ד"ר ברנפלד בחדר הניתוח (צילום: מיכל קליינברג, דוברות כרמל)
ד"ר ברנפלד בחדר הניתוח (צילום: מיכל קליינברג, דוברות כרמל)

כרמל: בן 98 עבר בהצלחה ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך

למרות גילו המבוגר של חיים רוזנפלד החליטו מומחי האורתופדיה במרכז הרפואי כרמל לבצע ניתוח מורכב של החלפה מלאה של כל מפרק הירך, ורוזנפלד חזר ללכת. מנהל המחלקה האורתופדית ד"ר בני ברנפלד: "זהו ניתוח לא שגרתי במטופלים בגיל הזה, אבל החלטנו לקחת את הסיכון. אני שמח שהצלחנו"

פורסם בתאריך: 27.2.23 13:34

חיים רוזנפלד ממש לא מרגיש כבן 98, גילו הכרונולוגי. הוא הולך מדי יום לחדר כושר, נוהג ומתפקד באופן עצמאי לחלוטין. יום אחד, בהיותו בחדר הכושר, נפל רוזנפלד מההליכון ושבר את מפרק הירך. הנטייה של המומחים במקרים כאלה היא לנתח את החולה רק באופן מקומי בגלל גילם המתקדם, אלא שמבחינתו של מנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי כרמל ד"ר בני ברנפלד, גיל הוא רק מספר.

לכן הוא החליט שבמקרה של רוזנפלד, מצבו הבריאותי מאפשר ביצוע של ניתוח החלפת מפרק ירך מלא, ולאחריו החלמה מהירה עם פחות כאבים ופחות מוגבלות בניידות.

 

 

"הניתוח הזה זה נעשה רק לטובת החולה ולטובת חזרה מלאה שלו לשגרה ולפעילות", מסביר  ד"ר ברנפלד, "זהו ניתוח לא שגרתי במטופלים בגיל הזה, אבל במקרה של רוזנפלד החלטנו שעל אף שהוא בן 98 הוא יכול לעמוד בניתוח המלא. לכן כל הצוות התגייס לכך, ואני שמח שבסופו של דבר הצלחנו".

הניתוח של רוזנפלד, שארך כ-40 דקות ובוצע בהרדמה חלקית, עבר בהצלחה, וכמה ימים לאחריו רוזנפלד כבר התהלך במסדרונות המחלקה. "אני מרגיש טוב יותר", סיפר חיים יום למחרת הניתוח, "הלכתי היום ברגל, ואני מחכה לפיזיותרפיה ורוצה כבר לחזור לחדר כושר".

ד"ר ברנפלד: "אנחנו לא חוסכים מאף אחד, גם לא מחולים מבוגרים, את הטיפול הטוב והחדשני ביותר שאפשר לקבל, ואנו עושים הכל כדי להחזיר אותם לאיכות החיים ולפעילות שלהם שקדמה לפגיעה".

רוזנפלד, שעלה לארץ ממחנה השמדה בטרנסילבניה כשהיה בן 18, גר כל חייו בחיפה. כששאלנו אותו מה הסוד לחיים ארוכים הוא השיב: "אני בן אדם מאוד נוח".

 

ד"ר בני ברנפלד וחיים רוזנפלד (צילום: מיכל קליינברג, דוברות כרמל)

ד"ר בני ברנפלד וחיים רוזנפלד (צילום: מיכל קליינברג, דוברות המרכז הרפואי כרמל)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר