האחות היולדת מעיין פגות עם האחות רוות קסטיאל (צילום: מחלקת יולדות, המרכז הרפואי כרמל) 
האחות היולדת מעיין פגות עם האחות רוות קסטיאל (צילום: מחלקת יולדות, המרכז הרפואי כרמל) 

האחות הגיעה לעוד יום עבודה במחלקת יולדות בכרמל וילדה בעצמה

בסביבות השעה 12:00 בצהריים, חשה האחות מעיין פגות בצירים. כשהגיעה למיון יולדות, הצירים התגברו וכעבור עשר דקות ילדה בן. "חזרתי למחלקה עם התינוק על הידיים. הרגשתי את חוויית הלידה מהצד השני כאימא וכיולדת, וזו באמת חוויה מדהימה", היא משחזרת

פורסם בתאריך: 10.9.23 11:24

האחות מעיין פגות (33) הגיעה לעוד יום עבודה בתינוקייה ובמחלקת אם-יילוד של המרכז הרפואי כרמל. בסביבות השעה 12:00, בעודה מטפלת ביולדות, היא עצמה חשה בצירים.

היא מספרת: "במהלך המשמרת התחלתי פתאום להרגיש צירים עדינים. עדכנתי את אחראית המשמרת, אורית, ואמרתי לה שאני רק עולה להיבדק במיון יולדות וכבר אחזור למחלקה. אחות מהמחלקה ליוותה אותי. כבר במעלית הרגשתי שהצירים ממש התחזקו. כשהגעתי למיון יולדות, פגשתי את רוית אוזן קסטיאל המיילדת והיא מיד הכניסה אותי לחדר לידה. עשר דקות לאחר מכן, כבר ילדתי בן".

פגות היא לא רק אחות מקצועית שמכירה היטב את תחום היולדות מעבודתה בכרמל, היא גם אימא מנוסה לארבעה בנים, וזו לה הלידה החמישית.

"אפילו לא הספקתי להוריד את מדי העבודה", מספרת פגות, "זו הייתה לידה ממש מהירה וחוויה מיוחדת ומדהימה".

 

 

אוזן קסטיאל, מיילדת ומדריכה קלינית בחדר הלידה בכרמל: "כשמעיין נכנסה למיון יולדות עם הצירים, בליווי חברתה לעבודה, האחות ילנה, לא תיארנו לעצמנו שבתוך עשר דקות היא תלד. זו הייתה חוויה מפתיעה ומרגשת לכולנו. לטפל ביולדת שהיא גם חברה, זה מרגש ומלחיץ כאחד. הלידה הפכה להיות חוויה משותפת ועוצמתית לכולנו ".

מעיין פגות והתינוק החדש (צילום: מחלקת יולדות, המרכז הרפואי כרמל) 

מעיין פגות והתינוק החדש (צילום: מחלקת יולדות, המרכז הרפואי כרמל)

מעיין פגות עובדת זה כשמונה שנים כאחות במרכז הרפואי כרמל. "התחלתי במחלקת הפנימית ב'", היא מספרת, "ולאחר מכן עברתי לתינוקייה. בשנתיים האחרונות אני עובדת במחלקה המאוחדת אם-יילוד, עם יולדות ותינוקות ביחד, ואני מרגישה נהדר. אני מאוהבת בעבודה שלי, זה סיפוק אדיר לעבוד עם יולדות ותינוקות ביחד. לעזור לאם טרייה בהנקה או אפילו רק להעלות לה חיוך ולתמוך בה, לקבל אימהות ותינוקות אחרי לידה ברגעים הראשונים שלה – זו זכות אדירה בשבילי".

מעיין, תושבת טירת כרמל, למדה סיעוד בבית החולים ברזילי. את שני בניה הגדולים היא ילדה בדרום, ואת שני בניה הקטנים והתינוק החדש היא ילדה בכרמל. "כרמל הוא הבית השני שלי. אני מגיעה בכל יום לעבודה בשמחה ובהתרגשות, יודעת שזכיתי לעבוד במקום הכי שמח וטהור שקיים בעולם", היא אומרת. "אני מרגישה מבורכת על כך שלמדתי סיעוד. כל אם ותינוק שאני מטפלת בהם אני מרגישה זכות עצומה. פתאום, באמצע משמרת, להיות בצד השני ולקבל את היחס והתמיכה מהמיילדות והאחיות שלנו – זה פשוט קסום לא יכולתי לבקש לידה טובה ותומכת יותר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר