ד"ר אילן קליין ומכשיר הלייזר החדש (צילום: ירון חזן, דוברות כרמל)
ד"ר אילן קליין ומכשיר הלייזר החדש (צילום: ירון חזן, דוברות כרמל)

בשורה לסובלים מאבני כליה: מכשיר לייזר שמסוגל לרסק גם אבנים גדולות

המרכז הרפואי כרמל הצטייד במכשיר לייזר חדשני מהמתקדמים בעולם, המאפשר לרסק ביעילות גם אבנים גדולות בדרכי השתן באופן זעיר-פולשני וכן לטפל בגידולים ובערמונית מוגדלת שפירה

פורסם בתאריך: 15.2.23 01:25

לראשונה בצפון: המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי כרמל הצטיידה במכשיר לייזר מתקדם של חברת Quanta, בעלות של כ-120 אלף אירו, המיועד לטיפול בחולים הסובלים מאבנים בדרכי השתן, גידולים וערמונית מוגדלת שפירה.

ד"ר אילן קליין, מנהל השירות האנדואורולוגי בכרמל, האחראי על תחום הטיפול באבנים בדרכי השתן, מסביר: "מכשירי הלייזר לריסוק אבנים בדרכי השתן קיימים בעולם הרפואה כבר כמה עשרות שנים. עד כה יכולנו לרסק בלייזר אבנים קטנות יחסית, ולצורך ריסוק האבנים הגדולות יותר (2 ס"מ ויותר) נדרשנו לציוד מורכב וגדול יותר, וכן לפעולה פולשנית גדולה יותר לכליה. המכשיר החדש עוצמתי יותר ומאפשר ריסוק יעיל ומהיר יותר גם של אבנים גדולות ללא צורך בחתך גדול. החתך הקטן יותר משמעו פחות כאבים, פחות סיבוכים וחזרה מהירה יותר לשגרה".

 

 

אבנים בדרכי השתן היא תופעה שכיחה, בעיקר במדינות חמות כמו ישראל. היא מופיעה יותר בצעירים ויותר בגברים, וכ-10 אחוז מהאוכלוסייה יסבלו ממנה לאורך חייהם.

ד"ר קליין: "המכשיר החדש הוא נדבך נוסף בשורה של חידושים בתחום בכרמל, כמו האורטרוסקופים החד פעמיים שבהם אנו משתמשים בביצוע הריסוקים. הציוד החד פעמי המתקדם מאפשר ראות טובה יותר עם מצלמה דיגיטלית, הגנה גבוהה יותר מפני זיהומים ואיכות של מכשיר חדש בכל שימוש. המכשיר נכנס לשימוש רק לפני כמה שבועות, וכבר הוא סייע לעשרות מטופלים.

מנהל המחלקה האורולוגית בכרמל, ד"ר יורם דקל: "מכשיר הלייזר החדש מצטרף לשורה ארוכה של חידושים וחדשנות טכנולוגית בשירות האנדואורולוגי בשנים האחרונות. בעתיד הקרוב נוכל להשתמש בלייזר החדש גם לטובת ניתוחי לייזר לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית וכן לטיפול יעיל יותר בגידולים סרטניים בשופכן ובכליה. הדאגה למטופל ולמשפחתו נמצאת בראש מעיינינו. אני סמוך ובטוח, כי שילובם של הפיתוחים טכנולוגיים עם הצוות הרפואי והסיעודי המעולה של המחלקה יבסס את השירות הטוב והאיכותי ביותר לטובת כל מטופלי חיפה והצפון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר