הפגה אילה קליין בפגייה (צילום: ירון חזן, דוברות המרכז הרפואי כרמל)
הפגה אילה קליין בפגייה (צילום: ירון חזן, דוברות המרכז הרפואי כרמל)

נס בכרמל: נולדה במשקל של 500 גרם – ושרדה

אילה קליין נולדה לפני ארבעה וחצי חודשים במשקל של 515 גרם, ואפילו ירדה למשקל של 410 גרם. השבוע, אחרי 135 יום בפגייה של המרכז הרפואי כרמל, היא השתחררה לביתה לקול מחיאות כפיים של אנשי צוות הפגייה

פורסם בתאריך: 15.1.24 11:23

השבוע, אחרי 135 יום בפגייה של המרכז הרפואי כרמל, השתחררה אילה קליין הקטנה לביתה לקול מחיאות כפיים של אנשי צוות הפגייה. אילה נולדה במשקל של 515 גרם, ואפילו ירדה למשקל של 410 גרם.

הכל התחיל בטיול ערב רגיל לפני מספר חודשים. חני קליין, בת 37 מחיפה, שהיתה בשבוע ה-23 להיריונה, יצאה לסיבוב עם משפחתה, כשלפתע חשה בצירים והבינה שהיא נמצאת בתחילתו של תהליך לידה. קליין, שזה היה ההיריון שביעי שלה התקשרה לחדר הלידה של כרמל והתבקשה להגיע בדחיפות לבית החולים.

מנהל חדרי הלידה ד"ר ראובן קידר ביצע בדיקות בקליין והודיע להורים חני ויוסי כי התינוקת נמצאת בסכנה חיים גדולה וכי יש לשקול הפסקת היריון. מנהלת הפגייה ד"ר קרן לביא נבו מציינת כי סיכויי ההישרדות של פגים שנולדו בשבוע ה-23 הם קלושים מאוד ועומדים על 8.7 אחוז בלבד: "הסכנה בפגים קטנים היא חוסר בשלות של כל מערכות הגוף ויכולתו של הפג לשרוד כתוצאה מסיבוכים שונים שמתפתחים משנית לחוסר בשלות".

לאחר ששמעו את המלצת הרופאים, התייעצו חני ויוסי – בני זוג חרדים המשתייכים לקהילת סערט ויז'ניץ בחיפה – עם הרב יעקב דויטש. בתום שורה של התייעצויות עם רבנים ועם מומחים רפואיים המליץ הרב דויטש לזוג ללדת את התינוקת ולא לבצע הפסקת היריון. "אנחנו אנשים מאמינים, ולהפסיק חיים של תינוק זה לא בידיים שלי", אומרת חני, "האמנו באמונה שלמה שבעזרת ה' ובעזרת הצוות המדהים של כרמל הכל יהיה בסדר".

 

 

חני הועברה לחדר ניתוח, שם ניתח אותה ד"ר קידר בניתוח קיסרי דחוף, והפגה הועברה ליחידה לטיפול נמרץ פגים שבפגייה. חיברנו אותה למכונת הנשמה, והיא קיבלה הזנה תוך ורידית וטיפול אנטיביוטי", מספרת ד"ר לביא נבו, "היא ירדה למשקל של 410 גרם, ובימים הראשונים היתה בסכנת חיים ממש, אבל עם צוות הפגייה המסור הצלחנו לייצב אותה, ואט אט היא הצליחה להתחזק".

כחודש לאחר שנגמלה מההזנה לווריד עברה אילה להזנה מחלב אם, ולאחר חודשיים של טיפולים היא הכפילה את משקלה ל-1.100 ק"ג. השבוע, לאחר ארבעה וחצי חודשים וכשהיא שוקלת 3.200 ק"ג, השתחררה אילה לביתה כשהיא נושמת בכוחות עצמה ללא תמיכה נשימתית והיא ניזונה מחלב אם בלבד. "הטיפול באילה הקטנה, שהיא מהפגות הקטנות ביותר שנולדו עד היום בכרמל, היה אתגר גדול לכולנו", אומרת ד"ר לביא נבו, "אילה סבלה ממחלת עיניים של פגים (ROP) וטופלה על ידי צוות רופאי עיניים של כרמל. אנחנו שמחים שהצלחנו ומאחלים לחני ולכל המשפחה מזל טוב והמון אושר".

והאם המאושרת מסכמת את החוויה: "ילד בריא זו מתנה משמים. המסר שלי הוא לא לוותר. אין לי ספק שהמעטפת האנושית בכרמל והאמונה שלנו הן אלו שעזרו לנו לעבור את התקופה הקשה".

 

צוות הפגייה עם חני ויוסי קליין והתינוקת אילה (צילום: ירון חזן, דוברות המרכז הרפואי כרמל)

צוות הפגייה עם חני ויוסי קליין והתינוקת אילה (צילום: ירון חזן, דוברות המרכז הרפואי כרמל)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר