פרופ' אורון, ד"ר פליבצקי וד"ר קידר (צילום: אלי דדון, ירון חזן)
פרופ' אורון, ד"ר פליבצקי וד"ר קידר (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

מדריך מיוחד להתמודדות רגשית עם טיפולי שימור פריון הופק במרכז הרפואי כרמל

במדריך, שהופק על ידי יחידת הפריון וההפריה החוץ גופית בבית החולים, מפורטים הדילמות והקשיים העומדים בפני הנשים המבקשות לשמר פריון מסיבות רפואיות או חברתיות, שיטות הטיפול ותפיסות חדשניות על בסיס מחקרים סוציולוגיים ופסיכולוגיים

פורסם בתאריך: 11.3.24 12:33

בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, שפותחה בעשור האחרון, יותר ויותר נשים בוחרות להרות בגיל מאוחר ולבצע הליך של שימור פריון מבחירה. יחידת הפריון וההפריה החוץ גופית של המרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית היא אחת היחידות המתמחה בשימור פריון עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.

מנהלת היחידה בכרמל, פרופ' גליה אורון, מסבירה: "אנו מציעים שתי אופציות לשימור פריון: האחת – שימור פריון על רקע מצב רפואי המצריך טיפולים כימותרפיים או כריתת שחלה שעלולים לפגוע בפריון עתידי, והשנייה – שימור פריון חברתי מבחירה, לנשים המעוניינות לדחות את הילודה על רקע של רצון לפתח קריירה, לימודים או הקמת משפחה במועד מאוחר יותר".

ד"ר נירית פליבצקי (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

ד"ר נירית פליבצקי (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

לפני קבלת ההחלטה על שימור הפריון, ממליצים המומחים של כרמל להכיר את ההשלכות הפיזיות והפיננסיות ובעיקר את ההשלכות הרגשיות לפני הכניסה לתהליך עצמו. כדי לעזור לנשים בתהליך קבלת ההחלטה וכדי לסייע להן, בעיקר בממד הרגשי, שהוא קריטי במצבים כאלו, הפיקה עו"סית היחידה, ד"ר נירית פליביצקי, מדריך אישי שבו מפורטים הדילמות והקשיים העומדים בפני הנשים, דרכי התמודדות וכיווני חשיבה, המלווים בהסברים, שיטות הטיפול וכן תפיסות חדשניות על בסיס מחקרים סוציולוגיים ופסיכולוגיים.

נוסף על כך, כדי להקל על הקושי ולהוריד את סף הלחץ והחרדה שעלולים לצוף לפני הטיפולים וההזרקות, למדריך מצורפים קישורים לסרטוני מדיטציה, שמטרתם להרגיע, לחזק את תחושת המסוגלות ולעודד תחושה חיובית ואופטימיות.

 

 

ד"ר פליביצקי: "לייעוץ הרגשי יש חשיבות מכרעת לפני תהליך ההכנה לשימור ובתחילתו, במטרה לנסות ולזהות מראש דרכי התמודדות יעילים ובלתי יעילים, שינויים במצב הרוח והחרדה ולאתר את מקורם. המטרה שלנו היא למנוע החמרה בתסמינים במהלך הטיפול עצמו".

דניאל פסו, כתבת בעיתון "לאשה", מספרת במדריך את סיפורה האישי והמרגש על הדרך שעברה ועל ההתמודדות שלה בתהליך שימור הפריון שעברה, והיא כותבת:  "נמנעתי תקופה ארוכה מהמונח 'שימור פוריות', כי חששתי מדעות קדומות פחדתי מה יגידו עליי, על הרווקות שלי, על המשך הדרך. אבל ברגע שעברתי את התהליך הופתעתי עד כמה הוא פחות מורכב ומאיים משחשבתי".

צוות היחידה לפריון בכרמל (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

צוות היחידה לפריון בכרמל (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

להפקת המדריך המיוחד, "לשמר ברגש", להתמודדות רגשית בטיפול משמר פוריות מבחירה שותפות פרופ' גליה אורון, מנהלת היחידה, ד"ר נירית פליבצקי, עו"סית היחידה, וד"ר לירון קידר. סייעה בהפקתו חברת התרופות "פרינג". המדריך זמין ביחידה.

היחידה לפיריון והפריה חוץ גופית במרכז הרפואי כרמל זמינה לשירותי שימור פריון לחברי כל קופות החולים מכל רחבי הארץ. שימור פריון חברתי אינו כלול בסל הבריאות. לפרטים נוספים ניתן לפנות למזכירות היחידה בטלפון 04-8250335  ובדוא"ל: [email protected]

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר