אלעד אליהו עם ילדיו בזמן האשפוז (צילום: דוברות בית החולים כרמל)
אלעד אליהו עם ילדיו בזמן האשפוז (צילום: דוברות בית החולים כרמל)

המטופל התעורר אחרי 79 ימים שבהם היה מורדם ומונשם

כאשר אשתו וילדיו של אלעד אליהו נדבקו בקורונה, הוא עבר באופן זמני להתגורר עם אמו. אבל הנגיף לא פסח עליהם והשניים חלו בצורה קשה. כדי להציל את חייו לאחר שמצבו התדרדר, הרופאים בבית החולים זיו בצפת הרדימו והנשימו אותו. הוא שרד כדי לספר איך ההרגשה להתעורר אחרי 79 ימים במרכז הרפואי כרמל

פורסם בתאריך: 3.4.23 19:56

לאחר 79 ימים שבהם היה מורדם ומונשם, אלעד אליהו התעורר במרכז הרפואי כרמל. מבית החולים נמסר כי במוחו של אליהו התגלו ממצאים חיוביים בבדיקת CT שגרתית, והרופאים החליטו להעיר אותו. וכך, חודשיים וחצי אחרי שהורדם בבית החולים זיו בצפת, התעורר אליהו בבית החולים החיפאי למציאות אחרת.

אליהו, הנדסאי אלקטרוניקה מקרית שמונה, בן 41 נשוי ואב לשלושה, עבר באופן זמני להתגורר עם אמו לאחר שאשתו וילדיו נדבקו בנגיף הקורונה, והוא פחד להידבק מהם. זה קרה לפני כשנה, אבל הנגיף בסופו של דבר לא פסח עליו ועל אמו, שחלו באופן קשה.

"בשלב מסוים הייתי כבר באפיסת כוחות, והמשפחה הזמינה לי אמבולנס", הוא מספר, "הגעתי לבית החולים זיו עם קשיים נשימתיים, והמצב שלי הלך והתדרדר עד שהצוות הרפואי אמר לי 'צריך להרדים ולהנשים אותך, זה הסיכוי היחיד שלך לשרוד'. פניתי בלבי לקדוש ברוך הוא ואמרתי לו 'הנני בידך ובידך בלבד', ונתתי לרופאים אישור להרדים אותי. המצב שלי המשיך להתדרדר ונהייתי מועמד לאקמו – הנשמה המיועדת לסובלים מכשל נשימתי קיצוני – ואז, במבצע מדהים, הגיע צוות של כרמל והעבירו אותי באמבולנס לחיפה. מנהל ה-ICU בכרמל ד"ר אריק עדן אמר לאחותי 'אם לא היינו מגיעים עכשיו, אני לא יודע אם אחיכם היה שורד עד הבוקר'". 

 

 

"המצב של אלעד היה ממש קשה ולא ודאי", מספרת אחותו רינת, "אני זוכרת שהלכתי לד"ר עדן והתחננתי בפניו על החיים של אחי, והוא אמר לי 'אחיך פה בשביל להבריא, הוא יוצא מכאן בחיים'. לאחר יותר מחודשיים של הרדמה והנשמה, פתאום היו לאלעד ממצאים חיוביים, וד"ר עדן אמר לנו 'זהו, אני מעיר אותו'. תהליך היציאה מההרדמה והנשמה היה קשה מאוד, אבל אז פתאום אלעד פקח עיניים".   

בתקופה שבה היה אליהו מורדם ומונשם, גם אמו נאבקה על חייה אבל המחלה הכריעה אותה. "הדבר הראשון ששאלתי ברגע שיכולתי לדבר היה מה עם אמא שלי", הוא מספר, "בהתחלה הסתירו ממני שאמא שלי נפטרה כי המשפחה פחדה שבמצבי לא אוכל להתמודד עם הבשורה, אבל בסוף סיפרו לי. זה היה קשה מאוד, הלכתי לישון בעולם עם אמא והתעוררתי לעולם בלי אמא".

אתה זוכר משהו מהזמן שבו היית מורדם?

"אני לא זוכר כלום אבל אני יודע שכל יום האחים שלי עשו עלי תורנויות, כל יום מישהו היה איתי, החברים התפללו עלי ואפילו אנשים זרים. אני רוצה להודות לכל הרופאים בכרמל שטיפלו בי במסירות נפש. הם ממש השליחים של הקדוש ברוך הוא".  

אחותו רינת מוסיפה: "אנשי הצוות היו שם לאורך האשפוז של אלעד עם הרבה אנושיות, חמלה וביטחון, וד"ר עדן בשבילי הוא כמו מלאך. הוא המלאך שהציל את אח שלי".

 

אלעד אליהו בטקס הודיה לאחר החלמתו

אלעד אליהו בטקס הודיה לאחר החלמתו

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר