איה מלאק (צילום: שדא חדיד)
איה מלאק (צילום: שדא חדיד)

כעס בדלית אל-כרמל: "למה איה שוחררה הביתה?"

משפחתה של איה חדיד מלאק שהלכה לעולמה עם העובר שברחמה כועסת על גורמי הרפואה ששלחו אותה לביתה אחרי בירור רפואי קצר בשבוע שעבר. "למה לא הכניסו אותה לשמירת היריון?", תוהה קרוב משפחה

פורסם בתאריך: 9.7.17 19:25

הסיבה למותה של איה חדיד מלאק בת ה-28 מדלית אל-כרמל ושל העובר שברחמה בשבוע ה-34 להיריונה נותרת בלתי ידועה. "מדובר במקרה נדיר ביותר, שכנראה בגלל היעדר הנתיחה של הגופה לעולם לא נצליח לברר את סיבתו האמיתית", אומרים במרכז הרפואי כרמל שאליו היא הובהלה אתמול (שבת) ושבו נקבע  מותה.

אלא שבקרב משפחתה של מלאק, שמסרבת לאפשר את נתיחת הגופה מטעמי דת, לא מקבלים את הטענה של בית החולים. "הם יכולים לטעון מה שהם רוצים", אומר עמיר חדיד, דודה של מלאק, "יש לנו את הגרסה שלנו. הם רוצים להגן על עצמם".

מלאק היתה אמורה לחגוג השבוע את יום הנישואים הראשון שלה, אבל החגיגה הפכה לאבל כבד. "אבא שלה אומר שהיא היתה בטיפול בגלל אנמיה", מספר יוסף חדיד, קרוב משפחה וחבר המועצה המקומית דלית אל-כרמל, "ביום חמישי היא אושפזה, ומסיבה כלשהי שחררו אותה. ביום שישי היא הרגישה לחצים של קוצר נשימה. המצב שלה התדרדר וביום שבת היא התעלפה. ניידת טיפול נמרץ לקחה אותה".

אחרי האשפוז קיבלו בני המשפחה את ההודעה שהעובר מת. "זה נשמע קשה", אומר חדיד, "אבל לצערי לאחר מכן קיבלנו בשורה שגם היא מתה. זה אסון שנחת על המשפחה ועל כל דלית אל-כרמל".

בכרמל אומרים כי מלאק הגיעה לבית החולים ללא דופק וללא נשימה במצב של מוות קליני. הצוות הרפואי ניסה לבצע בה החייאה אך ללא הועיל. בית החולים העביר דיווח למשרד הבריאות.

"השאלה שמדאיגה אותי, כמו כל אזרח", אומר חדיד, "היא למה לא השאירו אותה בשמירת היריון אם היא סבלה מבעיות בריאותיות ממושכות. מדוע שחררו אותה? אי אפשר היה לשחרר אותה במצב שלה, אבל מישהו החליט שכן".

בעניין האשפוז ביום חמישי נמסר מבית החולים: "המנוחה הגיעה לחדר המיון כיום וחצי לפני שנפטרה בתלונות על כאבי בטן ועל הקאות. היא עברה בדיקות ובירור רפואי של כמה שעות, שבסיומם שוחררה. בבדיקות בחדר המיון לא נמצאה בעיה רפואית המחייבת התערבות או אשפוז, ולכן היא שוחררה לביתה".

עמיר חדיד: "שחררו אשה שהיתה בסכנת חיים. זה לא בסדר מצדם. עזבו והפקירו אותה. ידעתי מההורים שלה שהיא שוחררה בסכנת חיים במקום להשגיח עליה ולתת לה את הטיפול הנכון. אנחנו חושבים שיש כאן רשלנות רפואית ממדרגה ראשונה".

הדוד מספר שלהלווייתה הגיעו אנשים רבים, גם מחוץ לדלית אל-כרמל. "היא היתה אדם עם לב זהב", סיפרה שכנתה, ננסי נתור, "מדהימה. פשוט חבל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר