ד"ר ארסן שפיגלמן (במרכז) וצוות היחידה בחדר ניתוח (צילום: אלי דדון וירון חזן)
ד"ר ארסן שפיגלמן (במרכז) וצוות היחידה בחדר ניתוח (צילום: אלי דדון וירון חזן)

ניתוח משולב נדיר בוצע בהצלחה בחולה סרטן במרכז הרפואי כרמל

החולה, שסבל משני גידולים סרטניים, בחזה ובעמוד השדרה, אמור היה לעבור שני ניתוחים נפרדים. אולם צוות היחידה לעמוד שדרה וצוות ניתוחי חזה הצליחו להסיר את הגידולים בניתוח אחד, ובכך חסכו מהחולה סבל רב

פורסם בתאריך: 25.6.23 14:02

גבי (35), תושב חיפה, לא הבין מאיפה נפלה עליו הצרה הכפולה. הרופאים גילו אצלו גידול סרטני מסובך שהתחיל כגידול בריאה וחדר לתוך עמוד השדרה וסיכן את חייו. בבית חולים אחר המליצו לו הרופאים לבצע שני ניתוחים נפרדים – האחד במחלקה לניתוחי חזה להוצאת הגידול מבית החזה, והשני – כעבור מספר שבועות אצל מומחי עמוד שדרה להוצאת הגידול מעמוד השדרה. מדובר בסבל גדול מאוד לחולה, בהרדמות כפולות, בחתכים כפולים ובזמן החלמה ארוך וקשה.

כאן נכנס לתמונה ד"ר ארסן שפיגלמן, מנהל היחידה לעמוד שדרה במרכז הרפואי כרמל, שביחד עם ד"ר רונן גלילי, מנהל היחידה לניתוחי חזה, החליטו לקחת את הסיכון המקצועי ולבצע את הניתוח בפעם אחת, כששני הצוותים נמצאים בחדר הניתוח.

בניתוח ארוך ומורכב בכרמל שארך כשבע שעות, הצליחו הצוותים להוציא את הגידולים מגופו של גבי בהצלחה, וכיום, לאחר הניתוח, מצבו השתפר והוא נמצא במעקב צמוד של הצוותים המטפלים בכרמל.

ד"ר ארסן שפיגלמן מנהל היחידה לעמוד שדרה בכרמל (צילום: אלי דדון וירון חזן)

ד"ר ארסן שפיגלמן מנהל היחידה לעמוד שדרה בכרמל (צילום: אלי דדון וירון חזן)

יחידת עמוד השדרה של המרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית, בניהולו של ד"ר ארסן שפיגלמן, שהובילה את הניתוח, מונה שלושה מנתחי עמוד שדרה בכירים, החברים באיגוד הישראלי לניתוחי עמוד שידרה, בהם ד"ר שפיגלמן, ד"ר עלי סולימאן וד"ר ויטלי אלכסנדרובסקי. היחידה מהווה מרכז מצוינות ונדבך מרכזי במחלקה האורתופדית בכרמל.

"בשנים האחרונות הגדלנו מהותית את העזרה הניתוחית למטופלים", אומר ד"ר שפיגלמן, "היחידה בכרמל הכפילה את כמות הניתוחים שלה וכיום אנחנו מבצעים כ-300 ניתוחי עמוד שדרה בשנה עם אחוזי הצלחה מצוינים ומאות מטופלים מרוצים".

לקראת השינוי בהסדרי הבחירה למטופלים, מצביע ד"ר בני ברנפלד, מנהל המחלקה האורתופדית על אחד היתרונות המשמעותיים בבחירת כרמל כבית החולים המועדף על ידי הציבור החיפאי והצפוני. "רק אצלנו הרופא שרואה ובודק את המטופל בקהילה הוא גם הרופא שינתח את החולה בביה"ח החולים. החוזקה בקשר שבין כללית במחוז חיפה למרכז הרפואי כרמל מאפשרת למטופלים שלנו רצף טיפולי ייחודי ומעקב על ידי אותו רופא בקהילה ובבית החולים בידיעה שהם תמיד בידיים טובות".

צוות יחידת עמוד השדרה של כרמל פרוש גם בקהילה. רופאי המחלקה מטפלים באלפי חולים במרכזים הרפואיים המובילים של כללית בצפון, לין וזבולון, ובמרפאות רבות נוספות.

 

 

יחידת עמוד השדרה של כרמל הרחיבה את מגוון שירותיה, בשיתוף פעולה רוחבי עם כל המחלקות בבית החולים. היחידה מבצעת ניתוחים משולבים עם היחידה לניתוחי חזה ופועלת בשיתוף פעולה הדוק עם המכון ההמטולוגי, בניהולו של ד"ר מאיר פרייס. במכון ההמטולוגי מעניקה יחידת עמוד השדרה מענה מקצועי למטופלים הסובלים ממחלות דם עם פיזור המחלה בחוליות עמוד השדרה, הגורמת לקריסת החוליות.

היחידה מבצעת קיבועים, כריתות חוליה והשתלת חוליה, וזאת כדי לאפשר למטופל ניידות ככל האפשר במקביל להפחתת הכאב עד לחזרה ליכולת תפקודית מלאה. ד"ר שפיגלמן מעדכן, כי עד היום, בוצעו בהצלחה כעשרה ניתוחים, שלאחריהם המטופלים שבו לתפקד.

כדי לעמוד בחזית החדשנות והטכנולוגיה, יחידת עמוד השדרה בכרמל מצטיידת בימים אלו במיקרוסקופ דיגיטלי חדיש, מהטובים מסוגו בעולם, המאפשר דיוק מקסימלי ובטיחות בביצוע ניתוחים זעיר-פולשניים. נוסף על כך, היחידה תצטייד השנה גם במכשיר שיקוף המתקדם ביותר בעולם המאפשר קבלת תמונות תלת ממד ותמונות סי טי במהלך ניתוחי עמוד שדרה. על מכשיר השיקוף "מתלבשת" מערכת ניווט חדשנית ומתקדמת, שתאפשר דיוק מרבי, תוצאות טובות יותר וביצוע ניתוחים מורכבים יותר במסגרת היחידה.

היחידה משתתפת אקטיבית גם במחקרים ובפרסום מאמרים רפואיים בעיתונות המקצועית המובילה בעולם. רק בשנה שעברה פרסמה היחידה ארבעה מאמרים, שהבולט בהם הוא מחקר משולב ליחידת הכאב וההרדמה של בית החולים. המחקר בדק שימוש של מכשיר ייחודי לבדיקת רמות כאב במהלך ניתוח בחולה רדום בניתוחי עמוד שדרה. המחקר הוצג בכנס ארצי וזכה להערכה רבה.

מנהל היחידה ד"ר ארסן שפיגלמן הגיע לכרמל לפני כשנתיים וחצי, ומאז חולל מהפיכה בשירות, באיכות וברמת המקצועיות של היחידה. "אני מאמין בצוות המצוין של היחידה ובעבודת צוות, כי ההישגים המשמעותיים הם רק בעבודת צוות", אומר ד"ר שפיגלמן, "בנוסף, אנו פועלים להרחבת השירות ליותר מטופלים של כללית במחוז. אני מאמין בחינוך דור העתיד של מתמחים חדשים המעוניינים לעסוק בתחום עמוד השדרה. יש לנו צוות, יחידה ומחלקה מצוינים ויש לנו במה להתגאות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר