צוות מחלקת יולדות בכרמל (צילום: אלי דדון)
צוות מחלקת יולדות בכרמל (צילום: אלי דדון)

בצל המלחמה: המרכז הרפואי כרמל מפעיל קו חם לנשים בהריון ויולדות

 כדי להקל על המתח ומצוקתן של הנשים ההרות והיולדות בזמן המלחמה, פתחו במרכז הרפואי כרמל קו חם למענה ותמיכה, שמספרו: 052-9209007

פורסם בתאריך: 17.10.23 17:24

האם מותר לאישה בהריון ליטול תרופות הרגעה? האם השירותים האלקטיביים פועלים כרגיל? האם חדרי הלידה בכרמל ממוגנים? אלו הן רק חלק מהשאלות המתקבלות בקו החם של צוות מערך היולדות שנפתח במרכז הרפואי כרמל.

ד"ר מירית טולדנו, רופאה במערך הנשים והיולדות ושותפה בצוות המוביל של "פלא" – קהילת היולדות של כרמל בפייסבוק, מסבירה: "נשים הרות נוטות לדאגה מטבע הדברים לעובר שהן נושאות גם בשגרה. בימים אלו הדאגה והתחושות הקשות מועצמות, ולעיתים מצב זה קשה מנשוא. בדיוק לשם כך פתחנו בכרמל קו ייעודי למתן מענה לטלפונים של יולדות בכל שאלה. הקו החם זמין בטלפון שמספרו 052-9209007. הקו מאויש בכל שעות היממה על ידי רופאים או מיילדות מנוסים ומקצועיים ומטרתו לתת מענה לכלל השאלות".

ד"ר עמית דמתי וצוות חדר לידה (צילום: אלי דדון)

ד"ר עמית דמתי וצוות חדר לידה (צילום: אלי דדון)

ד"ר טולדנו מוסיפה: "השאלות יכולות להיות רפואיות, כגון האם יש צורך להגיע לבדיקה עם תסמין מסוים, מתי מתבצעות ביקורות הריון עודף (שבוע 40 ומעלה), האם מותר ליטול בהריון תרופות הרגעה, אלו שירותים אלקטיביים פעילים כעת בכרמל וגם שאלות הקשורות למצב הלאומי כמו האם חדריהלידה בכרמל ממוגנים והאם כוחות פיקוד העודף מאיישים את בית החולים ועוד.

 

 

אהובה טל, מנהל הסיעוד: "נדבך חשוב מאוד בתקופה הרגישה הזו הוא מתן מענה רגשי ליולדות. מיילדות ורופאים המוכשרים בביצוע שיחות עיבוד בשיטת ה-DEBRIFING ובשיטת BOT וכן מרפאה ייעודית להכנה ללידה הרחיבו את שירותיהם בבית החולים ויוכלו לתת מענה לנשים נוספות החוות חרדה משמעותית בימים אלו".

צוות מערך אם ויילוד בכרמל (צילום: אלי דדון)

צוות מערך אם ויילוד בכרמל (צילום: אלי דדון)

ד"ר ראובן קידר, מנהל חדרי הלידה בכרמל: "מתן מענה לשאלות בתקופה כה מורכבת הוא משמעותי מאין כמוהו עבור היולדות. זה חלק מתרומתנו למצב הכללי במדינה, למאמץ המלחמתי ולרווחת היולדות שלנו. החברה הישראלית היא חזקה ומאוחדת. אין לי ספק שכולנו יחד נצא מהשבר הגדול הזה לימים טובים יותר. חדרי הלידה כרמל בשגרה, אך על אחת כמה וכמה בימים אלו, גאים להביא לעולם עוד תינוקות ישראלים בריאים ולהרבות אור בתוך המצב החשוך הזה. אני מודה לכל אנשי הצוות המצוינים שלנו על הירתמותם למאמץ זה לטובת כלל הנשים והיולדות בחיפה ובצפון" .

פרופ' עופר לביא, מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל: "אנחנו כאן, בשבילכן, גם בזמנים הקשים עם כל התשובות ועם מגוון רחב של שירותים מיוחדים, כדי שנעבור את התקופה הקשה ביחד ובשלום".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר