פרופ' רון אוסלנדר (צילום: אלי דדון)
פרופ' רון אוסלנדר (צילום: אלי דדון)

פרופ' רון אוסלנדר פרש מתפקידו ועזב את כרמל

מנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי כרמל עזב לאחר 40 שנה בבית החולים ו-15 שנה בתפקיד: "אני פורש בתחושה טובה שהשגנו - המחלקה ואני - את המטרות שהצבנו לעצמנו". מחליפו: פרופ' עופר לביא

פורסם בתאריך: 23.10.17 12:41

לאחר כמעט 40 שנה שבהן היה מעמודי התווך של המרכז הרפואי כרמל, פרש פרופ' רון אוסלנדר, מנהל מערך נשים ויולדות של בית החולים, לגמלאות. מכרמל נמסר כי גם לאחר פרישתו ימשיך פרופ' אוסלנדר לתרום מניסיונו בתחום האולטרסאונד הגינקולוגי והמיילדותי במחלקת נשים ויולדות במרכזים הרםואיים כרמל ובלין, וכי הוא הסכים להיות חלק מצוות ניהול סיכונים של בית החולים. את פרופ' אוסלנדר החליף בניהול המערך פרופ' עופר לביא.

פרופ' אוסלנדר, יליד חיפה, הגיע לכרמל לפני ארבעה עשורים כמתמחה במחלקת נשים ויולדות, ויכולותיו הביאו לקידומו המהיר. בשנת 1979 הגיע מכשיר האולטרסאונד הראשון למחלקה, ואוסלנדר – אז דוקטור צעיר – הקים את יחידת האולטרסאונד במחלקה. בשנת 1991 הוא מונה לסגן מנהל המחלקה, ולאחר כעשר שנים למנהלה – תפקיד שבו החזיק במשך 15 שנה. תחת ניהולו של פרופ' אוסלנדר נבחר מערך נשים ויולדות של כרמל למרכז מצוינות מוביל לשנים 2016 ו-2017.

 

"תפישת העולם שלי", אומר פרופ' אוסלנדר, "היא שהמחלקה צריכה להישען על איכות רפואית, על בטיחות בטיפול, על שירות מעולה ועל הכשרת הדור הבא של מתמחים וסטודנטים לרפואה ולסיעוד. בכל הפרמטרים הללו התקדמנו מאוד, והתנהלות המחלקה מותאמת היטב לרוח התקופה. כשהתמניתי למנהל המחלקה היה לנו מינוי אקדמי אחד בלבד, והיום עם פרישתי יש למחלקה עשרה מינויים אקדמיים, ארבעה מהם פרופסורים – דבר המצביע על פעילות אקדמית ענפה של המחלקה. כמו כן, משתי יחידות מקצועיות שהיו עם כניסתי לתפקיד גדלנו לשבע יחידות מובילות מהטובות בארץ. היחידות הללו חולשות על כל תחומי המקצוע ומנוהלות על ידי רופאים מוכרים בארץ ובעולם – יחידת האולטרסאונד, היחידה לשיקום רצפת האגן, היחידה הגינקואונקולוגית, יחידת הפוריות, יחידת המיילדות, היחידה לאנדוסקופיה אונקולוגית והמכון הגנטי של בית החולים. בנוסף מופעל במחלקה שירות להיריון בסיכון ושירות למחלות צוואר הרחם".

עם אבני הדרך של פרופ' אוסלנדר נמנות פתיחת מחלקת היולדות החדשה בשנת 2003 וחנוכת אגף האמהות בשנת 2016 עם חדרי הלידה והפגייה החדשים.

פרופ' אוסלנדר: "לבית החולים יש פגייה מצטיינת בניהולו של מנהל מחלקת ילודים ופגים פרופ' אבי רוטשילד, ולמחלקת נשים ויולדות יש שותפות אמיצה וחברות אמיתית עם צוות הפגייה שבאות לידי ביטוי בישיבות על בסיס שבועי, בהחלפת ידע ובקבלת החלטות משותפות במקרים המסובכים. שותפות זו תורמת רבות לטיפול באם ובילוד. כדי להוביל את מערך נשים ויולדות, שהוא מערך מורכב וגדול, חשובים התמיכה ושיתוף הפעולה של הנהלת בית החולים. במהלך כהונתי כמנהל המחלקה עברתי שלושה מנהלי בית חולים ושני מנהלים אדמיניסטרטיביים, ואני יכול להעיד על הבנתם את הצרכים המחלקתיים ועל מתן סיוע אמיתי בקידום המערך. כדי להפעיל את המערך חשוב לא פחות שיתוף הפעולה של כל צוות המחלקה – הסגן, מנהלי היחידות, הרופאים, האחיות, המיילדות והמזכירות. אני פורש בתחושה טובה שהשגנו – המחלקה ואני – את המטרות שהצבנו לעצמנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר