידת בכ-20 מיטות טיפול מתקדמות. צוות הפגייה עובד בשיתוף פעולה צמוד עם מומחים רפואיים רבים מתחומי קרדיולוגית ילדים, גסטרו ילדים, זיהומיות ילדים, ראומטולוגיה ילדים, נפרולוגית ילדים, אימונולוגית ילדים ונוירולוגית ילדים.

מנהל מחלקת ילדים בכרמל, פרופ' גיורא פילר, הודה לחברת צים על תרומתה הנכבדה ואמר, כי בית החולים כרמל הוא בית חולים קהילתי ורופאי מחלקת הילדים פרושים בכל רחבי הקהילה. "אנחנו ממשיכים לגדול ולפתח את שירותי המחלקה, במיוחד בתחום הקרדיולוגיה. תרומתכם היא כלי עזר חשוב ומשמעותי למחלקה, כשהמרוויחים הגדולים ביותר הם כמובן  הילדים", אמר פרופ' פילר.

מנהל בית החולים כרמל, ד"ר אבי גולדברג, הציג בפני בכירי חברת צים את חוזקות בית החולים ומרכזי המצוינות שלו, ביניהם הפגייה ומחלקת הילדים. "כשאנחנו אומרים 'כרמל מכל הלב', אנחנו מתכוונים גם לקרדיולוגית הילדים שלנו. קרדיולוגית הילדים היא מרכז מצוינות והמחלקה מאפשרת חיבור חזק לקהילה, רצף טיפול וחוויית מטופל ברמה גבוהה. תקציבי הפיתוח הם, לצערנו, קטנים ומצומצמים, ולכן תרומתכם מאוד חשובה ואנו מודים לכם על כך", דברי ד"ר גולדברג.

את חברת צים ייצגו באירוע: קובי ברוך, סמנכ"ל משאבי אנוש, פייגי גרינברג, מנהלת אגף משאבי אנוש, ומנכ"ל החברה אלי גליקמן שאמר: "עתיד הילדים נוגע לכולנו. אנו גאים לתרום לבית החולים. השנה חברת צים הגדילה את התרומות שלה לקהילה. תרמנו כספים רבים לגופים ולעמותות ואנו שמחים על השותפות עם בית החולים כרמל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר