ד"ר חורחה שליאמסר וד"ר אסף דנון (צילום: אלי דדון)
ד"ר חורחה שליאמסר וד"ר אסף דנון (צילום: אלי דדון)

כרמל: הצריבה הנדירה שהצילה את חייה של הדס

הדס שסובלת מאפילפסיה החלה לחוות לפתע גם הפסקות דופק שסיכנו את חייה תוך כדי התקף אפילפטי. בטיפול נדיר במרכז הרפואי כרמל צרבו ד"ר אסף דנון וד"ר חורחה שליאמסר את צמתי הקשרים בלבה של הדס לכיוון המוח, והצליחו להחזיר אותה לחיים רגילים

פורסם בתאריך: 2.6.24 10:32

הדס, תושבת חיפה בת 40 ואם לשלושה ילדים, חלתה בגיל צעיר באפילפסיה. המחלה התבטאה בהתקפים קלים מדי כמה שבועות, אשר טופלו ואוזנו בהצלחה באמצעות טיפול תרופתי. המחלה לא הפריעה להדס לקיים חיי שגרה, אך לפני כשנה התווספה להתקף האפילפטי הרגיל תופעה חדשה שסיכנה את חייה.

"בבדיקות מתקדמות שעשינו להדס גילינו כי פרט להתקפי האפילפסיה הופיעה אצלה תופעה חדשה של הפסקות ארוכות ועצירה מוחלטת של הדופק במהלך ההתקף האפילפטי", מסביר ד"ר אסף דנון, רופא בכיר ביחידה לאלקטרופיזיולוגיה במרכז הרפואי כרמל, "הפסקות הדופק גרמו להדס לעילפון מיידי עם סכנה של נפילה וחבלה חמורה".

 

הפסקות הדופק שגרמו לעילפון (צילום: אלי דדון)

הפסקות הדופק שגרמו לעילפון (צילום: אלי דדון)

 

מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה בכרמל ד"ר חורחה שליאמסר מעדכן כי הצוות הציע להדס שתי אפשרויות טיפול: "האופציה הראשונה היתה השתלת קוצב, אבל להשתלת קוצב בגיל צעיר יחסית יש השלכות של החלפת הקוצב בכל כמה שנים, סכנה לתקלות טכניות, סכנה לזיהומים ועוד. הצענו להדס אופצייה שנייה – הצריבה הנדירה – והיא הסכימה".

 

 

לאחר טשטוש וכשהיא בהכרה נכנסה הדס לחדר הצנתורים בכרמל לביצוע הצריבה – הליך שלפי הספרות העולמית לא בוצע מעולם בבעיה של אפילפסיה נוירולוגית. לאחר הדמיות C.T נכנסו ד"ר דנון וד"ר שליאמסר לאזור החשמלי בלבה של הדס, איתרו וסימנו את קצות העצבים שמגיעים מהמוח ומשפיעים על פעילות הלב, ובפעולת אבלצייה חשמלית הם צרבו את העצבים המסומנים ונטרלו אותם מפעילות. לאחר הצריבה בדקו ד"ר דנון וד"ר שליאמסר את הדופק של הדס וגילו שהם הצליחו לפגוע במערכת המתווכת את הדופק הנמוך ללב מבלי לפגוע בפעילות הרגילה של הלב.

לאחר השגחה קצרה במחלקה השתחררה הדס לביתה במצב טוב, ולדבריה היא אמנם ממשיכה לחוות התקפי אפילפסיה מדי פעם אך הפסקות הדופק פסקו לחלוטין, היא כבר לא נופלת, והטיפול הצליח להחזיר אותה למסלול החיים הרגיל.

ד"ר שליאמסר: "אנחנו ביחידה בכרמל מאמינים בשירות הטוב ביותר למטופלים שלנו, תוך שימוש ברופאים ובצוות הטובים ביותר ובאמצעות הטכנולוגיה המובילה בעולם".

 

הלב של הדס במהלך הצריבה (צילום: אלי דדון)

הלב של הדס במהלך הצריבה (צילום: אלי דדון)

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר