בית החולים המתוכנן בקרית אתא (הדמיה: מילול קורן)
בית החולים המתוכנן בקרית אתא (הדמיה: מילול קורן)

משרד הבריאות הורה להיערך למעבר של כרמל לקרית אתא

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שלח מכתב למנכ"ל שירותי בריאות כללית אלי כהן, שבו הוא מבקש מכללית "להתחיל בצעדים אופרטיביים ליישום ההחלטה של העתקת בית החולים כרמל למתחם גילעם". כמו כן מתבקשת כללית להגיש למשרד הבריאות עד 1 במאי תוכנית עבודה מפורטת ורב שנתית הנותנת ביטוי לסוגיות שעל הפרק

פורסם בתאריך: 3.11.23 12:19

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שלח מכתב למנכ"ל שירותי בריאות כללית אלי כהן, שבו הוא מבקש מכללית להתחיל בצעדים אופרטיביים ליישום ההחלטה של העתקת המרכז הרפואי כרמל למתחם גילעם בקרית אתא.

"בהמשך להחלטת הממשלה 1231 בנושא 'אסטרטגיה לפיתוח ולקידום מפרץ חיפה', הוקם צוות בינמשרדי לצורך תכנון והקמה של בית חולים חדש בקרית אתא, וזאת במטרה לחזק את שירותי הרפואה בחיפה ובצפון", כתב בר סימן טוב לכהן, "הצוות פגש את כל הגורמים הרלוונטיים, שקל מגוון שיקולים רחב וגיבש מסמך עבודה שממליץ להעביר את בית החולים כרמל אל מתחם גילעם סמוך לקרית אתא".

בר סימן טוב הוסיף כי "המלצה זו התחדדה בימים אלו של מלחמה, שכן בית החולים כרמל אינו ממוגן – עובדה הדורשת רידוד של פעילותו הרפואית והעברת יחידות לבית החולים התת קרקעי ברמב"ם, ועל כן החלטתי לאמץ אותה באופן מיידי. לאור האמור ובהסתמך על מכתבך אליי, אשר נכתב כחלק מעבודת המטה בדבר 'צעדים נלווים להעברת בית החולים כרמל לקריות', אבקש משירותי בריאות כללית להתחיל בצעדים אופרטיביים ליישום ההחלטה של העתקת בית החולים כרמל למתחם גילעם".

 

 

עוד כתב בר סימן טוב לכהן: "על כללית לגבש צוות עבודה, להיפגש עם כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות ראש עיריית קרית אתא, ולהציג עד 1 במאי תוכנית עבודה מפורטת ורב שנתית שנותנת ביטוי לסוגיות שעל הפרק, ובהן תשתית פיזית, אופן הפעלה, כוח אדם, הכשרת רופאים ומקצועות הבריאות, הבטחת המשך פיתוח ואי סגירה של מרפאות בקהילה, תחזוקה הולמת של בית החולים כרמל עד למעבר ושמירה על תמהיל שירותים בחיפה ובמחוז צפון".

בר סימן טוב ציין כי משרד הבריאות ילווה את תוכנית המעבר של כרמל לקרית אתא, "ובהתאם להמלצות הצוות הבינמשרדי יפקח ויוודא גם שמירה על איכות ותמהיל השירותים הרפואיים ועל מרחב תחרותי באזור. לצד זאת יפעל המשרד בערוצים אחרים לחיזוקו של בית החולים בני ציון כחלק מחיזוק הרפואה בצפון".

מכרמל נמסר בתגובה: "אנו שמחים ומברכים על הודעת משרד הבריאות שבחר במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית להקים בית חולים חדש במתחם גילעם בקרית אתא. בימים אלה, כשאנו בעיצומה של מלחמה, הציבור כולו נוכח בעוצמתה של כללית וביכולותיה להוביל את מערכת הבריאות בישראל. בתי חולים של כללית, שקלטו מספר רב של נפגעים מהיום הראשון ללחימה, עוסקים בהצלת חיים. במרפאות בקהילה אנו ממשיכים להעניק שירותים רפואיים כבשגרה לצד פתיחת מרפאות בבתי מלון ובמתנ"סים למען התושבים הרבים שפונו מבתיהם. המחויבות שלנו לקידום שירותי רפואה איכותיים ולקידום בריאותם של תושבי חיפה והצפון היא שתוביל את כרמל וכללית להקמת מרכז רפואי מתקדם וחדשני שיצעיד את שירותי הרפואה לעידן  חדש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לודמילה

    מקווה שאת המבנה של כרמל, יתנו לבני ציון ולא יעשו קומבינות נדל"ניות

  2. צעד שימוטט את הרפואה בחיפה

    רוצים תוספת 100 אלף תושבים במערב חיפה וטירת הכרמל ולוקחים לשכונות הענק העתידיות את בית החולים שמשרת אותן. רוצים תוספת אלפי דירות בשכונות הכרמל ולוקחים את בית החולים שמשרת אותן.
    אם לא נלחמים על בי"ח כרמל אז אנחנו עיר בהתפרקות טוטאלית..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר