משה עלמני, ד"ר אריה ביטרמן וצוות המחלקה (צילום: אלי דדון וירון חזן, דוברות המרכז הרפואי כרמל)
משה עלמני, ד"ר אריה ביטרמן וצוות המחלקה (צילום: אלי דדון וירון חזן, דוברות המרכז הרפואי כרמל)

בן 100 נותח בהצלחה – וגם זכה לחגיגת יום הולדת

משה עלמני בן ה-100 הוא חולה אונקולוגי. כשהוא נזקק לניתוח דחוף, אף בית החולים לא הסכים לנתח אותו בשל גילו ומצבו הרפואי המורכב. במערך הכירורגי של המרכז הרפואי כרמל הרימו את הכפפה, ניתחו אותו בהצלחה, וגם חגגו לו את יום הולדתו ה-100 שלו שחל יומיים לאחר הניתוח

פורסם בתאריך: 21.1.24 11:45

בגיל 100 אף בית חולים לא הסכים לנתח את משה עלמני ממושב עלמה בגליל העליון. במערך הכירורגי של המרכז הרפואי כרמל הרימו את הכפפה, ניתחו בהצלחה את עלמני, וגם חגגו לו את יום הולדתו ה-100 שלו שחל יומיים לאחר הניתוח.

עלמני סבל מכאבי בטן עזים ואובחן כחולה אונקולוגי. הוא נזקק לניתוח דחוף, אך בתי החולים שאליו הוא פנה לא הסכימו לנתח אותו בשל גילו ומצבו הרפואי המורכב. "כשעלמני פנה אלי וראיתי כמה הוא רוצה ונלחם להמשיך לחיות, החלטתי שאנחנו חייבים לעשות הכל כדי לעזור לו", אומר מנהל המערך הכירורגי בכרמל ד"ר אריה ביטרמן.

כחלק מקבלת ההחלטה אם לנתח את עלמני התקיימה בכרמל התייעצות מולטי דיציפלינרית עם כל מומחי בית החולים, ובהם מומחי הרדמה, טיפול נמרץ, אונקולוגיה וכירורגיה, ובסיומה החליט ד"ר ביטרמן לקחת את הסיכון. עלמני נותח בשיטה הלפרוסקופית בניתוח שנמשך כארבע שעות והוכתר בהצלחה.

 

 

כעבור יומיים, כשהוא מתאושש מהניתוח, הפתיע צוות המחלקה את עלמני בבלונים ובעוגת יום הולדת לציון יום הולדתו ה-100. עלמני התרגש עד דמעות והודה מעומק לבו לאנשי לצוות.

"זה היה אתגר גדול מורכב ומיוחד לכולנו, ואני שמח ביחד עם כל צוות המערך על כך שהצלחנו לעמוד בו ולהחזיר למשה את החיוך ואת שמחת החיים למשה", אומר היום ד"ר ביטרמן, "לנתח חולה בן 100 זו אינה משימה קלה ופשוטה, יש כאן לא מעט סיכונים אבל אנחנו בכרמל לא מוותרים על אף חולה. אני שמח שבגיבוי של כל בית החולים קיבלנו את ההחלטה הנכונה והצלחנו להציל את משה".

ועלמני מסכם: "אין לי מילים להודות לצוות של המחלקה ובית החולים. יש כאן מלאכים בלבן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר