ד"ר ירון ברקוביץ (צילום: אלי דדון)
ד"ר ירון ברקוביץ (צילום: אלי דדון)

ד"ר ירון ברקוביץ מונה למנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי כרמל

ד"ר ברקוביץ הוא הרופא הראשון בישראל שביצע ניתוח החלפת ברך באמצעות רובוט, וכיום הוא מדריך רופאים באירופה בתחום. חזונו: לחזק את הקשר עם מרפאות הקהילה, לקדם מחקר יישומי, לפתח את תחום רפואת הספורט ולהביא את המחלקה שבניהולו לקדמת האורתופדיה בצפון

פורסם בתאריך: 9.5.24 01:55

ד"ר ירון ברקוביץ מונה למנהל המחלקה האורתופדית של המרכז הרפואי כרמל, אליה הוא מגיע לאחר שש שנים בתפקידו כמנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.

ד"ר ברקוביץ סיים את לימודי הרפואה שלו בטכניון בחיפה בשנת 2002 והתמחה באורתופדיה בקריה הרפואית רמב"ם. הוא בוגר השתלמויות בינלאומיות רבות בתחום ניתוחי המפרקים בבתי חולים בבלגיה ובטורונטו קנדה, שימש יועץ החלפות המפרקים של קופות החולים לאומית, מאוחדת מכבי וכללית, וזכה במלגת הצטיינות מטעם האיגוד האירופי לניתוחי ברך.

"אורתופדיה היא המקצוע הכי יפה ברפואה", אומר ד"ר ברקוביץ. "האורתופדיה מאפשרת לנו לגעת בחולים, לראות את החיוך על פניהם לאור השינוי שהם עוברים מאנשים סובלים לאנשים בריאים עם איכות חיים טובה יותר".

כיום, כמנהל, רופא ומנתח בכיר, ד"ר ירון ברקוביץ מעורב בסטארט-אפים בתחום הרפואה, והוא חי חולם ונושם חדשנות. אומרים עליו שאם לא היה רופא, הוא היה יזם ואיש הייטק מוביל. השאיפה שלו כעת היא להצעיד קדימה את מחלקת האורתופדיה בכרמל ולשלב בה כמה שיותר חדשנות.

 

 

ד"ר ברקוביץ הוא הרופא הראשון בישראל שביצע ניתוח החלפת ברך באמצעות רובוט, וכיום הוא מדריך רופאים באירופה בתחום. "ההישג הכי גדול שלי קשור לכניסה שלי לתחום הניתוחים הרובוטיים ב-2019 בתקופה מאוד מאתגרת, בטרם פרצה הקורונה", אומר ד"ר ברקוביץ. "כיום כ-30 אחוז מניתוחי החלפות ברך בארץ מבוצעים באמצעות רובוט, ובכוונתי להטמיע את ניתוחי הרובוט במחלקה. יש בכרמל את הטכנולוגיה והציוד הדרושים, ואנחנו נעשה את זה. קיבלתי לידיי מחלקה טובה עם צוות מאוד מקצועי ואיכותי, מחלקה שמבצעת במקצועיות רבה קשת רחבה של ניתוחים ומעניקה שירותים רבים ומגוונים".

החזון של ד"ר ברקוביץ הוא לחזק את הקשר עם מרפאות הקהילה בחיפה ובצפון, לקדם מחקר יישומי, לפתח את תחום רפואת הספורט ולהביא את המחלקה שבניהולו לקדמת האורתופדיה בצפון. "אני מאמין שצריך לפתח את הרפואה בעיקר בפריפריה. אין שום סיבה שמטופלים ייסעו לקבל טיפול באזור המרכז. כללית היא מעצמה של רפואה ובריאות, ואני בטוח שנצליח להעניק לתושבי חיפה והצפון רפואה איכותית ומצוינת, ושבעוד שנתיים המחלקה האורתופדית בכרמל תהיה המובילה בצפון בתחום הניתוחים האלקטיביים".

ד"ר ברקוביץ הוא תושב קיבוץ עין כרמל, נשוי ללימור, עורכת דין, ולהם ארבעה ילדים: רונה, בת 15; יפתח, בן 20 לוחם בצנחנים; יערה, בת 22 סטודנטית לרפואה, ויותם, בן 25 קצין בצבא קבע.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר