פסי והיולדת הדר (צילום: אלי דדון, מיכל קליינברג, דוברות כרמל)
המטפלת פסי והיולדת הדר (צילום: אלי דדון, מיכל קליינברג, דוברות כרמל)

חדש במחלקת היולדות של כרמל: דיקור סיני, רפלקסולוגיה ודמיון מודרך

במרכז הרפואי כרמל החלה מיושמת לאחרונה תוכנית חדשנית לשילוב מיילדות אינטגרטיבית בטיפול ביולדות לפני לידה, במהלכה ואחריה. "אנחנו מאמינים בשירות המיטבי ליולדות שלנו ופועלים לקידום הרפואה האינטגרטיבית בחדר הלידה", אומר ד"ר ראובן קידר, מנהל היחידה לרפואת אם-עובר

פורסם בתאריך: 4.6.23 11:59

במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית החלה מיושמת לאחרונה תוכנית חדשנית לשילוב מיילדות אינטגרטיבית בטיפול ביולדות לפני לידה, במהלכה ואחריה. התוכנית יושמה בשיתוף המערך לרפואה משולבת במרכז הרפואי לין, תוך עיצוב מערך הכשרה משותף לאנשי צוות מאגף המיילדות ומהמערך לרפואה משולבת. את התוכנית יזמו ד"ר ראובן קידר, מנהל היחידה לרפואת אם-עובר, פרופ' עופר לביא, מנהל מערך מיילדות וגינקולוגיה, ופרופ' ערן בן אריה, מנהל המערך לרפואה משולבת בכרמל ובמרכזים הרפואיים לין וזבולון של כללית.

"אנחנו מאמינים בשירות המיטבי ליולדות שלנו ופועלים לקידום הרפואה האינטגרטיבית בחדר הלידה", אומר ד"ר קידר, "הרפואה האינטגרטיבית הוכחה כמאוד יעילה בשיפור תוצאות הלידה ובשביעות רצון המטופלות. עד כה הניסיון שלנו מעיד על הצלחות רבות בהקלה על כאב, התמודדות עם לידות ממושכות והורדת חרדה בחדר ניתוח ובחדר לידה.

גלית והיולדת נטלי במהלך הטיפול (צילום: אלי דדון, מיכל קליינברג, דוברות כרמל)

גלית והיולדת נטלי במהלך הטיפול (צילום: אלי דדון, מיכל קליינברג, דוברות כרמל)

"בשלב זה הרפואה האינטגרטיבית משולבת במשמרות הבוקר ובחלק ממשמרות אחר הצהריים, ואנחנו פועלים למתן השירות הזה 24/7. התהליך כולו מלווה בעשייה מחקרית ענפה שמטרתה לבדוק את היעילות של הטיפולים המשלימים בחדרי לידה, וכבר נעשו פה כמה עבודות חלוציות בנושא ברמה העולמית".

"רפואה אינטגרטיבית היא חלק מהצוות הרפואי המטפל ביולדות לפני הלידה, במהלכה ואחריה", אומר פרופסור ערן בן אריה, "לצורך שילוב אופטימלי של הטיפולים המשלימים, הצוות הרפואי שלנו עבר הכשרה מאוד מקיפה וייחודית. הכשרה זו מאפשרת לצוות הרפואי היכרות עם שיטות הטיפול האינטגרטיבי השונות ומקנות לו את היכולת המושכלת לכוון ולחבר בין הטיפולים ליולדות. למשל, מיילדת שחווה חרדה או שהצירים שלה אינם סדירים, יכולה לקרוא למטפלת לסייע לה, שתתאים לה את הטיפול הנדרש. הרפואה האינטגרטיבית היא חלק בלתי נפרד מהגיליון הרפואי של היולדת ומההתערבות הרפואית".

צוות חדר הלידה בכרמל (צילום: אלי דדון, מיכל קליינברג, דוברות כרמל)

צוות חדר הלידה בכרמל (צילום: אלי דדון, מיכל קליינברג, דוברות כרמל)

"יש שיתוף פעולה מדהים של הצוות הרפואי עם המטפלות", אומרת זויה אטיאס, סגנית מנהלת הסיעוד בחדר הלידה, "אני, כמיילדת, נכנסת לחדר של היולדת, מקבלת את כל המידע עליה ועושה עם עצמי חשיבה – מה יעזור לה עכשיו על מנת להתקדם, ואז אני אומרת למטפלת בדיוק מה אני רוצה שיקרה".

הדר, שילדה לאחרונה במרכז הרפואי כרמל: "הייתי מאוד בלחץ בכל מהלך הלידה. היו לי האטות דופק, ופסי, המטפלת ברפואה משלימה, שהגיעה אליי עם חיוך, ממש הרגיעה אותי. זאת לידה ראשונה שלי והייתי מאוד חרדה. פחדתי שזה יסתיים בקיסרי אבל אז פסי זירזה לי את הלידה. היא עשתה איתי עבודה עם נשימות ורפלקסולוגיה, ובאמת, לאחר מכן ילדתי. הטיפול הזה הוא ממש מתנה".

 

 

"העבודה שלנו עם היולדות נעשית בהתאם להתוויות וההפניות של הצוות המטפל – מיילדות, אחיות ורופאים", אומרת פסי, "אנחנו מנסות לעזור ליולדות במצבים שבהן הטיפול המיילדותי הקונבנציונלי לא מספיק מקדם את הלידה. למשל, במצבים של חרדה, כאב עז, מצבים של התמודדויות שונות גם ברמה הפיזית וגם ברמה הנפשית והרגשית. גם בחדר הלידה וגם בניתוחים".

מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל פרופ' לביא: "השימוש ברפואה משלימה נפוץ ביותר במהלך ההיריון. בגרמניה השכיחות שלו היא 45 אחוז, בבריטניה 60 אחוז ובשווייץ 75 אחוז. בארה"ב כ-60 אחוז מרופאי הנשים המיילדים תומכים בשילוב רפואה משלימה בהריון ובישראל כשני שליש מהרופאים המיילדים תומכים בשילוב הזה. הטיפול ברפואה משלימה ומשולבת, כחלק מהטיפול המיילדותי, מקובל היום בחדרי לידה ובמתארים מיילדותיים שונים במספר מרכזים רפואיים בישראל".

זוג לאחר לידה בכרמל (צילום: אלי דדון, מיכל קליינברג, דוברות כרמל)

זוג לאחר לידה בכרמל (צילום: אלי דדון, מיכל קליינברג, דוברות כרמל)

"ההסתכלות של הרפואה האינטגרטיבית היא התבוננות באדם שמולך וחיבור של גוף ונפש", אומרת גלית, מומחית בדיקור סיני, טכניקות מגע ותנועה ודמיון מודרך והרפיה, "פעמים רבות אני אשלב תוך כדי טיפול גם דמיון מודרך שבו אכוון את היולדת 'לפגוש' בדמיונה את העובר ולהרגיש יותר מוכנה לקראת האירוע הגדול העומד להתרחש בחייה".

נטלי, יולדת בסיכון גבוה, מספרת: "הגעתי בלי צירים בכלל, וברגע שגלית התחילה לעשות לי טיפול של לחיצות ממש הרגשתי את ההבדל. התחלתי להרגיש צירים ארוכים ומשמעותיים. הטיפול עשה שינוי ממשי. היא עזרה לי להירגע כשכבר הרגשתי מיואשת".

שירות הרפואה האינטגרטיבית בחדרי הלידה בכרמל מוצע כחלק ממבחר השירותים הניתנים ליולדות.

לפרטים נוספים >>>

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר