הצוות הרב תחומי של מרפאת TED בכרמל, (מימין לשמאל: ד"ר ענת נכטיגל, ד"ר ענת ארודי, פרופ' אורן טומקינס, ד"ר ינון שפירא, פרופ' אילנה דואק, ד"ר מיכל גרישינסקי (צילום: ירון חזן ואלי דדון)
הצוות הרב תחומי של מרפאת TED בכרמל, (מימין לשמאל: ד"ר ענת נכטיגל, ד"ר ענת ארודי, פרופ' אורן טומקינס, ד"ר ינון שפירא, פרופ' אילנה דואק, ד"ר מיכל גרישינסקי (צילום: ירון חזן ואלי דדון)

חדש במרכז הרפואי כרמל: מרכז לטיפול במחלת העין של בלוטת התריס

בשל חומרתה, מחלת העין של בלוטת התריס (TED) דורשת תשומת לב מיוחדת וכן טיפול רב תחומי לניהול החולה בצורה המיטבית. במסגרת המרכז בכרמל, חולים יקבלו טיפול משולב על ידי צוות בינתחומי של מומחים לכיסוי כל היבטי המחלה, תחת קורת גג אחת

פורסם בתאריך: 25.12.23 12:40

מרכז חדשני לטיפול במחלת העין של בלוטת התריס  (TED – Thyroid Eye Disease) נפתח במרכז הרפואי כרמל, והוא בלעדי בצפון ומהבודדים לטיפול במחלה בכל הארץ. היעדר טיפול הולם במחלה זו יכול לגרום לאי נוחות משמעותית בעיניים, שינויים משמעותיים במראה הפנים, ובמקרים קיצוניים אף לאובדן ראייה.

בשל חומרתה, מחלת העין של בלוטת התריס דורשת תשומת לב מיוחדת וכן טיפול רב תחומי לניהול החולה בצורה המיטבית. במסגרת המרכז ל-TED בכרמל, חולים יקבלו טיפול משולב על ידי צוות בינתחומי של מומחים לכיסוי כל היבטי המחלה, תחת קורת גג אחת.

ד"ר ינון שפירא במחלקת עיניים (צילום: ירון חזן ואלי דדון)

ד"ר ינון שפירא במחלקת עיניים (צילום: ירון חזן ואלי דדון)

ד"ר ינון שפירא, מומחה ארובת העין ומקים השירות החדש: "הטיפול ב-TED מחייב עבודה משולבת עם צוותים רפואיים במרכז הרפואי כרמל וכן במרפאות בקהילה. זהו שירות נחוץ במיוחד עבור תושבי צפון ישראל, שכן לא היה מרכז כזה בעבר, ולעיתים קרובות מטופלים התמודדו עם אתגרים ונאלצו לתאם ביקורים אצל מספר מומחים או שהם נוהלו בצורה לא מיטבית בשל היעדר תיאום בין המטפלים".

 

 

צוות מומחים ייעודי ממחלקת עיניים בכרמל, בהובלת ד"ר שפירא, יחד עם ד"ר יוספה הורוביץ וד"ר ענת ארודי, יהיה אחראי על מתן טיפול רפואי וכירורגי למקרים מורכבים ומאתגרים של TED. העבודה מתקיימת בשיתוף פעולה ייחודי עם צוות מחלקת אף-אוזן-גרון, בהובלת פרופ' אילנה דואק, מנהלת המחלקה, והרינולוגים ד"ר רענן כהן-כרם וד"ר ג'ני ג'רבשיאן, כך שיתאפשרו ניתוחים אנדוסקופיים משולבים מהמתקדמים ביותר.

על מנת לתת מענה מקיף לכל ההיבטים של TED, מתקיים במרכז שיתוף פעולה עם מומחים מובילים בתחום האנדוקרינולוגיה בראשות ד"ר מיכל גרישינסקי, יחד עם ד"ר סמיר קאסם, שייתנו מענה לאיזון בלוטת התריס. כמו כן, מומחים בראומטולוגיה, בראשות ד"ר דבי זיסמן, יעניקו טיפולים ביולוגיים מתקדמים, תוך ניטור קפדני של חולים תחת טיפולים אלו. השירות הפסיכולוגי של בית החולים, בהובלתה של ענת נכטינגל, פסיכולוגית רפואית, זמין כדי לתמוך בחולים באתגרים הפסיכולוגיים ש -TED יכול להציב.

מנהל מחלקת עיניים פרופ' אורן טומקינס מסכם: "המרכז שלנו הוא לא רק מוקד לניהול מקיף ומתקדם, אלא גם פלטפורמה ייחודית  לקידום ההבנה והטיפול ב-TED. באמצעות מחקר, נוכחות זמינה בקהילה, ומאמצים משותפים, אנו שואפים לשפר משמעותית את תוצאות הטיפול ולשפר את איכות החיים של אנשים המתמודדים עם TED בצפון הארץ".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר