ד"ר אריק עדן (צילום: אלי דדון)
ד"ר אריק עדן (צילום: אלי דדון)

כרמל מציג: כך נלחמים בספסיס

תוכניות הסבר והדרכה הופצו לכל המערך הרפואי בבית החולים ונתלו שלטי הסבר על אלח דם לרגל שבוע המודעות הבין לאומי

פורסם בתאריך: 25.10.17 10:00

במסגרת שבוע המודעות הבין לאומי לאלח הדם (ספסיס) נערכו במרכז הרפואי כרמל להעלאת המודעות בקרב צוות בית החולים וציבור המטופלים. שלטי הסברה נתלו ברחבי המרכז ותוכניות הסבר והדרכה הופצו לכל המערך הרפואי.

אלח דם הוא מצב חירום רפואי שמתפתח בעקבות תגובה קיצונית של הגוף לזיהום, והוא עלול לגרום לנזק לרקמות, לכשל רב מערכתי ואף למוות. בעשור האחרון טיפסה התמותה בארצות הברית מ-15,000 מקרים בשנה ליותר מ-200,000 מקרים.

 

 

"אלח דם הוא אחד מהאתגרים הקשים ביותר למערכת הבריאות", מסביר ד"ר אריק עדן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ והאחראי על תחום הספסיס בכרמל, "אלח דם נפוץ יותר מהתקפי לב והוא מהווה גורם תמותה חשוב יותר מסרטן. למרות זאת, רק כמחצית האוכלוסייה מכירה את המונח ספסיס. בשלבים המוקדמים אפשר לטעות באבחנה. זיהוי וטיפול מוקדמים יכולים להציל חיים, ואנשי הצוות הרפואיים הם הגורם הקריטי במניעה, בזיהוי ובטיפול מוקדם של ספסיס. במדינות רבות אלח הדם הוא אחד מגורמי התמותה העיקריים בילדים ובמבוגרים".

התסמינים של ספסיס הם הופעה של חום גוף גבוה או נמוך בשילוב של קוצר נשימה, מיעוט במתן שתן, ירידה במצב ההכרה, בלבול או הרגשת עילפון. ד"ר עדן מדגיש כי יש לשים לב לשילוב של הסימפטומים הללו או של חלק מהם. במקרה של חשד לספסיס יש לפנות מיד לרופא, לחייג 101 למגן דוד אדום או להגיע אל בית החולים ולדווח על כך לצוות הרפואי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר